Roland SH-7

inderdaad, voor deze prijs hoop ik ze ook niet te vaak meer te zien.
dan liever een sh5 en nog wat centjes over..

Voor dat geld (+shipping +tax) heb je toch ook een knappe Minimoog.
Een SH7 (zelf gehad) is zeker een leuke bak, maar aan een Mini (in bezit) kan-ie toch echt niet tippen.

Verkoper heeft altijd wel iets leuks staan, wat me opvalt is dat hij na al die vintage nu ook digitale synths (module) in de aanbieding heeft.
Ik prefereer ook een SH-5 boven een SH-7, de SH-7 heeft een zwak filter en mist het bandpass filter wat de SH-5 zo uniek maakt.
Er wordt hier wel eens beweert dat de SH-7 zeldzamer is dan de SH-5, maar koop je nu iets omdat het zeldzaam is of voor de sound :eureka:

of voor de kleur :D ;)

Ik koop mijn synths voor de sound, maar de verzamelaar in mij is ook wel trots om een zeldzaam apparaat te bezitten. Maar als je mij zou laten kiezen tussen SH5 en SH7, neem ik SH5. Alleen al omdat ik de looks perfect vind. En hij kan zo heerlijk "nat" klinken.

Over de ex Syrinx van mij raken we ook nooit uitgepraat, nee ik kocht hem niet voor de kleur.
Wist niet eens dat de titanen zo zeldzaam was, daar kwam ik pas later achter.
Eigenlijk had ik liever de rode gehad, maar de titanen werd me aangeboden en ik wou niet nog langer wachten, had tenslotte al 7 jaar gezocht naar een punt gave die persoonlijk af te halen viel.
Trouwens de huidige eigenaar heeft hem wel om de kleur genomen (niet gekocht, ruil tegen de OSCar die ik nu heb), want hij had ook al een zwarte Syrinx in zijn bezit.
Laten we nu het hoofdstuk roze Syrinx maar eens permanent afsluiten, daar mag nu wel eens een :slotje: op.

Was maar een plaagstootje. :)

Het lijkt me wel heel mooi om een complete collectie van die "oud design" Rolands te hebben (system 100, SH5, SH7...). Lekkere lablook!

Mijn vriendin geef ik ook wel eens een plaagstootje :P ;) :D .
SH-7 vindt ik niet bepaald mooi, de SH-5 wel.
Wat ik graag nog wel eens zou willen hebben is een synth compleet van lexaan (polycarbonaat) met neon erin, moet natuurlijk ook wel een goede sound hebben.
Er was een fabrikant die ze ooit heeft gemaakt, Gleeman met de ultra zeldzame Pentaphonic ''clear'', met 3 VCO's en 5 stemmig polyfoon.
Huidige waarde volgens vintage synth explorer $5000.
Met een produktie aantal van 20 stuks zeldzamer dan de Steiner Parker Synthacon.

De waarde op VSE is meestal nog fouter dan Kadafi, maar zo'n beperkte oplage voor een synth met stevige specs zal inderdaad wel voor een prijskaartje in de duizenden zorgen.

En die aquariumlooks...je moet er maar fan van zijn. :)

aquariumlook ?
te diep in het glaasje gekeken gisterenavond en nu vlekken voor de ogen ?

Ik zie trouwens dat alle originele schroeven aan de bovenkant en achterop zijn vervangen voor inbus-schroeven. Alleen daarom al zou ik hem niet kopen ;-)

Ik zie trouwens dat alle originele schroeven aan de bovenkant en achterop zijn vervangen voor inbus-schroeven. Alleen daarom al zou ik hem niet kopen ;-)

zou die van ikea komen?

Idd verdommes lelijk..

Back