GEZOCHT OPTIGAN en PLATEN

Status
Please reply by conversation.
Nou, jij vraagt wel wat :D
De laatste die ik ooit tegenkwam, buiten museale collecties, was in Utrecht, bij Music House, maar dat bestaat geloof ik niet meer. Ze zijn beslist niet goedkoop en wat moet je er mee?

Wout

@ Wout.... Music house is al een tijdje deaud :) is nu the music store via de bekende francise constructie ..... betekend dus dat ze helemaal niets hebben, behalve dan wat commercieel is natuurlijk.

Even een anti-overlijdensbericht: The Music House aan de Oudegracht in Utrecht is alles behalve dood. Ik was er in December voor een Maq 16/3 aangezien zij Doepfer in nederland verkopen en er werd driftig herverbouwd.

Aldus Evert

Dus misschien heeft Martijn die Optigan nog! Hij is alleen dan niet erg goedkoop.
Het is geen Barbie poppetje wat je gaat kopen...

Wout

jeuz, de close up van zo'n plaat:

optigan_closeup.scaled.jpg

erm, heb je ze niet gekeken/beluisterd dan? :koffie:

ja, ooit.
ik durfte het niet nog eens aan.
persoonlijk vind in een gemiddeld solina huiskamerorgel beter klinken dan het barbie orgel.

ik denk trouwens dat je met wat geklooi en een doka dit soort platen wel delf kan maken.
of printen op plasic.
misschien wordt ie dan wel bruikbaar..
:koffie:

het laatste filmpje had ik nog niet gezien, van de surf versie.
nu snap ik waarom het nergens naar klinkt............................
de eventuele optigan gebruikers kunnen blij zijn dat het niet in het cummunistieke spletenland is vervaardigt anders zou er minstens 11% lood in de verf zitten :smeris:

j... ik denk trouwens dat je met wat geklooi en een doka dit soort platen wel delf kan maken.
of printen op plasic.
misschien wordt ie dan wel bruikbaar...
Hoe ga je die golfvorm maken, dan?
Je kan wel op een eenvoudige wijze een oscillator bouwen die zo werkt: de optische sirene, een uitvinding uit NatLab, en erg leuk speelgoed. Kan je je eigen golfvormpjes knippen en sampelen!

Wout

Status
Please reply by conversation.
Back