Redelijk uurtarief reparateur?

Goof

Stamgast
Hi guys, ik ben heel tevreden over de reparateur: Service Connection. Ze rekenen een uurtarief (arbeidsloon) van € 80,-- ex BTW. Is dat een gangbaar tarief?

Wellicht ander adres in de buurt van Amsterdam dat tactswitches kan vervangen op mijn DX7 IIFD?

Advies is welkom!

Ik vind dat aan de hoge kant, er zitten hier op het forum mensen die een reelere prijs rekenen........

Ik vind dat aan de hoge kant, er zitten hier op het forum mensen die een reelere prijs rekenen........
Ik vind het zelf ook aan de hoge kant ja. Welke forumleden weet jij te noemen die het voor een reëlere prijs doen? :okdan:

Het hangt er een beetje vanaf wat je "reële prijs" vindt. Een bedrijf dat een pand moet huren, vennootschapsbelasting moet betalen en een secretaresse in dienst heeft zal allicht een hoger uurtarief nodig hebben om rond te komen dan een eenmanszaak... dus een Servicebedrijf vergelijken met een welwillend forumlid is natuurlijk een beetje appels met peren.

Ik vind 80 euro ex. BTW een te hoge prijs, betekent dat je overhead kosten omlaag moeten....maar dat zeg jij ook al:)
Een service bedrijf zal juist efficienter kunnen werken dan een eenmanszaak, de wet van de grote(re) getallen....maar appels en peren zei je, tijd voor een ontbijtje...

Tja, wat is te hoog. Je zoekt iemand die iets kan wat je zelf niet kunt binnen een niche markt.
Dan kan zo iemand al snel vragen wat hij/zij wil.

Ik zou het persoonlijk niet betalen behalve als iemand echt de absolute expert op dit gebied is. Ik denk dat het goedkoper kan maar zoals al aangegeven, als iemand dit fulltime doet vind ik het geen heel vreemde prijs.

BIj veel autogarage's rekenen ze dat ook en dat zijn als we eerlijk zijn ook maar gewoon monteurs.

Laat ze wel een prijsopgave doen of spreek een max bedrag af. Tien uren van 35 euro is duurder dan drie van 80...

Tja, wat is te hoog. Je zoekt iemand die iets kan wat je zelf niet kunt binnen een niche markt.

Ik zou het persoonlijk niet betalen behalve als iemand echt de absolute expert op dit gebied is. Ik denk dat het goedkoper kan maar zoals al aangegeven, als iemand dit fulltime doet vind ik het geen heel vreemde prijs.

BIj veel autogarage's rekenen ze dat ook en dat zijn als we eerlijk zijn ook maar gewoon monteurs.

Sja.., maar wat denk je dan een banddraaiapparaat kost? En een trollie volgeladen met gereedschap? Dan nog maar niet te spreken over een brug.. Dan is het maar een gewone monteur maar die spullen moeten zoals eerder gezegd ook betaald worden.

Als ik TS was dan had ik een oplossing via het forum gevonden. Zijn best wat mensen hier die het voor een schappelijk bedrag willen doen :)

Bij Music House Utrecht kun je terecht voor 35 euro ex. BTW. Ik heb er een keer wat laten repareren, en vond de service prima.

http://www.the-music-house.com/reparaties/index.php

Ik heb daar een slechte arvaring mee.
Ik vroeg ze of ze mijn 909 konden modden naar een stevigere kick, van een nieuwer serienummer. Kwestie van 2 weerstandjes vervangen. Koste mij iets van 250 euro + 2x op en neer rijden naar utrecht en het enige wat er anders was was dat de filter iets meer hoog doorliet en dat het een lasergun kick was geworden. Daar zat ik niet op te wachten. Toen heb ik het zelf maar gedaan, terwijl ik 0,0 ervaring had met dit soort operaties. En aan de hand van wat documentatie op inet het lukte mij wel ! (ook direct een pitch- en diode overdrive mod gedaan).

Misschien zijn ze wel goed met het repareren van bestaande dingen, maar voor de rest zou ik ze mijn spullen niet toevertrouwen.

Ben het met je eens dat kennis ook een waarde vertegenwoordigt........mijn garage is 60 incl. nette garage midden in Hilversum city:)

Het hangt er een beetje vanaf wat je "reële prijs" vindt. Een bedrijf dat een pand moet huren, vennootschapsbelasting moet betalen en een secretaresse in dienst heeft zal allicht een hoger uurtarief nodig hebben om rond te komen dan een eenmanszaak... dus een Servicebedrijf vergelijken met een welwillend forumlid is natuurlijk een beetje appels met peren.
Ik heb jou net een pb verstuurd :)
Je hebt gelijk overigens met de vergelijking. Ik zoek een deskundige repatrateur en het maakt me niet uit of dat nou een bedrijf is of een forumlid.

er zijn alweer wat berichten overheen gegaan zie ik. Zeker nuttige info. @Etouin: als je geen tijd hebt, laat dan maar even. Wil het wel op korte termijn gedaan hebben.
Denk dat ik een prijs ga afspreken met Service Connection. En inderdaad, als je minder uren nodig hebt met 80 per uur en meer met 35 per uur.... kom je weer gelijk uit..

Laatst gewijzigd:
Ik reken 45 Euro per uur exclusief BTW.
Overigens betekend dat niet dat als je met je Poly-800 komt waar ik dan vier uur mee bezig ben geweest dat je dan 200 Euro excl. BTW kwijt bent.
Er wordt altijd gekeken naar de handelswaarde van dat wat ter reparatie wordt aangeboden.
Meestal wordt er ook een maximum prijs afgesproken en ga ik kijken of ik het ervoor kan doen of dat ik er onder kan blijven.
De meeste herstellingen zitten tussen de 50 en 150 Euro waarvan het grootste deel onder de 100 Euro blijft.
Af en toe zijn er uitschieters naar boven maar dat wordt altijd in overleg gedaan.
Soms ben ik uren bezig met een apparaat maar betaal je toch maar 50 Euro totaal.

Het tarief van 45 Euro per uur is dus eigenlijk alleen maar een indicatief tarief.
Dit tarief wordt alleen strikt gehandhaafd bij bekabelingsklussen en dergelijke. Daar gaat soms weken werk in zitten.

dus een Servicebedrijf vergelijken met een welwillend forumlid is natuurlijk een beetje appels met peren.

Precies. Als je als hobby in de avonduurtjes wat reparatiewerk doet heb je al die kosten niet en kan je gemakkelijk een leuk zakcentje eraan overhouden :)

Volgens mij is Mike niet een hobby bob, en daarvan zit de uurprijs op een net bedrag.........of heb ik dat mis bedacht?

Volgens mij is Mike niet een hobby bob, en daarvan zit de uurprijs op een net bedrag.........of heb ik dat mis bedacht?
Volgens mij ook! Maar Drenthe.. Toch wel heel ver vanuit Weesp. Ik ga eens nadenken. In ieder geval goeie tips.

Back