Stabby
Ouwe rot
Ik ben eens aan het kijken om zelf PCBs te maken en ik zou dit graag doen met fotogevoelige platen. Nu vraag ik me af: kan ik deze ook belichten onder de zonnebank in plaats van een UV-lamp? Dit zijn natuurlijk heel wat UV-lampen (10 lampen van elk 100W). Is dit niet een beetje overload? De meesten doen het namelijk met één enkele UV-lamp van 8W of 15W. Hoe lang zou ik de plaat dan belichten onder de zonnebank? Het zijn wel 20 jaar oude lampen, misschien dat dat iets uitmaakt, maar ze doen het nog.
Ik heb verder nog enkele kleine vragen: kan het veel kwaad als je plaat te lang belicht, ontwikkelt en ets? Ik lees nergens dat het kwaad kan, dus het lijkt me beter om deze te lang te laten weken in de ontwikkelaar en vervolgens in ijzerchloride dan te kort?
En tot slot: wat doen jullie achteraf met de ontwikkelaar en ijzerchloride? Lijkt me niet echt zo goed voor de gootsteen
Ik heb verder nog enkele kleine vragen: kan het veel kwaad als je plaat te lang belicht, ontwikkelt en ets? Ik lees nergens dat het kwaad kan, dus het lijkt me beter om deze te lang te laten weken in de ontwikkelaar en vervolgens in ijzerchloride dan te kort?
En tot slot: wat doen jullie achteraf met de ontwikkelaar en ijzerchloride? Lijkt me niet echt zo goed voor de gootsteen