CPU Probleem

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen ,

Ik heb de indruk dat wanneer ik met logic werk dat mijn CPU het niet meer kan volhouden. Ik krijg telkens deze foutmelding :

Logic Pro:
System Overload.
The audio engine was not able to process all required data in time.
(-10011)

Ligt dit aan mijn CPU of aan iets anders ?
Zo ja CPU :
Wat kan ik eraan doen ?
Zijn er misschien toestellen die de CPU van je computer overnemen ? (ik heb een access virus ti die dat doet, maar ik bedoel zuiver op data verwerken "not able to process all required data in time")

Computer: Macbook Pro 17"
Processor : 2.4 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen : 4 GB 667MHz DDR2 SDRAM

Alvast bedankt !
Tom

Ik gebruik enkel maar VSTI's en plugins..
Enkel mijn virus Ti is hardware...

denk dat ik in dit arengement 7 arturia minimoogs , FM8 , 2 keer ES2, en nog vele effecten en stuff zitten

sja, dan lijkt me dat dat 't probleem is...
alle FX en instrumenten gebruiken de CPU dus op een gegeven moment loop je tegen de max aan...

je zou een paar sporen moeten bouncen en als audio importeren. dat haalt wat rekenwerk van de cpu af.

Is er zo niets dan mijn CPU overneemt ?
Ik las ergens iets van een Solid State Logic Duende mini of zoiets ??

Bouncen naar audio scheelt zo'n $ 800. ;) Zoveel kost deze SSL Duende mini.

Bron KVR audio website: Nieuwsitem over de SSL Duende mini

Da's in euro's ongeveer evenveel geloof ik. Maar zelfs dan heb je nog maar 16 extra kanalen voor VST instrumenten en/of effecten. Ik ben niet op de hoogte van hoe goed deze met Mac samenwerken. Dus dat zal je zelf nog moeten uitzoeken.

Laatst gewijzigd:
Bouncen naar audio scheelt zo'n $ 800. ;) Zoveel kost deze SSL Duende mini.

Da's in euro's ongeveer evenveel geloof ik. Maar zelfs dan heb je nog maar 16 extra kanalen voor VST instrumenten en/of effecten. Ik ben niet op de hoogte van hoe goed deze met Mac samenwerken. Dus dat zal je zelf nog moeten uitzoeken.

Duende mini kost 445 :)
Zijn grotere broer kost wel een pak meer ;)

Ik denk dat ze heel goed met mac samenwerken.. alle demo's die ze geven is toch op een mac..

Is er zo niets dan mijn CPU overneemt ?
Ik las ergens iets van een Solid State Logic Duende mini of zoiets ??

je bedoelt iets wat het rekenwerk van de cpu overneemt?

je kan met Logic een soort renderfarm aanleggen.
Als je meerdere computers hebt die je op een netwerk zet dan kunnen ze voor je in de achtergrond renderen.
heb ik zelf nooit gedaan maar 't zag er vrij makkelijk uit toen ik 't las.

Verder geloof ik dat Protools RTAS plugins op de digidesign hardware rendert en zoiets gelijks doet Digital Performer met z'n native MAS plugins op de MOTU hardware.

ben je ook echt zeker dat het je cpu is?

er is cpu and hardisk activity indicator onderaan je main window.

ik heb het ook wel eens voorgehad tegenwoordig, maar denk dat er andere dingen aan de oorzaak liggen, want ik gebruikte echt praktisch niets van cpu of geluidskaart. Ik heb al gehoord van een paar dingen die raar doen in 10.5.7

gebruik je de interne soundcard? zoniet is er maybe een nieuwe driver beschikbaar?

Heb je al geprobeerd die 7 minimoog tracks te freezen? Toen ik in een ver grijs verleden nog vst synths gebruikte wou dat nogal eens een halve cpu schelen...

edit: is het knopje dat lijkt op een ijskristal

Ik freeze regelmatig , maar haat dat lange wachten... Freeze - unfreeze duurt gewoon te lang naar mijn zin..

Ik denk toch dat het aan mijn CPU ligt , telkens als ik naar dat balkje vanonder kijk staat het "vollenbak" in het rood.

Mijn tracks bouncen naar audio doe ik enkel als ik echt zeker ben van iets. Het kan zijn dat mijn gedachten nog een veranderen in de loop van mijn project.

Bedankt voor de tips !!!
Tom

Al geprobeert de buffer size van je audiokaart groter te zetten als dat gaat?
Zou toch niet aan het cpu mogen liggen, 4GB RAM en 2,4GHz x2 is toch genoeg zou ik denken...

Al geprobeert de buffer size van je audiokaart groter te zetten als dat gaat?
Zou toch niet aan het cpu mogen liggen, 4GB RAM en 2,4GHz x2 is toch genoeg zou ik denken...

exact wat ik denk in feite.
ofwel gebruikt hij een verouderde plugin (of ppc?)

zou echt nie mogen

Hoeveel sporen software synths gaat het over, en zijn er veel effecten?

exact wat ik denk in feite.
ofwel gebruikt hij een verouderde plugin (of ppc?)

zou echt nie mogen

Hoeveel sporen software synths gaat het over, en zijn er veel effecten?

Voorlopig zijn er een 8tal arturia minimoogs , FM8 1x , ES P 1x , ES2 1x , Sylenth 1x

Effecten 15 chan EQ , Veel compressors , vintage warmers , reverb , delay,... noem maar op..

Zou het misschien kwaad kunnen als ik die foutmelding afzet.. want je kan hem afzetten heb ik gelezen... Maar ik ben bang dat ik mijn CPU dan naar de klote help.. of kan dat niet..

Tom

lol nee dat kan nie

vergroot gewoon eens je buffer zoals orson.wouters zegt

Ook geprobeerd , maar geen resultaat..

105 gb gebruikt
48 gb vrij

das ook goed
Dan zou ik het echt niet meer weten, toch geen virus ofzo?
Komt normaal ook ni echt voor op een macje he

Back