An1x Back-up maken op een MacBook? Hulp gevraagd..

amorgoz

Ingeburgerd
Lieve forum-leden,

Ik vroeg me af of iemand mij zou kunnen helpen met het maken van een back-up van de patches in mijn An1x, heb veel tijd aan bepaalde patches besteed en zou graag op de juiste manier een back-up maken...Moet namelijk (jammer genoeg) de batterij vervangen..

Als iemand mij zou kunnen helpen met hoe en wat, zou ik daar erg blij mee zijn..
Heb de manual gechecked etc. maar het is nog een beetje onduidelijk....
Ik zou ook niet weten hoe ik van de gemaakte 'back-up' die data weer terug stuur naar de An1x??

Ps: Vind het een geweldige synth ondanks zijn digitale hart!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Amorgoz

Ik kan je alleen maar AN1X edit aanraden...

Da's wel voor windows alleen dacht 'k
Maar mss is er wel een buur die het effe met z'n pc wil overzetten !!??

Bedankt 'Stephen' voor de tip, misschien wel een goede optie, jammer dat er geen editor is voor mac-osx..

een sysex mididump maken, tenminste als de ANX dat kan?

installeer sysex librarian, gratis te downloaden, klik op record many, doe ee sysex dump vanuit de an1x, als het gelukt is zie je een filenaam in het venstertje staan.
Wanneer je batterij is vervangen zet je de yamaha op sysex receive en klik je in sysex librarian op play, er loopt een balkje en VOILA!:halleluja

Attachments

• Schermafbeelding 2011-02-19 om 22.27.38.png
    Schermafbeelding 2011-02-19 om 22.27.38.png
    38,6 KB · Bekeken: 63
Ik zit / zat toevallig met dezelfde vraag. Sysex dump is prima (in geval van nood) maar een eenvoudige librarian (dus parches sorteren, hernoemen etc. op de compu) zou helemaal fijn zijn. Dat is precies waar ik an1xedit op de pc altijd voor gebruikte. Dat editten van geluiden doe ik wel op mijn machines zelf.

Het is gelukt, met een sysex programma voor mac-osx, mijn patches staan veilig op mijn mac..geukkig maar!

Bedankt iedereen voor de snelle hulp!!! Het is gelukt dus kan nu veilig de battarij vervangen etc.

Voor mensen met dezelfde vraag:

1. Download SysEx Librarian.
2. Zet bij de An1x bij 'Utility' bulkdump op de goede stand (all-Voices bijv. zijn alle patches)
3. Sluit midi uit van je An1x aan op je midi-in op je midi-interface
4. Druk op 'Record-one' bij de 'SysEx Librarian' op je mac
5. Druk op 'Yes' bij de 'Bulk-Dump' op je An1x
6. Laden en Klaar! Handig om de file misschien een naam te geven op je mac...

Om patches te laden op je An1x vanaf je mac.. ga je van je midi-interface midi-out naar midi-in op de An1x en druk je op 'Play' in 'Sysex Librarian met de geselecteerde file, et voila!

Groetjes,

Amorgoz

Bedankt iedereen voor de snelle hulp!!! Het is gelukt dus kan nu veilig de battarij vervangen etc.

Ja okey hoor !!, en
"feel free to share you're patches" :) :)

Vaak bestaat een bulk dump uit meerdere sysex berichten. Moet je dan niet "record many" kiezen ipv "record one" in sysex librarian??

Tja, ik riskeer dat niet, met een sysex bulk program.

'k heb effe gekeken in m'n AN1X preset dir, en daar is de size van de jayb bank 249.984 bytes...
of maw. als je sysex bank niet > 100.000 bytes is, dan heeft ie niet alle patchen denk 'k

waar heb ik dat nou eerder gelezen?

waar heb ik dat nou eerder gelezen?

:duivels:

1. Download SysEx Librarian.
2. Zet bij de An1x bij 'Utility' bulkdump op de goede stand (all-Voices bijv. zijn alle patches)
3. Sluit midi uit van je An1x aan op je midi-in op je midi-interface
4. Druk op 'Record-one' bij de 'SysEx Librarian' op je mac
5. Druk op 'Yes' bij de 'Bulk-Dump' op je An1x
6. Laden en Klaar! Handig om de file misschien een naam te geven op je mac...

Om patches te laden op je An1x vanaf je mac.. ga je van je midi-interface midi-out naar midi-in op de An1x en druk je op 'Play' in 'Sysex Librarian met de geselecteerde file, et voila!

Groetjes,

Amorgoz

Hey Amorgoz,
Anders moet je je bank effe laten testen door iemand met een an1X en An1x edit...
Dan heb je een bevestiging dat de bank werkt, vooraleer je dump niet goed is...??

Ik wil dat wel effe doen !!!

er zit een checksum in hoor dus bij fouten krijg je dat vanzelf te zien. Overigens heb ik zelfs hele samples met sysex overgezet dus niet bang zijn, gewoon DOEN! (wat kan er eigenlijk misgaan..?) Als je eenmaal een goede sysex hebt dan kom je er vanzelf wel een keer mee uit, soms even twee of drie keer als je synth nukken heeft maar het is mij altijd nog gelukt (en dat doe ik al zo'n 26 jaar)

Tja, ik riskeer dat niet, met een sysex bulk program.

'k heb effe gekeken in m'n AN1X preset dir, en daar is de size van de jayb bank 249.984 bytes...
of maw. als je sysex bank niet > 100.000 bytes is, dan heeft ie niet alle patchen denk 'k

Tja, ik dacht dat er een delay in zit, tussen de sysex messages.
En dat kan wel is varieren bij elk merk en type synth.

En tja, zelf checksums berekenen (oa. bij m'n SynthCtrl plugin) gaat net m'n petje te boven,
want 't is niet bij elk merk t zelfde....

Heb een test gedaan, waarbij ik wat 'Patches' veranderde en opsloeg en vervolgens mijn oude bank weer ingeladen en ik kreeg al mijn oude 'patches' weer terug zoals ze waren dus volgens mij is het prima gelukt..
Ik zal het nog even checken voor de zekerheid, ;-)

Heb een test gedaan, waarbij ik wat 'Patches' veranderde en opsloeg en vervolgens mijn oude bank weer ingeladen en ik kreeg al mijn oude 'patches' weer terug zoals ze waren dus volgens mij is het prima gelukt..
Ik zal het nog even checken voor de zekerheid, ;-)

Mooi. Wel een riskante manier van testen trouwens. Maar goed. ;)

Iemand die een tip heeft voor een ouderwetse librarian (eentje waarmee je eenvoudig patchen kan sorteren / kopiëren en liefst ook hernoemen. Zou zo iets makkelijk te bouwen zijn in een van die editors?

Mooi. Wel een riskante manier van testen trouwens. Maar goed.
idd, vind ik ook !!
Iemand die een tip heeft voor een ouderwetse librarian
tja, an1xedit kan dat toch wel ook hoor, en sounddiver werkt ook perfect !!

Back