behringer ddx 3216

Ik ken iemand (4-Tek) die heeft het apparaat al een paar keer voor reparatie teruggestuurd .. (toch ?)

Origineel geplaatst door mw3003
ik meen me te herinneren dat er ook nog een analoge expansion zou komen.
dan kun je hem als 32analog mixer gebruiken.[mits 2 uitbreidingen] Maar ik heb daar nog niet veel van gehoord.
wie weet daar wel wat over?

gr
mw

dat had ik onlangs nagevraagd bij behringer nederland omdat ik hem ook wil aanschaffen, en hun beloofde me dat de analoge uitbreiding er het einde van dit jaar aan zat tekomen!!

Ik heb idd een ddx een paar keer terug moeten sturen. Problemen met de koptelefoon uitgang, de controlroom outputs en de ventilator. Die laatste schijnt wel vaker stuk te gaan. Ik weet niet precies wat er nou mis ging maar ik heb em 2x niet gerepareerd terug gehad. De laatste keer ben ik wat harder gaan zeuren en heb ik een nieuwe gehad :)

Verder ben ik heel tevreden over dat ding. Ik gebruik em voornamelijk om demo's van bandjes op te nemen in de oefenruimte (16 sporen analoog in naar 16 sporen adat->laptop). En dan thuis om af te mixen. En hij bevalt prima. Hij klinkt voor mijn oortjes beter dan de ouwere yamaha mixers (de nieuwe heb ik nog niet gehoord), de ad converters en de voorversterkers zijn prima in orde. Ik gebruik hem samen met een rme adat kaart die als sync bron staat ingesteld waardoor de ad converters een stukje strakker klinken dan wanneer je em stand-alone gebruit .... Alleen de compressors ben ik niet helemaal tevreden over. Die doen nogal raar als je er veel bas in pompt. Dus daar gebruik ik gewoon plugins voor op de computer.

Ik ben net verhuisd dus ik heb em nu ff niet aangesloten staan maar over een weekje ofzo kun je wel es langskomen voor een demonstratie.

Re: behringer ddx 3216

Origineel geplaatst door Shivah
Hoi

zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met deze mixer?

paar vraagjes..

hoe klinktie t.o.v bv de yamaha's.

is het waar dat als je op een paar kanalen flink compressie gebruikt,dat het audio signaal gaat vertragen dmv de dsp power t.o.v de kanalen die geen compressie gebruiken?

bvd

hmmm,dat van die vertraging heb ik nog nooit gemerkt...ik gebruik em nu ongeveer een half jaar en het is een super ding,in het najaar komen er analoge uitbreidingen bij!!! dan heb je 32 analoge inputs!!! erg vet...je moet wel al in het bezit zijn van een adat16 board,je kunt info al vinden op de site van behringer...

hoe dan ook ik heb geen klagen over de mixer,hij werkt perfect en ik heb de handleiding nog nooit 1 keer nodig gehad,alles is erg vanzelfsprekend in de lay-out van de knoppen en functie's...

ik ben bovendien erg te spreken over de compressie,ik heb ook externe compressors zoals de dbx 166xl en de composer pro,maar de ddx doet er neit voor onder vind ik...okey voor kicks gebruik ik liever de dbx,maar verder...vaak gebruik ik ook eq en compressie over de master om em alvast wat te masteren...gewoon kope dus...

owh,en die uitbreiding heet de ultragain pro-8 digital ada8000 http://www.behringer.be/02_products/prodindex.cfm?id=ada8000&lang=eng

dank voor de uitleg,ik lees dat je een dbx comp gebruikt

nu heb ik weer ene vraag,ik lees dus net in de sound on sound dat er iemand was met klachten t.o.v het gebruik van externe hardware comps en eq's op digi mixers dus
zijn probleem was dat het vertraging opliep omdat bv een externe comp eq of fx eerst door de da conv gaat en dan weer terug,hij beschreef het als een soort van effect dat je krijgt als je je direct signaal gemengt hoort bij bv een galm..
kun je me volgen?

hoe zit dat met de behringer?of is dat een common problem bij digi mixers?>

anders maar weer sparen voor een analoge.

nu heb ik weer ene vraag,ik lees dus net in de sound on sound dat er iemand was met klachten t.o.v het gebruik van externe hardware comps en eq's op digi mixers dus
zijn probleem was dat het vertraging opliep omdat bv een externe comp eq of fx eerst door de da conv gaat en dan weer terug,hij beschreef het als een soort van effect dat je krijgt als je je direct signaal gemengt hoort bij bv een galm..
kun je me volgen?

hmmmm,ik gebruik 2 externe compressors en 1 exterene fx back (virtualizer pro) via inserts,en ik heb daar geen problemen mee,althans niet dat ik het weet,ik merk wel eens wat vertraging maar dat is meer audio/midi vertraging dan dat het van de mixer komt....
het signaal gaat via je inserts eerst naar je compressor en daarna pas door je ad converter hierna komen je eq/en digital compression/gate enz...
weet niet of dit je vraag beantwoordt?

Hey Shivah, daar wou ik het ook over hebben over die vertraging bij digitale mixers (las dit ook in SOS). Dit heb je dus bij de huidige mixers nog altijd. Dat effect (een soort van phasing) verkrijg je enkel wanneer je een droog signaal (bv. hardware synths) mixed met datzelfde geluid gereturned via een aux die via een ander kanaal terug binnenkomt. Volgens mij heeft het te maken met fase verschillen van het signaal door de AD/DA converters t.g.v. hun vertragingstijden , wanneer je dan nog eens door een extern effect gaat is het 2 maal AD/DA, dus dubbele vertragingstijd.

Wanneer ik thuis een mix door m'n Lexicon mpx200 stuur en die redelijk luid laat binnekomen krijg ik dat phasing effect. Je bent dus bijna verplicht om al de tracks te muten en pre fader naar de auxen te sturen en dan enkel de effect return te beluisteren :stupid . Als je met digitale mixers werkt kun je dus het best ofwel de inwendige effecten van de tafel gebruiken ofwel gewoon alles opnemen in de computer en daar effecten toepassen, of je geluid volledig door de effecten sturen.

Als er min of meer vaste vertragingen optreden, kan je natuurlijk ook de delay/phase op de analoge inputs gebruiken, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb tot nu toe geen externe FX gebruikt, dus ik kan hierover niet echt meelullen...

Dat fase verschil krijg je ook wel bij analoge mixers toch? Vandaar die phase knop lijkt me.
Bij digitale mixers kun je een delay instellen en dan gaat het nog in ms dus genoeg speling zo lijkt me.
We lastig als het optreed maar zelf heb ik bijna nooit last van.
Eén keer met een stevige mix toen een kick zwaar fase correctie nodig had.

Een groot voordeel van Adat vind ik trouwens wel dat je als je hem aan je computer hangt met een snelle geluidskaart (RME bijv) je ook makkelijk software zooi kunt gebruiken. En dus bijv multiband over samples uit een sampler of zo etc ook weinig moeite kost. En dat werkt toch weer lekkerder dan bouncen.

En die problemen die Toon beschrijft heb ik eigenlijk geen last van. Terwijl ik zeker weet dat er tijdsverschillen van ettelijke ms optreden. En dat tijdsverschil hang niet af van de AD/DA converters (die kunnen makkelijk oversampling toepassen) maar de buffering van het geluid zodat het met interne FX kan worden bewerkt. Maar analoge apparatuur heeft ook vertraging vanwege bijv de attack van een compressor wat dan ook een condensator achtig iets is.

Nee hoor, die fase knop inverteert alleen de fase, die vertraagt het signaal niet ofzo...

Grtz,
Jeroen

Dat hangt er maar net vanaf.

Als je compressors gebruikt op je channel inserts gaan ze niet eerst door ad en da converters maar gewoon direct vanuit de voorversterkers naar de compressor en dan terug de mixer in ... dat is dan de eerste keer dat je een da converter tegenkomt.

Als je de aux sends gebruikt voor effecten gaan ze wel eerst door ad en da converters dus krijg je wel wat vertraging. Maar meestal gebruik je dit toch voor effecten waarbij die paar ms vertraging er niet toe doet (galm/chorus) en vaak zijn de effecten zelf ook digitaal dus je hebt hetzelfde probleem bij iedere mixer maar dan iets minder erg.

Extra delay bij hard compressen is onzin. DSP bewerkingen krijgen niet meer latency als je ze te intensief gebruikt. Dan gaan ze hooguit tikken en kraken en dat gebeurt niet bij de ddx.

kun je me volgen?

Origineel geplaatst door 4-Tek
Dat hangt er maar net vanaf.

Als je compressors gebruikt op je channel inserts gaan ze niet eerst door ad en da converters maar gewoon direct vanuit de voorversterkers naar de compressor en dan terug de mixer in ... dat is dan de eerste keer dat je een da converter tegenkomt.

Als je de aux sends gebruikt voor effecten gaan ze wel eerst door ad en da converters dus krijg je wel wat vertraging. Maar meestal gebruik je dit toch voor effecten waarbij die paar ms vertraging er niet toe doet (galm/chorus) en vaak zijn de effecten zelf ook digitaal dus je hebt hetzelfde probleem bij iedere mixer maar dan iets minder erg.

Extra delay bij hard compressen is onzin. DSP bewerkingen krijgen niet meer latency als je ze te intensief gebruikt. Dan gaan ze hooguit tikken en kraken en dat gebeurt niet bij de ddx.

ik kan nix anders dan me hier volledig bij aansluiten....

Back