Hoe maak ik deze sound?

Wat heb je allemaal tot je beschikking om 't na mee te maken, en waarom gebruik je niet gewoon de preset in Discovery Pro?

Hey Yoozer!

Ik heb verschillende plugins maar geen outboard gear om dit na te maken. In die preset van de discovery pro zit een hele nare hoge toon die er wel uit gefilterd kan worden maar dan is ook het harshe van het geluid af. En daarnaast is het altijd handig om het zelf te kunnen :D

Je hebt ook geen outboard gear hiervoor nodig ;) maar geef gewoon eens een lijstje op van wat je wel hebt. In dat geval kan ik daarvan de demo downloaden en kijken of ik 'm na kan bouwen met wat screenshots.

Ik heb even de demo van Discovery Pro geinstalleerd (ik had echter weinig zin om door een grote stapel presets te zoeken om uit te vinden welke 't nou precies was :D).

Een oplossing zou zijn om de .wav file te vinden die wordt toegepast en die in een wave-editor al van te voren te filteren.

Dat is geen synth die je hoort maar een orgeltje.

Daar zit een notch filter over heen geretriggered word.

Welke software heb je totje beschikking??

Gelukkig maar! Hier een klein lijstje van mijn tools:

Discovery Pro (maar natuurlijk)
NI FM8
Rob Papen Predator
Fabfilter Total bundle
KORG Legacy Collection

De preset in discovery pro zit in de demo bank en heet "PAD Midnight Chord" dan even de eerste synthlayer uitzetten.

Back