downtempo nr gezocht uit ca 1999.. ?

Nouja, als hij op de K&D cd's staan, dan staat hij hier tussen. Als hij hier niet tussen staat, dan had je inderdaad een andere compilatie...

Attachments

• Schermafbeelding 2011-03-09 om 16.32.02.jpg
    Schermafbeelding 2011-03-09 om 16.32.02.jpg
    56 KB · Bekeken: 79
God dat album heb ik echt meer dan grijs gedraaid in die tijd...

Dat heb ik dus met die compilatie die ik zoek ..:D

Maar de K&D sessions zijn zwaar oke idd, zo ook Tosca, Peace Orchestra etc etc.. :halleluja

hehe, ja dat is wel relaxed om het onder zoiets te gebruiken idd.. :D

Ik heb ff een stukje bijgevoegd wat ik met ableton live gevirtualiseerd onder linux heb ingeklopt en wat het begin is van de track.. (ongeveer)

Realtime afspelen gaat hier met wat bijgeluiden zodoende dat ik er niet te veel tijd aan heb besteed, maar misschien dat deze paar noten bij iemand tot een ingeving leiden.

Ik weet ook nog te vertellen dat er in deze track een sample wordt gebruikt van een arabier die af en toe allah even toezingt, of zijn buurman, dat weet ik eigenlijk niet.. 8o)

Iemand die dit stukje kent toevallig?

Denk er een clarinet, arabier, rimshot met bassdrum en wat strings bij, en je hebt de track in je hoofd die ik zoek.. :W

Attachments

• zoietsalsdit.wav
    2,4 MB · Bekeken: 98
Je kan natuurlijk ook even op Discogs kijken onder Kruder en Dorfmeister, even simpel de albums nagaan en checken welke nummers op de albums staan die op jouw lijstje staan.... kan je met Youtube de rest nakijken :)
De tip van KD sessions kan een goede zijn..... tip van mij (extra gratis) is misschien om de DJ Kicks serie even na te pluizen en anders K7 records
Ben al weer een tijdje uit de business dus kan het niet 123 nakijken voor je.
Discogs is na Synthforum je beste vriend :)

Thnx WHG!

Ik heb al flink wat gekeken op Discogs en Youtube, maar ik betwijfel dat de betreffende track die ik zoek van K&D is, de sound is namelijk anders dan van K&D, rustiger en minder experimenteel / gedurfd van karakter om het zo maar te zeggen.

Die andere reeksen heb ik ook al wat doorgespit, maar nog niet gevonden wat ik zocht helaas. :)

Ik vrees dat ik toch een zelf samengestelde compilatie heb gekregen van die collega van mij destijds, maar ik zoek voort met de middelen die ik heb en in deze thread aangereikt heb gekregen.

Is er niemand die het stukje wat ik 2 posts eerder heb gepost herkent? De track zelf kan geen onbekende zijn hier op dit forum denk ik.. :)

yonderboi misschien?
Moet even 12 jaar terug spitten hier toen ik op het Damrak Amsterdam werkte bij Musichouse en alle dance bestellingen deed daar...... Kan je die oude collega niet even tackelen???
en anders op labels gaan zoeken (wil ook nog wel eens helpen) * welke artiesten staan op de labels en daarmee verder zoeken

Pemig de Jemig zeg!

Ik heb de CD gevonden die ik zocht!!

En wel in mijn volstrekt on-ge-organiseerde CD verzameling.. :D

Maar ik weet nog steeds niet wie het is nu, want op de CD staat niets meer dan Ambient Mix II.. :halleluja

Ik zal morgen even een stukje rippen en hier plaatsen, dan hoop ik dat er hier iemand is die weet van wie het is..(vraag ik me eigenlijk van alle tracks zo'n beetje af die er op staan.. :D )

hehe, nee dat is het ook niet.. :D

Maar ik ben de CD alvast aan het rippen, kijken of ik zo meteen al iets kan plaatsen hier.. ! :)

jemig ik ben echt benieuwd... kom op met die mp3:)

haha, ja gaat goed komen, ik heb wel al weer gemerkt dat mijn geheugen bijzondere dingen heeft gedaan, want eigenlijk zijn het dus 2 tracks waarvan ik de elementen heb beschreven, (dit vermoedde ik eigenlijk al)

Zo meteen hopelijk staat er iets online, dit ga je diggen, dat kan ik je wel alvast vertellen!.. :okdan:

Zo, heb de eerste 2 nummers geript van de 'Ambient Mix CD' (in 1 file) .. graag zou ik van beide nummers weten wie het is of zijn.

Het 2e nummer ( vanaf ca 6:00 min) is het nummer met de genoemde clarinet, zeer opbouwend en climaxerend. 8~

Blabla, luister maar.. ;)

http://www.oengaboenga.net/mp3/wieisdit.mp3

EDIT Ik heb valsgespeeld hoor; ik ken het nummer wel, maar had ook geen idee van wie het was dus gewoon TrackID gebruikt. Ik vind dit juist wel typisch K&D; doet me denken aan een andere populaire documentairetrack van ze, Sofa Rock van de Sofa Surfers, welbekend van Man Bijt Hond :-)

Zo dan.. Super! Thanks! hahah, toch Kruder en Dorfmeister! :okdan:

De 'Deep Shit parts' had dus nog niet in mijn verzameling, dat gaat heel snel volgen dus..!

Weet je toevallig ook die 2e die op 6 minuten begint? :halleluja

Die 2e zal ik zo checken.

Nog even ter aanvulling: deze track staat op het K&D album G-Stoned (The G-Stone book) en die staat vol remixes. Alleen de eerste en de laatste track zijn van K&D zelf. Deep Shit is de laatste track.

Back