SSL releases Duende Native

Motoko

Stamgast
Voor diegene die het nog niet hadden gezien. SSL heeft haar Duende plugins nu ook voor native gebruik uitgebracht. Meer info vind je hier:

http://www.solidstatelogic.com/music/duende native/

Je kunt de plugins meerdere periodes als demo gebruiken. Ze klinken fantastisch en zijn bijzonder CPU-friendly!!!

Ik heb op een iMac Core i3 met 4GB Ram nu even 160 instances van de Channelstrip draaien en mijn performance meter komt op ong. 70%. Dit is in Studio One Pro.

Het is mogelijk om zowel de DSP als de native versies tegelijkertijd te draaien. Je installeert hiervoor eerst de DSP versie aangezien er geen keuze is bij deze versie. Vervolgens installeer je de native versie en selecteer je hierbij welke plugins je native wilt draaien. De overige plugins blijven dan gebruik maken van de Duende hardware. Het is niet mogelijk om beide versies van een enkele plugin te installeren.

Echt geweldig, die 30 dagen demo!

Na al redelijk wat uurtjes gewerkt te hebben met vooral de channelstrip en de bus compressor, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beide niet nodig heb. Ze klinken goed, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien ik de Waves channelstrip en Cytomic The Glue al heb, kan ik de aankoop eigenlijk niet rechtvaardigen.

Als ik de Waves channelstrip nog niet zou hebben, dan zou ik de keuze redelijk moeilijk vinden om eerlijk te zijn. Ik vind de EQ gedeelte van de Duende channelstrip iets minder digitaal klinken dan die van de Waves, maar de dynamics gedeelte van de Duende channelstrip vind ik een tikkeltje minder. Als we dan bedenken dat ik de channelstrip het meest gebruik voor de dynamics (gate/expander) en een beetje HP/LP filtering, dan zou voor mij toch de Waves uiteindelijk de meeste voorkeur hebben. (zo, heb ik mijn aanschaf even goed gepraat.. ;) )

De X-Verb heb ik ook nog getest en is echt een geweldige klinkende reverb die ook erg veelzijdig is in te zetten. Maar ook hier geldt dat ik de aanschaf niet kan rechtvaardigen, gezien het feit dat ik al genoeg reverb plugins heb en de X-Verb niet echt iets toevoegt aan mijn pallet van reverbs... ik bewaar mijn geld voor de volledige versie van Relabs LX480.. als die ooooooit nog op de markt komt, wacht al tijden. :Z:Z

Back