Sampling time op S-950?

Wolf Blitzer

Nieuwkomer
Wat is de maximale sample-tijd op een Akai S-950 bij maximaal geheugen (2,??MB) op de hoogste Sampling Bandwidth? Bij mij is dat iets meer dan 12 sec. Jongen van wie ik hem kocht verzekerde me dat ie volledig vol zat qua geheugen, maar ik merkte laatst dat hij niet ééns 1 diskette volledig in z'n geheugen kwijt kon.

Iemand?

Bedankt...

voor een 16 bits sampler geld deze formule:
Geheugen = ( Rate x Stereo ) x Tijd

- de S-950 is 12 bit en hij kan max. tot 48000 Hz samplen dus deze berekening is niet van toepassing...

voor de S-950 zou het dan moeten zijn:
Geheugen = Tijd x ( Rate x Stereo ) / 1.25

uitgaande van de hoogste Rate (48000 Hz) en 12 sec. zou je dus op 900 Kb in totaal moeten uitkomen maar vermoedelijk heb je maar op 44100 Hz gesampled omdat ik denk dat je maar de standaard aan mem er in hebt zitten (750 Kb dus)...

- maximaal kan ie 2,25 Mb hebben qua mem upgrade...

ff terug rekenen:
Tijd = Geheugen / ( Rate x Stereo ) x 1.25

conclusie: als er echt 2,25 Mb in had gezeten had je ongeveer tot 30 sec. kunnen samplen...

Laatst gewijzigd:
Heb nog eens gekeken, het is zelfs minder dan 12 sec, slechts 9,nogiets... Goed, ik voel me dus genaaid. Iemand ervaring met het plaatsen van een memory-expansion in een S-950. Heb hem even opengemaakt, maar stuit meteen op een enorm moederbord-achtige plaat die aan heel veel kanten vast zit.

Ik heb in het verleden ook een s-950 gehad.. ik vind het echt een prachtsampler....

Ik had een maximaal uitgebreide.. ik weet alleen niet exact meer hoeveel sampletijd ik had..
Als de sampler opstart geeft hij het gehuegen aan in MWORD meen ik me te herinneren....

Wat zegt de jouwe?

Origineel geplaatst door Furious5
Ik heb in het verleden ook een s-950 gehad.. ik vind het echt een prachtsampler....

Ik had een maximaal uitgebreide.. ik weet alleen niet exact meer hoeveel sampletijd ik had..
Als de sampler opstart geeft hij het gehuegen aan in MWORD meen ik me te herinneren....

Wat zegt de jouwe?

Hij geeft geen MWORD maar Kwords aan, als je hem opstart. In die van mij zit 1,5 mb.....de maximale sample tijd (bij 19200 Hz) is dan 20780 mS (bijna 21 seconden dus)....met de maximale uitbreiding van 2,25 mb moet je uitkomen op 31170 mS.....iets meer dan 31 seconden dus. Ik denk dus dat er bij jouw (Wolf Blitzer) 2 geheugen modules kapot zijn :confused:

Grts.

JB-Remix
http://jbremix.mixfreaks.org

Origineel geplaatst door 6 trak
btw: het zou mischien ook nog kunnen dat 1 of 2 geheugen modules defect zijn...

dus mischien toch maar ff HIER kijken voor uitbreiding/vervanging der kb's :)

Heb nog eens goed gekeken, maar volgens mij zitten er HELEMAAL GEEN extra geheugen-modules in. Klopt het dat die dingen aan de onderkant zitten?

Origineel geplaatst door Wolf Blitzer
Heb nog eens goed gekeken, maar volgens mij zitten er HELEMAAL GEEN extra geheugen-modules in. Klopt het dat die dingen aan de onderkant zitten?

Bij die van mij heb ik het er in laten zetten...ik heb heb dus zelf nooit open gemaakt....ik heb dus geen flauw idee of ze aan de 'onderkant' zitten ?? Ik heb nog wel even in de handleiding gekeken voor je....maar daar kon ik ook niets in vinden ?? Ze zijn nu wel lekker goedkoop bij Akai...ik heb er destijds bijna 400 piek voor betaald.......

Succes !

Grts.

JB-Remix

....Ze zijn nu wel lekker goedkoop bij Akai...ik heb er destijds bijna 400 piek voor betaald...[/B]

wat is goedkoop? hij is belazerd door die gast... ik vraag me nog steeds af wat Blitzer heeft neergeteld...
maar goed, gewoon maar ff 2 modules halen... ik hoop dat je qua totale prijs dan niet te veel boven de huidige waarde van een S-950 (inc. 2,25 Mb) uitkomt...

Origineel geplaatst door 6 trak
wat is goedkoop? hij is belazerd door die gast... ik vraag me nog steeds af wat Blitzer heeft neergeteld...

Ja dat snap ik....maar daar had ik het niet over. Ik vind het ook erg lullig !!....zonder uitbreiding mag ik hopen dat hij niet meer dan 250 Euries heeft betaald ?? Ik zit ik dan nog te hoog ??

Grts.

JB-Remix

Heb er 150 voor betaald. Weet iemand nog een plek waar die memory-boards te krijgen zijn (bij voorkeurgeen duitse mail-order site): heb inmiddels contact gehad met Akai en die hadden er nog maar 1, dus kom er nog een te kort.

Goed, ga nu proberen het 'Mastertune' probleem op te lossen, want dat is het enige wat er nog op de display staat sinds ik hem open heb gehad.

check akaipro.nl, ze zijn in de aanbieding, 69,- per board..

'Normaal Euro 172,- ex. BTW. Nu Euro 69,- ex. BTW'

oops...

had je al gecheckt....

Back