Iemand ervaring met Sound Quest Midi Quest?

Ik heb er nooit echt mee gewerkt, wel eens geprobeerd om er iets mee te doen. Vond het er wel een beetje gaar uitzien allemaal. Niet echt gelikt ofzo, een beetje uit de tijd. Maar wel veel apparatuur wordt ondersteund inderdaad.

Mag ik vragen wat je er mee wilt doen en met welke apparaten? Volgensmij zijn er ook best leuke alternatieven....

Ik heb er nooit echt mee gewerkt, wel eens geprobeerd om er iets mee te doen. Vond het er wel een beetje gaar uitzien allemaal. Niet echt gelikt ofzo, een beetje uit de tijd. Maar wel veel apparatuur wordt ondersteund inderdaad.

Mag ik vragen wat je er mee wilt doen en met welke apparaten? Volgensmij zijn er ook best leuke alternatieven....

geloof me, het is ook gaar. Het werkt allemaal 'net' niet lekker. Voor sommige dingen werkte sounddiver weer beter en andersom.

Gelukkig zijn er tegenwoordig veel meer alternatieven zoals geintegreerde vst editors enzo. Voor mij leidde het echt te veel af van het muziekmaken, ik was altijd wel een uurtje verder voordat het werkte zoals ik wilde.

Maar voor echt sounddesign is het briljant, zoals midiquest en de dp4, je opent zoveel mogelijkheden die via frontpanels gewoon niet te doen zijn.

Heb enkel ervaring met SoundDiver... maar ...
Wat ik me afvraag en toch wel belang heeft bij die VST-software, is of de klank-editing-info bewaard kan worden (sysex o.i.d.).
Ik vermoed dat die vst's meestal enkel edit functies in je daw toevoegen zonder dat je de aangepaste klanken kunt bewaren (tenzij mee opgenomen als sysex in de song data van je daw).

Ik heb dezelfde ervaring:
VST gedeelte nooit echt goed aan de praat gekregen, wel als los programma naast je DAW.

Voor sommige dingetje werkt Sounddiver beter maar die mist sowieso de nieuwere synths, voor andere synths werkt Soundquest weer beter.

Zoekende naar een soort van VST editor voor Nord Rack 2.... kwam ik dit tegen. Na paar uur kl*te, toch maar opgegeven. VST krijg ik niet aan de praat. Patch editor in programma wel, maar ja, dat is nu net niet wat ik wil. Het idee lijkt mij namelijk wel super handig!
Jammer.

Back