behringer ddx 3216

trash

Ouwe rot
Hoi

zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met deze mixer?

paar vraagjes..

hoe klinktie t.o.v bv de yamaha's.

is het waar dat als je op een paar kanalen flink compressie gebruikt,dat het audio signaal gaat vertragen dmv de dsp power t.o.v de kanalen die geen compressie gebruiken?

bvd

Ik gebruik de DDX3216 sinds hij uit is in Nederland. Daarvoor heb ik een Spirit Live en een Behringer MX8000 gehad.
Ervaring met Yamaha's heb ik niet. Wil het het verschil tussen de Yammies en de Behringer horen dan zul je ze toch naast elkaar moeten zetten in dezelfde ruimte, zelfde monitors/head phone.
Ik heb het laatste half jaar minder/niet achter de knoppen gestaan, dus het een en ander is een beetje roestig in mijn hoofd... =)
Over de compressie: persoonlijk hou ik de mix liever wat transparanter en comprimeer ik niet zo zwaar; maar ik heb het fenomeen (nog?) niet mogen waarnemen. Je kunt de compressie volgens mij per kanaal instellen, dus ook apart over de eindmix.

Het gebakje heeft -uit de doos- 12 mic/line ingangen PLUS 2 stereo ingangen (samen 16 ingangen). Die 32 kanalen waar ze mee schermen snap ik ook niet helemaal (ik zorg dat ik bij 16 inputs blijf steken, en dan hoef ik er ook niet achter te komen... ;) )

Tot slot, ik vind het een fantastische mixer met effecten aan boord waar je iets mee kunt, heerlijk intuitieve bediening, en 100mm schuifjes waar je wat mee kunt. Ik wil hem niet meer kwijt (of er moet een 24/96 versie uitkomen...)

Groets,
Roy
(gear: Nova, MS2000R, JV1080, A3000v2, MPC60mkII, R-5, Ibanez 6-string, 5-string fretless bass, mic) (for sale...)

Ik ben niet bekend met digitale mixers maar begrijp ik het goed dat ze bedoel zijn om bijvoorbeeld de mix voor een live band in te stellen bij een optreden en in een ideale situatie voor elk nummer/opstelling met 1 knop een fader/eq/fx intelling te kunnen op roepen?

Betekent dat, dat je met eleketronische muziek dus op elke uitgang van je apparaat een eq/comp/fx kan zetten en alle instellingen voor die mix kan vast leggen op de mixer?

Hoeveel geheugen plekken heeft zo'm mixer dan?

Druid

PS:Volgens mij wil ik een digitale mixer :D

geinteresseerden kan ik de SOS review mailen...... is erg goed en duidelijk, zoals we van de SOS gewend zijn ;)

inderdaad. Ik gebruik de mixer in mijn set-up, hij krijgt een prog.change van de MPC en alle fx/comps/levels zijn ingesteld zoals ik het wilde... (en de faders bewegen dan mee... dat vind ik zo ongelooooofelijke stoer!)

Aantal geheugen plaatsen weet ik zo niet.. maar zijn vast te vinden bij BEHRINGER

Digitale mixers zijn dus ook zeker wel een een studio te grbruiken! De DDX3216 is in te bouwen in een 19"rack en dus wat dat betreft ook zeker live te gebruiken...

Groet,
Roy

Ik heb de DDX met ADT1616, waardoor ik dus 16 analoge inputs heb, 16 bussen op 48KHz ADAT naar mijn pc en weer 16 kanalen vanuit mijn pc terug de mixer in. Ik gebruik als interface in mijn pc een RME Hammerfall LE (DIGI9636).

Bij een direct vergelijk met de 01V klinkt de Behringer veeeel beter. Je kan het signaal veel harder je mixer binnenjagen, het klinkt minder 'harsh' en digitaal dan de 01V en het geluid is een stuk transparanter. Dit is overigens geen waarde oordeel over de 01V, wat een prima mixer is. Ik heb deze 2 ook naast een DM24 gehoord, en op 48KHz hoor ik eigenlijk geen verschil tussen de DM24 en de Behringer.
Hoewel ik zelf de microfoonvoorversterkers weinig gebruik, heb ik ze wel vergeleken tussen deze 3, samen met een Mackie 1402 VLZ Pro. Ik vind dan de Mackie wel het lekkerst, hoewel deze wel meer kleuren dan de DDX en DM24. Overall presteren ze prima, maar voor een echt lekker geluid heb je gewoon een knappe mic voorversterker nodig.

De toonregeling in de Behringer doet z'n werk, evenals de compressors. Ik heb nog geen vertraging ondervonden, maar ik gebruik ze dan ook zelden. De effecten zijn bruikbaar en duidelijk beter dan de 01V, maar kunnen nog steeds niet tippen aan een goede FX bak of VST.

Mensen die de 01V gewend zijn, kunnen snel uit de voeten op de DDX, Behringer is ten slotte goed in kopieeren. Heel handig zijn de VU meters naast de faders en draaiknop per kanaal (panning, FX, AUX, etc.)

Hoewel ik mijn bedenkingen had over de Behringer kwaliteit, is de DDX gewoon een lekkere stevige bak en heb ik nog geen problemen gehad. Ik heb gekozen voor de DDX omdat hij heel flexibel is qua routing, 2 expansieslots heeft, erg lekker klinkt en bovendien met ADT uitbreiding net zoveel kostte als een 01V zonder.

Kortom, als ik overnieuw zou moeten kizen, dan zou ik op dit moment opnieuw de DDX kiezen. Aanrader!

Zelf heb ik een Yamaha 02R, twee vrienden van mij een DDX.

De converters van de DDX klinken beter dan die van de 02R (meer transparantie). Ook de effecten van de DDX zijn wel redelijk. De compressors van de DDX zijn zeker niet fantstisch, maar ja... de compressors van de 02R zijn ook ruk.

Persoonlijk vind ik het aantal kanalen van de DDX te mager, dit heeft natuurlijk ook met de grootte van je setup te maken. Ook de display vind ik zelf te klein.

Maar goed, je moet een DDX natuurlijk ook niet met een 02R vergelijken, eerder met een 01V of 03D. Dan denk ik dat je beter uit met met de Behringer.

bedankt alvast voor de reacties...

maar heb nog een paar vraagjes:bekdicht:

1: als je er 2 zou kopen,zijn ze te linken?(en werken ze dan met elkaar,bv de automatie?)

2: ik zag bovenop de mixer van wat ik er van gezien heb,geen master insertie punt,kun je bv de master routen naar 2 andere kanalen zodat je bv je outboard mastercompressor en eq daarop kunt prikken?

3 heeftie ook tape returns?of direct send op elk kanaal?

bvd weer

Als je een dergelijke aanschaf overweegt zou ik in ieder geval de manual downloaden bij Behringer. Hierin kun je de antwoorden op het merendeel van je vragen vinden.

Bijkomend voordeel hiervan is dat wanneer je hem dan vervolgens koopt, je er direct mee aan de slag kunt (de manual ken je dan nl. al uit je hoofd).

Volgens mij heeftie 128 geheugenplaatsen dus.
En dus 28 meer als de Yamahatjes. (waarom die 100 een mooi getal vinden snappikniet, als zijnde bitn**ker)

Yamaha wijkt wel meer af... waldorf gaat ook altijd lekker van 1 tot 100 met tellers trouwens...

Origineel geplaatst door Shivah
bedankt alvast voor de reacties...

maar heb nog een paar vraagjes:bekdicht:

1: als je er 2 zou kopen,zijn ze te linken?(en werken ze dan met elkaar,bv de automatie?)

2: ik zag bovenop de mixer van wat ik er van gezien heb,geen master insertie punt,kun je bv de master routen naar 2 andere kanalen zodat je bv je outboard mastercompressor en eq daarop kunt prikken?

3 heeftie ook tape returns?of direct send op elk kanaal?

bvd weer

Er is geen rechtstreekse cascadingmogelijkheid. Je kan ze evt. via ADAT (2 expansie) en MIDI met elkaar laten lullen.

Er is volgens mij geen masterinsertie. Er is zoals in de review staat nog een monitor output en 4 vrij toewijsbare outputs. Download anders gewoon even de handleiding, check the specs op de website en lees even het review.

Origineel geplaatst door bambamstudio
ja die 32 snap ik wel nu.
16 agaloge en met een adat kaart 16 digitale erbij....

ik meen me te herinneren dat er ook nog een analoge expansion zou komen.
dan kun je hem als 32analog mixer gebruiken.[mits 2 uitbreidingen] Maar ik heb daar nog niet veel van gehoord.
wie weet daar wel wat over?

gr
mw

Die ADA8000 is wel interessant zeg. Voor een MRSP prijs van 250$ is dit een van de allergoedkoopste AD naar ADAT converters. En als ze er een beetje fatsoenlijke AD converters in hebben gestopt is het interessant spul.

Back