wat zijn de vetste techno/electro sample cd's?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hey! Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik kon met de zoek engine niet vinden wat ik zocht, vandaar deze thread.

Ik ben een fan van donkere,loops based techno/electro zoals bijvoorbeeld Speedy J,Oliver Ho,Christian Wunsch,Anthony Rother,Terence Fixmer etc,etc.. Maar regelmatig loop ik tegen het probleem op dat ik met weinig en,matige klanken moet werken. er zijn indeed heel veel sample cd's al in omloop - maar de meesten geven niet dat wat de titel beloofd,en zijn vaak gevult met verouderde deuntjes.

Ik zoek de titels van de "beste"(is relatief,weet ik wel,maar over de kwaliteit van de samples en de bruikbaarheid kunnen we toch over het algemeen wel eens zijn,niet?) sample cd's voor donkere,stampende,mechanische (jaja..) techno en electro klanken. En dan het liefs in wav of snd of aiff,akai.
w
elke cd's gebruiken jullie?ik weet dat enkel sample cd's niet the einde zijn,je moet ook talent hebben. maar volgens mij wel een goed fundament - want wie wil nou een half jaar ofzo spenderen alleen om zijn sounds te verbeteren. Een goed sample cd is het halve werk las ik een keer in een interview met speedy j.
Met andere woorden - laten we een lijst samenstellen met de meest vette/wasmachine achtig klinkende (zegt mijn moeder altijd over techno) - mechanische - fabriekgeluiden bevattende techno/electro sample cd's!! Gaande weg deze thread ga ik deze lijst aan de hand van jullie tips samenvoegen tot een mega lijst van top sample cd's op techno gebied.

Aparte genre's voor electro en techno mogen ook .maar als het een andere stijl betreft - vermeld het wel aub (zoals trance enzo..)
thanx!!

zoals bijna al mijn posts hangt deze ook half offtopic.

Goed. Neem een portable minidisc ding met een microfoon ding dr aan en go out into the world.
Sample maar eens een paar machines in de fabriek.
Afdraaien op halve snelheid, ritmisch stukje zoeken.
Met recycle in een stuk of 8 stukjes knippen en in je sampler proppen, filter dr over klaar!

Of opname setje in (in mijn geval) de portiek leggen en een paar plastic tuinstoelen de trap af gooien.

ja... mijn buren zijn bang voor me.

-C-

Uhh, sample cd's? Wat dacht je van een hele zooi softsynths, dan kan je toch zo de vetste electro en techno maken?

Origineel geplaatst door C738
zoals bijna al mijn posts hangt deze ook half offtopic.

Goed. Neem een portable minidisc ding met een microfoon ding dr aan en go out into the world.
Sample maar eens een paar machines in de fabriek.
Afdraaien op halve snelheid, ritmisch stukje zoeken.
Met recycle in een stuk of 8 stukjes knippen en in je sampler proppen, filter dr over klaar!

Of opname setje in (in mijn geval) de portiek leggen en een paar plastic tuinstoelen de trap af gooien.

Kijk! En da's muziek maken!

:okdan:

eeeh..okee
misschien dat ik nu wel iets zinnigs kan zeggen..
ik ben er een tegengekomen maar nog niet kunnen horen:

AKAI Robots and Computers

andere suggesties.behalve tuinstoelen?

Er zijn best veel sample cd’s met industrial en electro geluiden. De meeste met zowel loops als losse geluiden. De kwaliteit verschilt nog wel eens.
Welke erg goed zijn in dit genre zijn: Distorted Reality en Distorted Reality 2 van Spectrasonics en Methods of Mayhem 1 & 2. Je kunt ook gebruik maken van een soundeffects sample cd met machine geluiden. Bijvoorbeeld XFX van Best Service staat boordevol machine geluiden in alle soorten en maten in een zeer goede kwaliteit (dit is niet zo eenvoudig zelf op te nemen, ik bedoel deze geluiden in deze kwaliteit).
Maar ik raad je aan om eens te gaan luisteren naar sample cd’s want er zijn er zo ontzettend veel. Kijk eens op www.bestservice.de daar kun je zoeken op soort en er is ook een lijst met dealers in Nederland waar een Sample Terminal staat (waar je alle cd’s kunt luisteren).

FUTURE FX

FUTURE FX

Mijn beste sample CD voor die donkere onderliggende techno geluiden is FUTURE FX

objects, doors, clicks, pops, mechical gears, datastream, robots, scanners, guns, crafts, clocks, electricity, timetrips, underwater, subdeck, radiocontrol, signals, vox, etc etc.

de geluiden hebben die keiharde 'droge' kwaliteit.

...weet iemand toevallig ook of er in amsterdam winkels te vinden zijn waar je deze cd' s kan kopen - ik ga zoiezo even nachecken..

Origineel geplaatst door sander
SH-101
nee - naar dat soort geluiden zoek ik dus niet - ik zoek naar een beetje donkere - atmospherische geluiden.

Inmiddels zijn we een halfjaar verder (ik ben inmiddels aan meer dan 20 cd's zien te komen), en weet ik dat Future fx inderdaad echt een hele goede sample cd is. Ik ben deze nu aan het regelen.

Wat ik wel moeilijk vindt op me vinden zijn sample cd's met echt goede drumsounds. Ik tweak me nu een ongeluk (en dat isook de bedoeling van orginaliteit) met de standaart 808/909 sounds, maar het gaat me meer om de sounds die erbij horen,zoals hiq's of zap's - erg lastig te vinden. Ook goede kicks zijn moeilijk te krijgen. De 808 kick is te zacht voor techno, en om alleen maar de standaart 909 erin te gooien...

aan antworden zoals: "tr-808" of "Nord Lead" ofzo heb ik niet zoveel aan...

Weet iemand nog goede sample cd's voor harded electronica die de laatste tijden verschenen zijn?

Drink rustig een fles whisky op,zet daarna alvast je minidisc aan. En trap dan alles kapot wat je in kamer hebt staan.

reken maar van yes dat je een paar minuten gevuld hebt met lekkere sounds.

succes.

Origineel geplaatst door justin
Drink rustig een fles whisky op,zet daarna alvast je minidisc aan. En trap dan alles kapot wat je in kamer hebt staan.

reken maar van yes dat je een paar minuten gevuld hebt met lekkere sounds.

succes.

het spijt me - maar doe leuk dit ook klinkt - hier zit ik niet op te wachten

Back