MC-202 slider stuk

Hooihuis

Acta est fabula
Een van de sliders van mijn MC-202 is kaduuk. Het gaat om de eerste slider in de Source Mixer, dus het volume van de pulse / square. Als hij naar beneden staat hoor je niets (dat is dus normaal), maar als je hem ook maar een klein stukje omhoog schuift geeft hij gelijk het maximale volume. Dit volume blijft dan ook voor de rest van het bereik van de slider hetzelfde. In principe is het dus een schakelaar geworden, het is vol AAN of UIT, en dat is jammer.

Nu heb ik ergens een site in de VS ontdekt waar je een hele set nieuwe sliders + pots kunt kopen, maar dat vind ik ook wat te veel van het goede. Mijn vraag is: zijn deze sliders nog los verkrijgbaar? Ik ga er tenminste van uit dat een kapotte slider niet meer te herstellen is....

Alvast bedankt voor de reacties! :okdan:

Zal toch iets als een vuiltje zijn? Baantje poetsen: zie posts van de experts hier op het forum of als een tussendoortje even langs bij de gebruikelijke reparateurs? Ik zou zo'n hele set alleen doen als het echt een brakke bak is (geworden).

Bij mij is er enkele jaren geleden een slider vervangen voor een niet originele. Dit was de lfo speed slider.
Daar is toen een oplossing voor gekozen, die maar een tijdje heeft gewerkt. Nu is de helft van de range van de slider dood en de andere helft werkt nog wel.

Zorg er dus in ieder geval voor dat je een goede slider gebruikt!! Alles vervangen is een beetje zonde (alhoewel ik dan in ieder geval 1 slider van je wil overkopen ;)), maar een halve oplossing daar heb je ook niets aan!

Volgens mij zijn de 202 slider los nogal moeilijk te krijgen, 3-4 jaar geleden in ieder geval wel.

Succes!

Bij mijn 202 doen sommige van die fijne speelgoedknoppies het niet al te best meer :(

Kun je ze niet gewoon bij Roland Benelux bestellen? Voor de JP8000 was/is het echt geen probleem, ze hadden echt alles nog, maar de 202 is wellicht een heel ander verhaal (leeftijd?).

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik ga vooralsnog niet voor een hele set sliders en knoppen, want dat wordt me inderdaad te gek. Voor de rest is hij namelijk helemaal okee.

Misschien toch maar eens Roland benaderen (weinig kans, maar een mailtje kost niets). En natuurlijk even mijn licht opsteken bij een van de reparateurs hier op SF :eureka:

Ik heb regelmatig contact met Vic Metz van Roland Benelux.
Hij is de Spares Coordinator en heeft al vaak dingen voor me geregeld. Je hoeft niet in 1x een hele set te kopen hoor, dat kan ook gewoon per stuk. En de prijs vind ik vaak meevallen.
Een paar maanden geleden heb ik nog allemaal potmeters en sliders voor een ouwe MC-505 besteld dus de 202 zal ook geen probleem zijn.

Bedankt nog Nisei, ik ga nu (echt) eens contact opnemen.

Aan de ene kant twijfel ik erover de MC-202 te verkopen, maar zelfs als ik dat zou doen kan ik hem waarschijnlijk eerst beter laten repareren......aan de andere kant wil ik hem ook weer niet wegdoen eigenlijk. Op de een of andere manier vult hij de 303 zo lekker aan :)

Back