Hardware sequencer

Ice Age Druid

Stamgast
Hey,

Ik zoek een goede HARDWARE sequencer, tot €150 pleuro ongeveer tweedehands (geen groot budget, weet ik). Ik heb al gekeken naar de AN1x, gelijk synth sounds erbij. Is die geschikt als zegmaar master-sequencer?
Ook heb ik de MAM SQ16 gezien. Deze heeft een boel drumtracks, en slechts drie synth-tracks, maar goed. Drums zijn ook nodig.

Iemand goede raad? Aanvullingen? Ervaringen?

Bij voorbaat dank,

Toine

Yamaha Rm1X,voor het geld de beste sequencer en dan als extra interne geluiden,fx's en een midicontroller voor je externe bakken:) 2de hands voor rond de 150 te vinden.

een an1x is geen sequencer he.. maar en synth met een arpeggiator waarmee je 16 steps melodietjes kan maken...

een rm1x is idd een goede oplossing.. mooi machientje..

Yamaha Rm1X,voor het geld de beste sequencer en dan als extra interne geluiden,fx's en een midicontroller voor je externe bakken:) 2de hands voor rond de 150 te vinden.

een an1x is geen sequencer he.. maar en synth met een arpeggiator waarmee je 16 steps melodietjes kan maken...

een rm1x is idd een goede oplossing.. mooi machientje..

Nee, idd, er had ook RM1x moeten staan, foutje.
Is deze goed te programmeren?

Ja, niet al te lastig en redelijk diepgaand. Voor jouw budget weet ik geen alternatief wat dezelfde breedte en diepte beslaat.
Lees anders eens wat topics, hij heeft uiteraard ook nadelen wmb.

Denk dat je met een Kawai Q-80 wel één van de betere hardware sequencers in huis haalt.
Kosten tegenwoordig geen drol meer!

Laatst gewijzigd:
Denk dat je met een Kawai Q-80 wel één van de betere hardware sequencers in huis haalt.
Maar daarbij kun je alleen alles zelf inspelen toch? Bij de RM1x kun je volgens mij veel makkelijker sporen aan en uit zetten, en bijv baslijnen invoeren.

Citaat Ice Age Druid : Maar daarbij kun je alleen alles zelf inspelen toch?
Dat klopt!
Je kunt geen complete baslijnen invoeren maar je kunt wel kopiëren, plakken en knippen en dat alles zonder lijm en schaar :D en nog zo veel meer.

Ik heb sinds een paar dagen een Kawai Q-80, ben er heel blij mee.

Alles zelf inspelen is voor mij nu juist de lol. Op de Q-80 kan je motifs inspelen en opslaan, dit zijn een soort mini patterns, deze motifs kan je in je midi tracks plakken. De Q-80 is lineair, maar met wat trucs kan je hem ook als pattern based sequencer gebruiken, omdat je 32 tracks hebt kan je varianten van een melodie of drumloop afwisselen door tracks te muten en te unmuten,dit kan met 8 knoppen en een shift knop om de juiste rij van 8 te selecteren.

Je kan alle 32 tracks naar 1 midi channel sturen, dus als je b.v. met de Q-80 alleen een drumcomputer aanstuurt, dan kan je 32 patterns opslaan binnen 1 song. Handig voor live of om te jammen, of als je de Q-80 synchroniseert met een andere sequencer of DAW.

Het maakt niet uit hoeveel bar een midi track is, je kan bv op track 1 een 4 bar drumloop zetten, en op track 2 een 8 bar bass line, en op track 3 een 16 bar melodie lijn. Moet dan wel een veelvoud zijn van elkaar, anders krijg je rare resultaten.

Met de step sequencer kan je in detail melodietjes en bass loopjes opnemen, soort van tekenen van noten met een potloodje in een DAW.

Voor mij een verademing om mee te werken ipv een DAW op de computer, of bv een Roland MC505, die is teveel pattern based, en dan maak je geen echte songs af, blijf ik hangen in een loop.

Yamaha QY-700 lijkt me ook interesant, of een RS7000, omdat daar een sampler inzit.

Ik mis op de Q-80 een swing functie, dat is jammer, moet ik het zelf met wat swing inspelen en niet (of heel zwak) quantizen. En mijn floppy drive is denk ik kapot, zwakke schakel bijnheel veel oude synths en samplers. Ook lastig om 3,5 inch DD floppy's te vinden.

Ff 2 maanden doorsparen zodat je wat meer budget en keus hebt?

Citaat raabje : En mijn floppy drive is denk ik kapot.
Bekent probleem van de Q-80, gelukkig met die van mij nooit een probleem gehad en hopen dat dat ook zo blijft.

Roland MC-50 MK II
of MC-80 al denk ik dat die te duur is

de mmt8 natuurlijk

Wat is er dan zo goed aan de Alesis MMT-8? Ik had begrepen dat er bugs in de software zitten (ingebakken in een rom chip), en dat de rubber knoppen na verloop van tijd problemen geven.

Haha ik heb mijn Q80 destijds letterlijk in de vullisbak gepleurd, wat een frustrerend apparaat vond ik dat...

Kawai Q80 heb ik nu ong een anderhalf jaartje ofzo en nog steeds altijd veel plezier van! Een solid apparaat, is bij mij maar 1x gecrasht (toen was ik helaas wel al mijn songs die erop stonden kwijt, maar goed, ik zag het maar als een frisse start :P)

Vind het idd het leukst om gewoon de basslijnen in te spelen e.d. Je zit ook niet tegen een scherm aan te kijken wat voor mij een groot pluspunt is. Gebruik heel vaak de mute unmute functie van het apparaat om muziek te maken, neem het op die manier enigszins live op naar tape.

Naar mijn mening idd ook een aanrader de Q80!

Misschien stap ik ooit eens over naar een Sampler/Sequencer combo, maar dat zie ik later wel weer.

wie koopt er nog zo'n oude bak om wat af te pielen,
je Compie is toch je hardwaresekwenser tegenwoordig?
Je scherm is het venstertje zoals dat op die sekwenser van vroeger,
doe er een knoppendraaiboek bij a la fruityloops oid en je bent toch aan het sekwensen? maar goed een atari word soms ook nog gebruikt, veel suc6!
kijk ook eens naar de laatste rolands
http://cgi.ebay.com/Roland-MC-80-Se...Sequencers_Grooveboxes_MJ&hash=item2c5bde6293

Citaat falafelbiels : ik heb mijn Q80 destijds letterlijk in de vullisbak gepleurd, wat een frustrerend apparaat vond ik dat...
Mooi dom.

Back