GEZOCHT OPTIGAN en PLATEN

Status
Please reply by conversation.
Ik heb geen ervaring met hem

zie wel dat ie regelmatig orgeltjes aanbied

Die Optigan staat al zo lang op MP dat ie een baard heeft, ik snap dat soort verkopers echt niet. Heb hem al een keer meer geboden dan zijn huidige vraagprijs zonder succes.

Hoe ga je die golfvorm maken, dan?
Je kan wel op een eenvoudige wijze een oscillator bouwen die zo werkt: de optische sirene, een uitvinding uit NatLab, en erg leuk speelgoed. Kan je je eigen golfvormpjes knippen en sampelen!

Wout

uhh, even denken.
ik maak een sample, zet de wave uit in een teken programma, en trek hem rond?

dit is natuurlijk wel een hele simpele voorstelling van zaken, maar vandaar dat ik zei¨ met wat geklooi¨..:D

een waveform zoals je hem ziet kan je direct weer scannen met een fotocell, ( heb ik al eens gedaan, erg leuk)
het opigan principe.
hoewel zei daar niets aan uitgevonden hebben.
lang voordat hammond met de toonwiel ( mechanische optigan ??) kwam, is er al een oktrooi geweest van iemand die veel complexere golfvormen op een wiel zette.
en 35mm geluidsfilm (eind1920 dacht ik) had een optisch randspoor, waar het geluid opstond.

:mega:

ik maak een sample, zet de wave uit in een teken programma, en trek hem rond?

dit is natuurlijk wel een hele simpele voorstelling van zaken, maar vandaar dat ik zei¨ met wat geklooi¨..:D
daarbij is het ook nog zo dat sporen naarmate ze steeds verder naar het midden toe zitten een steeds lagere nauwkeurigheid krijgen... maar sowieso, waarom zou je zoiets na willen maken speciaal voor zo'n grote kleuter speelgoed :D techniek is obsolete en een echt uniek geluid kan je eigenlijk ook niet echt van spreken, laat staan een gewenst geluid... :koffie:

daarbij is het ook nog zo dat sporen naarmate ze steeds verder naar het midden toe zitten een steeds lagere nauwkeurigheid krijgen... maar sowieso, waarom zou je zoiets na willen maken speciaal voor zo'n grote kleuter speelgoed :D techniek is obsolete en een echt uniek geluid kan je eigenlijk ook niet echt van spreken, laat staan een gewenst geluid... :koffie:

ik zou in zoiets absoluut geen seconde tijd in willen steken, wat je zegt, een slechtklinkend, redelijk zinloos apparaat.

:mega:

had er 10 jaar geleden 1 leuk speelgoed hoor
aan een vriend gegeven die m vervolgens uit elkaar sloopte om de versterker er uit te halen :(

Status
Please reply by conversation.
Back