Ik heb de DDX met ADT1616, waardoor ik dus 16 analoge inputs heb, 16 bussen op 48KHz ADAT naar mijn pc en weer 16 kanalen vanuit mijn pc terug de mixer in. Ik gebruik als interface in mijn pc een RME Hammerfall LE (DIGI9636).
Bij een direct vergelijk met de 01V klinkt de Behringer veeeel beter. Je kan het signaal veel harder je mixer binnenjagen, het klinkt minder 'harsh' en digitaal dan de 01V en het geluid is een stuk transparanter. Dit is overigens geen waarde oordeel over de 01V, wat een prima mixer is. Ik heb deze 2 ook naast een DM24 gehoord, en op 48KHz hoor ik eigenlijk geen verschil tussen de DM24 en de Behringer.
Hoewel ik zelf de microfoonvoorversterkers weinig gebruik, heb ik ze wel vergeleken tussen deze 3, samen met een Mackie 1402 VLZ Pro. Ik vind dan de Mackie wel het lekkerst, hoewel deze wel meer kleuren dan de DDX en DM24. Overall presteren ze prima, maar voor een echt lekker geluid heb je gewoon een knappe mic voorversterker nodig.
De toonregeling in de Behringer doet z'n werk, evenals de compressors. Ik heb nog geen vertraging ondervonden, maar ik gebruik ze dan ook zelden. De effecten zijn bruikbaar en duidelijk beter dan de 01V, maar kunnen nog steeds niet tippen aan een goede FX bak of VST.
Mensen die de 01V gewend zijn, kunnen snel uit de voeten op de DDX, Behringer is ten slotte goed in kopieeren. Heel handig zijn de VU meters naast de faders en draaiknop per kanaal (panning, FX, AUX, etc.)
Hoewel ik mijn bedenkingen had over de Behringer kwaliteit, is de DDX gewoon een lekkere stevige bak en heb ik nog geen problemen gehad. Ik heb gekozen voor de DDX omdat hij heel flexibel is qua routing, 2 expansieslots heeft, erg lekker klinkt en bovendien met ADT uitbreiding net zoveel kostte als een 01V zonder.
Kortom, als ik overnieuw zou moeten kizen, dan zou ik op dit moment opnieuw de DDX kiezen. Aanrader!