jv1080

e1978

E.
Hallo ik heb een jv1080 aangeschaft nu wil ik deze aan sturen met mijn mc 505 dit lukt wel. Maar nu heb ik het probleem dat als ik op part 1 een geluid heb geselecteerd op de
jv1080 en melodie op part 1van de mc 505 en ik wil dan naar part2 gaan op de jv1080 en ik ga een ander geluid zoeken dan verandert part 1 ook weer van geluid.
En als ik als ik untility in druk en write enter krijg ik user memory write protected.
Als ik per part geluiden wil vast zetten hoe doe ik dat of moet er dan en geheugen kaart in.Ik kreeg ook een melding... data card battery low.
er zit een sn-u110-12 kaartje bij.

Je vraag is voor mij één brei van woorden.

Niet om lullig te doen, maar kan je het probleem misschien nog een keer omschrijven, en dan even kritisch teruglezen om te kijken of het ook voor iemand anders dan jij begrijpelijk is? Wat meer punten, komma's en kortere zinnen helpt wellicht.

Ik heb ook een JV1080 en die sequence ik regelmatig, dus wellicht kan ik je verder helpen.

jv1080

ik wil op elke part een geluid kunnen vast zetten in de jv1080
Ik stuur mijn mc 505 aan met een midi keyboard VOORBEELD: nu neem ik op part 1 in de mc 505 een melodie op,deze link ik aan part 1 op de jv1080 koppel daar een sound aan in de jv1080.
Nu ga ik naar part 2 op de mc505 en de jv1080 ook naar part2 en zoek een andere geluid/sound uit.Nu is mijn instelling ook veranderd voor part 1 in de jv1080.
Hoe kun je per part een geluid vast zetten in de jv1080.
Ben al wat aan het prutsen geweest en krijg onderander deze meldingen:

user memory write protected.
data card battery low.
er zit een sn-u110-12 kaartje bij.

of moet er nog een losse geheugen/data kaart in om je part geluiden vast te zetten. De ene keer staat er een sterretje achter perform en de ander keer niet wat houd dat sterretje in.

Die MC ken ik niet, dus daar zal je wel iets aan moeten veranderen.

- het sterretje betekent dat je iets aan de performance hebt veranderd; als je het niet opslaat, dan gaan je veranderingen verloren.
- Memory protect: als je goed kijkt, nadat je UTILITY en ENTER hebt ingedrukt, dan zie je dat er behalve "write protect" ook staat "press enter". Daarna moet je NOG een keer op Utility drukken als de getoonde geheugenplaats goed is. Samengevat: een patch of performance "saven" doe je zo: Utility - Enter - Enter - Utility.
- maar jouw probleem is meer dat je patch van part 1 weer veranderd. Dat moet aan het andere apparaat liggen, die kennelijk Program Changes verstuurd, zoals eerder gezegd.
- je kunt de JV ook zo instellen, dat hij die Program Changes negeert.
- bovenstaande heeft niets met dat kaartje of die melding van de batterij van het kaartje te maken.

RTFM klinkt zo onvriendelijk, maar toch kan ik je aanraden om even de manual op te halen. Je leert er veel van, en dat is weer handig voor het bedienen van andere apparaten in de toekomst. Veel termen en begrippen zijn hetzelfde.
Het is de moeite waard. De JV1080 kost momenteel een drol en drie knikkers, maar het is nog steeds een goed klinkende en zeer veelzijdige klankbron!

Succes!

Cornel

Back