downtempo nr gezocht uit ca 1999.. ?

demian

Ojee
Jo..

Ben al een tijdje op zoek naar een track van, euhm ja wie eigenlijk.. :D

Enige wat ik weet is dat het veel in documentaires is gebruikt, het echt een typisch downtempo nummer is uit waarschijnlijk 1998 of 1999 daar ik het toen voor het eerst gehoord heb, dat er een zeer subtiele opbouw inzit en de melodie door een clarinet gespeeld wordt.

Mix is zeer open met mooie pads, diepe bass, en nauwelijks percussie (als die er al in zit)

Iemand een idee welke track ik bedoel? :halleluja

-edit-

Het is trouwens niet dit nummer :

Ook erg lekker daar niet van.. 8~

als je een documentaire waar die inzit weet, kun je die toch opzoeken.

Dan in de aftiteling het nummer zoeken, of een fragment dumpen.

IMDB.com kan je misschien ook verder helpen.

Hmja.. :D

Ik weet echt niet meer in welke documentaires hij is gebruikt, Nova Zembla heeft hem een tijdje gebruikt als achtergrond muziek.

Enige wat ik weet is dat ie samen met een track van Kruder en Dorfmeister op een verzamel cdtje stond waar ik een copietje van had die ik had gekregen van iemand, maar die cd heb ik al enige jaren niet meer.

De openings track van die CD was dit nummer :

En na dat nummer wat ik zoek kwam als ik het goed heb dit nummer :

Er stond ook nog een nummer van Afro Celtic Soundsystem op, maar welke weet ik niet, duidelijk gevalletje van een compiliatie dus, maar welke.. :peukie:

Ik heb nog een hint voor dat nummer wat ik zoek, het leunt erg op de Clarinet in combinatie met een Fender Rhodes of Wurlitzer 200A of iets in die richting die verantwoordelijk is voor de baspartij en wat acoordjes.

Het is dat ik even geen mogelijkheden heb om iets op te nemen, anders zou ik ff wat in spelen, misschien kan ik wat regelen, ik kom er op terug!

Idd! Snap jij het nog? :D

Maar er staan dus ook tracks op van anderen, dus ik denk dat het toch echt een compilatie is. :)

Van die track staat er overigens ook nog een dub versie op de 2e cd die misschien wat meer in de richting komt van je omschrijving (alleen dan zonder klarinetten).

[edit]
Dit is de dub van cd 2

Ook een erg lekker nummer trouwens wat je daar post.. :okdan:

Ik ga nog 's even zoeken, mogelijk speel ik binnenkort even iets in, ik denk dat als ik de eerste paar noten speel, er best wel wat mensen zullen zijn die een 'oja-flashback' krijgen..

Maar wat ik zoek daar zitten geen dub elementen in, het ritme is eenvoudig, een basdrum en drumstokje op de rand van de trommel, basslijn uit fender rhodes met een lichte distortion, een soort van langzame arpeggio, verfijnde strings en dan clarinet met een subtiele opbouw / melodie. hehe, ik snap dat jullie er niks mee kunnen.. :D

Ik probeer zo snel mogelijk wat in te spelen, even windows virtualiseren en ableton er op werkend zien te krijgen! :)

Hier een lijstje met compilaties met nummers van Afro Celt Sound System. Even opzoeken en allemaal checken voor aanwezigheid van K&D!

Various Artists/Africanize (Gut Records, 2001) - Track: Shadowman

Howard Shore, Various Artists/Gangs of New York soundtrack (Interscope Records, 2002) - Track: Dark Moon High Tide

Mark Snow, Various Artists/La Femme Nikita: Music from the Television Series (TVT, 1998) - Track: Inion

Robert Plant/Sixty Six to Timbuktu (Atlantic Records, 2003) - Track: Life Begin Again

Various Artists/Hear the Year 2002 (PROMO) (EMI Music, 2002) - Track: When You’re Falling

Various Artists/Crash Course in Music (PROMO) (Virgin Records, 1999) - Track: Lovers of Light

Various Artists/African Xpress (Narada, 2003) - Track: Further in Time

Various Artists/Earth Dance 2000 (Higher Octave Music, 2000) - Track: Riding the Waves (Mark Sinclair Remix)

Various Artists/Buddha Beats (Bar de Lune, 2001) - Track: Even in my Dreams

Various Artists/Best of Buddha (Bar de Lune, 2002) - Track: Even in my Dreams

Billy Corgan, Mike Garson, Various Artists/Stigmata soundtrack (Virgin Records, 1999) - Track: Release (Edit)

Various Artists/Pure Moods IV (Virgin Records, 2002) - Track: When You’re Falling

Various Artists/Journeys (Virgin Records, 2000) - Track: Amber

Various Artists/Global Transmissions, Vol. 1 (Narada, 2000) - Track: Whirl Y Reel 1 (Beard and Sandals Mix)

Various Artists/Geisha Lounge (Virgin, 2002) - Track: Inion

Ian Banks/Personal Effects (EMI, 1999) - Track: Dark Moon, High Tide

Various Artists/Live Flesh Motion Picture Soundtrack (RCA, 1998) - Track: Whirl Y Reel 2 (Folk Police Mix)

Various Artists/The Kharma Trilogy [Box Set] (Bar De Lune, 2002) - Track: Even in My Dreams

Various Artists/Extreme IMAX Motion Picture Soundtrack (Rykodisc, 1999) - Track: Sure-As-Not

Various Artists/Instrumental Moods (Virgin, 1998) - Track: Sure-As-Not (Edit)

Various Artists/Mind the Gap, Vol. 16 (Gonzo Circus, 1998) - Track: Sure-As-Not (Edit)

Various Artists/Moods Box Set [Box Set] (Virgin, 1999) - Track: Sure-As-Not (Edit)

Various Artists/Jungle 2 Jungle Original Soundtrack (Disney, 1997) - Track: Whirl-Y-Reel 1 (Beard and Sandals Mix *– Radio Edit)

Various Artists/Celtic Soundclash Vol. 1 (Acoustic Soundclash, 1999) - Tracks: Eireann (Mass Remix) and Release (Rollo Remix)

Ethnomixicology/ The Outernationalists (Six Degree Records, 2004) - Track: Deep Channel

haha, thanks! Ik ga die lijst even uitspitten.. in ieder geval is het een track uit 99 of 98, dus dat scheelt weer. :D

Daar heb je inderdaad gelijk in.

De mogelijkheid bestaat ook nog dat de cd die ik had een compilatie is geweest van de gene die mij de cd gegeven heeft destijds, maar dan heeft ie wel een perfecte mix van tracks samengesteld, maar dat zou dus ook nog kunnen.. (hoewel die persoon meer een luisteraar was dan een cd-compilator-masteraar, maar ik sluit het niet uit.

Ik zoek de betreffende track alleen al zo lang (en het liefst ook het album waar die op staat, want er staat nog een hele mooie versie op van een track die oorspronkelijk van Lee Perry is maar zodanig uitgevoerd dat ie op zich zelf staat (en daarvan weet ik ook ff niet hoe dat nummer heet.. :D )

Maar we gaan er achter komen! :okdan:

Back