Hallo!
Volgende week komt mijn eerste synthesizer, de Roland GAIA binnen. Ik moet nu nog een speaker hebben waarmee ik de synthesizer kan versterken. Ik heb een poosje zitten rondkijken op internet, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het best monitors kan nemen. Die weergeven het geluid eerlijk en ze zijn 'nearfield'. Voor zover ik begreep dus dat ze voor dichtbij bedoeld zijn.
Monitors zijn wel vrij duur en mijn budget is niet heel groot (<€200), dus ik kijk naar het goedkopere segment van de markt. De kwaliteit hoeft niet helemaal supergeweldig te zijn, maar het moet natuurlijk ook niet verschrikkelijk klinken, of na 2 maanden de geest geven. Ik wil qua volume mee kunnen spelen met een drumstel, en verder zal ik de speaker vooral gebruiken om te oefenen en experimenteren.
Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben is een Behringer B20
. Het merk leek me redelijk (genoeg voor mijn eisen, als ik zo op internet de commentaren lees). Er zijn nog goedkopere merken als Phonic, maar daar heb ik niets dan negatiefs over gelezen, dus dat leek me niks. De speaker is misschien officieel niet helemaal een monitor, maar op de website staat ook dat de speaker wel gebruikt kan worden als monitor.
Wat denken jullie van deze speaker? Voldoet deze aan mijn eisen? en is deze wel 'nearfield', om te oefenen dus?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Vincent
Volgende week komt mijn eerste synthesizer, de Roland GAIA binnen. Ik moet nu nog een speaker hebben waarmee ik de synthesizer kan versterken. Ik heb een poosje zitten rondkijken op internet, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het best monitors kan nemen. Die weergeven het geluid eerlijk en ze zijn 'nearfield'. Voor zover ik begreep dus dat ze voor dichtbij bedoeld zijn.
Monitors zijn wel vrij duur en mijn budget is niet heel groot (<€200), dus ik kijk naar het goedkopere segment van de markt. De kwaliteit hoeft niet helemaal supergeweldig te zijn, maar het moet natuurlijk ook niet verschrikkelijk klinken, of na 2 maanden de geest geven. Ik wil qua volume mee kunnen spelen met een drumstel, en verder zal ik de speaker vooral gebruiken om te oefenen en experimenteren.
Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben is een Behringer B20
. Het merk leek me redelijk (genoeg voor mijn eisen, als ik zo op internet de commentaren lees). Er zijn nog goedkopere merken als Phonic, maar daar heb ik niets dan negatiefs over gelezen, dus dat leek me niks. De speaker is misschien officieel niet helemaal een monitor, maar op de website staat ook dat de speaker wel gebruikt kan worden als monitor. Wat denken jullie van deze speaker? Voldoet deze aan mijn eisen? en is deze wel 'nearfield', om te oefenen dus?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Vincent

.