waar ligt de grens ,...???

deze is idd al 4 jaar oud ,...
maar goed ondertussen is mn kelder met spullen uitgegroeid naar lekker stuudje in de woon kamer
trekje grens waarje wil
ik denk dat ik door ga tot aan de keuken haha:D

sp1200 naast de micro oven

beatje programmen naast de espresso sochtends

tb tje medapter op t toilet ,..koptelefoon eraan
en een theremin voor de stille klanken in de master bedroom

k zet af en toe ook een flink raaa open voor een frise wind door mn studio ,..voor de good vibe
[ nee boys serieues ben dr byna met mn gear ...paar goed fx zouik nog wel willen ...evt later eens een goed pc ...[recording system ...]
en evt notg 808

Bij deze is justd genomineerd voor de SF necroposter awards. :D

Dan toch maar even on-topic, ik heb drie kamers en in iedere kamer staat minimaal één klavier, het gemiddelde ligt op ongeveer twee en een half per toetsenborden per verblijfsruimte.

Origineel geplaatst door FrankH
Bij deze is justd genomineerd voor de SF necroposter awards. :D

Dan toch maar even on-topic, ik heb drie kamers en in iedere kamer staat minimaal één klavier, het gemiddelde ligt op ongeveer twee en een half per toetsenborden per verblijfsruimte.

eg ik heb drie kamer mer over wel wat muzikaal
hebnog een mega klein key[boardje ,..zietr aan te denken om op t toilet te installen ,..asje de deur open doet speeltie vanzelf haahaaaaa
:D

Origineel geplaatst door Almeros
Ik denk dat als je de limieten en mogelijkheden van je synth goed van kent, je daarna elke sound bijna kan bouwen welke in je kop zit.

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, vooral niet als je je sounds door je track heen in realtime aan gaat passen. Er is zoveel verschil tussen verschillende methoden van synthesis (neem het verschil tussen een FM/FS (FS1r) of subtractive synth (Virus) bijvoorbeeld) en de filters waar je het doorheen haalt dat een heleboel geluiden echt uniek zijn voor het apparaat waar ze uitkomen.

Daarentegen lijkt me meerdere synths van hetzelfde type kopen wel wat decadent, als mijn synth 'op' is dan capture ik naar audio en zet ik de synth in voor iets anders. Zolang je je originele MIDI track achter de hand houdt kun je altijd later nog aanpassingen maken.

Origineel geplaatst door bambamstudio
dan kun je toch ook kiezen om het ipv een midi track de synth in een aufio track op te nemen. Dan hoef je niet 4x dezelfde synth te kopen....

Ja maar het grote nadeel daarvan is natuurlijk dat je achteraf de automatisering niet meer kunt aanpassen en geen kleine details meer kunt veranderen.

Ik loop hier zelf vaak tegenaan omdat ik maar een hardware synth heb waar ik soms meerdere sporen mee wil vullen.

Lang leve softsynths :confused: don't hit me

Origineel geplaatst door olav
Ja maar het grote nadeel daarvan is natuurlijk dat je achteraf de automatisering niet meer kunt aanpassen en geen kleine details meer kunt veranderen.

Je kan toch je originele MIDI track bewaren en dan later je originele patch op je synth terughalen, de audiotrack muten en de aanpassingen maken en daarna opnieuw opnemen?

Ik geef toe, het is wat omslachtig...

Back