[Nord Modular] patches posten mogelijk

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ola,

Met dank aan de synthforum admins kunnen we nu .pch bestanden in een bericht toevoegen. Dus posten de NM patches!

Dit is (weer) een favoriet van mij. Volgens mij door Rob Hordijk gemaakt. Draai aan die control knoppen tot je je sound hebt. Volgens mij is de ARP2600 de basis voor deze patch, ik gebruik hem voor bliepjes en piepjes in de achtergrond, waarbij m'n 106 dient als audio input.

Attachments

• arputer xiv.pch
    3,5 KB · Bekeken: 96
COOL,

Ik ben in het bezit van een micro maar gebruik hem eigenlijk alleen als effectenbakje, heb nog niet de tijd gehad om er echt diep in te duiken vanwege studie, ben opzoek naar mooi warme strings en brass geluiden

wow... echt relaxed mensen...
vooral die vintage synths... ik had daar een patch waar ik wel weer een uur zoet mee was... heerlijk!!!

o ja, hierbij ff een maf pch van mij...

Attachments

• 08 [weird groove 2].pch
    1,9 KB · Bekeken: 111
en nog 1

Attachments

• 04 [freaked out soundscape].pch
    1,5 KB · Bekeken: 105
and again

Attachments

• 09 [complex kick]b.pch
    1,9 KB · Bekeken: 123
patches........

patches........

Misschien een ideetje,

Zelf heb ik geen NM, maar denk er wel over om er een aan te schaffen.

Kan er ook samen met de patches ook een wav.-file/mp3 geplaatst worden ?
Leuk om eens te horen waar dit kleine monstertje tot in staat is, ook voor niet-NM-bezitters

Vins.

Dat was nu niet helemaal de bedoeling. Deze thread is er om patches uit te wisselen. Wil je de NM horen kun je volgens mij op de Clavia site mp3's downloaden. Wil je de patches zien dan kun je, zoals eerder in de thread aangegeven de editor downloaden. Deze draait zonderde NM hardware.

Ik heb i.i.g. geen mogelijkheden om van iedere patch een wav op te nemen.

Greetz

Yawgmoth

Niet om bijdehand te doen, maar zelfgemaakte patches kan je toch in de downloadsectie plaatsen?

Dit draadje lijkt me dé plek om mensen warm te maken om óók een NM aan te schaffen.
Via de editor kan ik zien hoe een patch is opgebouwd, maar kan niet horen hoe die klinkt, jammer.

Zal een dezer dagen eens bij de muziekboer de NM uitproberen.

Anyway, no hard feelings.:okdan:

Origineel geplaatst door Vinsound
Niet om bijdehand te doen, maar zelfgemaakte patches kan je toch in de downloadsectie plaatsen?

Nee dat kan niet.

En als je zonder 808 zit kan dit ook iets voor je zijn:

Attachments

• 808kt[1].pch
    4,7 KB · Bekeken: 101
Back