HELP! Cubase gebruikt niet het maximale van mijn PC

Ik ben sinds vandaag ook over op een nieuw systeem met Cubase 7.5. Helaas een groot drama. Het is niet mogelijk om projecten die in Cubase 5 op een simpeler systeem draaiden, uberhaupt te draaien!

Ik draai op een Supermicro X10SRL-F moederboard, met een Intel E5 v3 processor. Alle opties die hieronder genoemd zijn, heb ik al geprobeerd, maar mijn asio balk blijft zoals de bijgevoegde afbeelding. Dit project gebruikt maar 2 softsynts (ez drummer en trillian), en verder een kleine 150 audio kanalen met wat fabfilter eq's.

Mijn audio converters zijn 2 Lynx AES16e pcie kaarten met een Lynx Aurora 16.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Een vriend van me heeft een vergelijkbare setup, en ook hetzelfde probleem.

ik had hetzelfde probleem en bij mij was de oplossing om asio guard in het cubase settings menu te deactiveren.

ik had hetzelfde probleem en bij mij was de oplossing om asio guard in het cubase settings menu te deactiveren.

Zonder die asio guard is het inderdaad helemaal niet mogelijk om te kunnen werken. Nu alles redelijk aan de praat inmiddels. Vraag me niet hoe, maar bij elk project nu ongeveer 50% asio belasting...

domme opmerking misschien, maar hoe staat je buffer?

1024. hoger kan ik mijn audio kaarten niet instellen. Ben nu met Steinberg aan het mailen, want het lijkt er toch sterk op dat 7.5 gewoon een hele slechte asio handler is.

1024. hoger kan ik mijn audio kaarten niet instellen. Ben nu met Steinberg aan het mailen, want het lijkt er toch sterk op dat 7.5 gewoon een hele slechte asio handler is.
Wat ook zou kunnen is dat fabfilter eq op 64 bits wat meer cpu verbruikt dan de versie die je gebruikt in cubase 5. 150 fabfilter eq's op je audiosporen kan best wat lusten natuurlijk.

of gebruik je misschien de 32 bits cubase versie? Dat zou ik namelijk echt niet meer doen vanaf cubase 7.

Ik weet dat de update naar cubase 7.5.3 een grote boosdoener is en dat ontzettend veel mensen daar last van ondervinden.
Het is wel opgelost in de laatste versie cubase 8, maar die update kost dan weer eens 100 euro.
In deze laatste versie zit overigens ook een fout want deze laat alle ingangen zien van je controller naast de gewone tracks.. als je dus met een 2de scherm werkt zie je eerst de ingangen.. en vervolgens beginnen je gewone tracks.
Om nog even terug te komen op het probleem hier.. Cubase 7.5,2 had ook geen probleem met cpu.. dus 1 stap terug gaan is ook een optie.
Hoop dat het iets kan oplossen voor iedereen die met een dergelijk probleem zit, anyway good luck.

Processor traag.

Processor traag.

Zelf werk ik met een AMD quad core processor en had ook het idee dat de prestaties onder het niveau bleven.
Zeker na de overstap windows 7 64 bit cubase 7 (nu cubase 8 in gebruik)
Na weken zoeken, kwam iets tegen dat 2 hotfixes van microsoft aanbeveelt, daar W7 problemen heeft met multiple cores.
Deze hotfixen heb ik geïnstalleerd en tot mijn grote verbazing zijn mijn problemen voor 100% opgelost.
Geen dropouts meer en ik kan veel meer plugins, effecten e.d. gebruiken zonder overload te krijgen.

Misschien heeft iemand hier iets aan.

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2065810/amd-8350-quad-cores-unparking-cores-win.html

Back