[Clavia] De Nord Modular tread

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Post hier al je info, patches en sterks verhalen over de Nord Modular.

Ik ben opzoek naar een Juno 106 patch voor de Modular. Wie o wie maakt me gek?

Greetz,

Yawgmoth

Zelf kan ik je niet verderhelpen maar eh...

Een Juno 106 heeft toch meer dan één patch, toch?
(ja, een flauwe - 'k weetet)

Te lui om zelf een 106 patch te bouwen? Kijk het anders af van de 106 emulatie van Reaktor.

Origineel geplaatst door bikkel
Te lui om zelf een 106 patch te bouwen?

Nee, maar om het wiel voor de 2e keer uit te vinden vindt ik ook wel wat zonde van m'n tijd.

Greetz,

Yawgmoth

Wellicht ten overvloede:

De *architectuur* van de 106 is idd nou niet bepaald vreselijk moeilijk zelf na te bouwen in de NM maar de klank is een ander verhaal. Een NM klinkt als een NM en een 106 klinkt als een 106 :)

Waarom vraag je het niet op de nordmodular mailinglist? Ze zijn daar momenteel nogal wat patches aan het posten die op ouwe synths lijken. En een paar gasten krijgen het zelfs voor elkaar om filters van ouwe bakken te benaderen door verschillende filters op bepaalde manieren te verbinden.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 4-Tek
Waarom vraag je het niet op de nordmodular mailinglist? .

Ben sinds gisteren lid :). Maar heb de berichten nog niet allemaal gelezen (heb er 160 stks. in een apparte mail folder gedrukt :) )

Greetz,

Yawgmoth

Als je een schema voor me hebt hoe een juno ongeveer in elkaar zit wil ik best een patch voor je maken. Maar qua klank wordt het moeilijker omdat ik em niet kan vergelijken.

Ik had laatst een FTP gevonden met 30.000 patches.. kan misschien wel een cd fikken en richting friesland sturen? Moet je me ff pb' en. En in die mailinglist komen soms ook leuke patches langs..

Edit; je had die FTP al gevonden zo te zien. :z :)

Origineel geplaatst door krz

Edit; je had die FTP al gevonden zo te zien. :z :)

Bedoel je een andere FTP dan die ik heb aangegeven? Daar doe ik nl. 55 minuten om de patches die onder 1 letter staan binnen te halen!

Greetz,

Yawgmoth

Het is ongeveer 30 mb. Ik kreeg ze vrij vlot binnen. Maar ook jij kan je adres wel ff mailen naar krz@ucpzone.com, dan stuur ik wel een cd op.

ik wil wedden dat Wout of Roland een behoorlijk goeie juno106 kunnen nabouwen..die gozers zijn echt geniaal....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
ik wil wedden dat Wout of Roland een behoorlijk goeie juno106 kunnen nabouwen..die gozers zijn echt geniaal....

Olaf

Ik meen dat ze ook wat met cursussen doen, lijkt me wel wat, als ik nou maar eens ergens de tijd voor had :( :( !

Greetz,

Yawgmoth

Jip heb ik ook gelezen. Je kunt dus wel degelijk een synth nabootsen.

Ik ben zelf ook heel blij met mijn modular en gelukkig makes a voice board diffrence. Sommige patches hebben echt veel voices nodig.

Maar wat mij opvalt is dat patches met veel voices ook in de standaard sounds zitten die meegeleverd zijn.

zelf patches maken kan ik nog niet. vco vca adsr lukt nog maar dan hout t snel op. (voorlopig).

Dit is ook een nuttige link. http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/nm/

Origineel geplaatst door Twin-x

zelf patches maken kan ik nog niet. vco vca adsr lukt nog maar dan hout t snel op. (voorlopig).

Dit is ook een nuttige link. http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/nm/

Ik volg zelf altijd de tutorial in de manual, en ga dan osc/filters vervangen, er komt altijd wel een vreemd geluid. Niet bepaalt doelgericht werken, maar wel veel lol.

Cheers,

Yawgmoth

Back