Bloggen, welke?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Beste forumpeoples,

Ik wil zo snel mogelijk bezig gaan met audio op een wat professioneler niveau en wil ter ondersteuning daarvan een zakelijke blog opzetten. Waar ik naar op zoek ben is een soort variant van wordpress, waarbij de host, in dit geval wordpress, niet in de url staat vermeldt. Daarnaast moet het een .nl blog gaan worden. Het blog mag best wat kosten. Iemand enig idee? Bij voorbaat dank!

Groet,

Sjonnie

je kan wordpress ook gewoon instaleren als cms.

ebay is bv ook op wordpress gebaseerd.

http://acadex.nl/ das een simpel voorbeeld wat ik heb gemaakt.

Ikzou dus bij wp blijven. lees je ff in voor je het weet heb je een mooie site.

Wat jij hebt gemaakt is dus echt precies wat ik zoek, wordpress it is. Thnx man, kan ik weer even verder.

Als je een .nl domeinnaam registreert en je pakt daar meteen een klein hostignpakket bij, dan kun je de wordpress bestanden daar kwijt.
Er zijn hele leuke plugins/gadgets voor wordpress gratis te downloaden.
Hiermee kun je bijv. je blog snel koppelen aan andere sociale netwerken (facebook, twitter etc), maar ook players, agenda en noem maar op heb je op deze manier vrij snel op je blog staan.

Dat las ik inderdaad ook al in een tutorial. Enige suggesties met betrekking tot een goede domein provider? Moet dus een .nl gaan worden en wil er laten we zeggen een stuk of 10 audiobestanden op kwijt naast een paar korte filmpjes, dus neem aan dat een basispakket al redelijk toegankelijk zal zijn? Of heb ik dat verkeerd?

aan 1gb ruimte heb je al genoeg, dan maak je een soundcloud account aandar kan je 2 uur audio op zetten.

Doormiddel van een wp pluggin kun je die op je site embedden.

ik heb geen suggesties voor provider, moet je effe zoeken.

weet niet meer welke de mijne is.. maar kost 10 euro + domeinaal voor 1of 2 jaar

Voor het geld hoef je het allemaal niet te laten. Maar stel ik heb die wordpress op me domein staan, hoe kan ik deze dan vervolgens editten? Zie ik dan gewoon wordpress staan en kan ik deze simpelweg aanpassen als een .wordpress account?

nee je logt in op je eigen site.

Wordpress is een php aplicatie.

je logt in bv. http://acadex.nl/wp-login.php

je kan ook een linkje op de voorpagina maken. maar dat zou ik afraden.

Zoek evt tutorials of een boekje over wordpress.

Ik heb mijn template met artisteer gemaakt.

In 10 minuten.

Suc6

Even gierig doen, dit staat er op de Artisteer site:

Please feel free to download Artisteer from the locations below.
When in trial mode Artisteer does not support saving your web design projects, but you can still create and export your web design as HTML, theme, template or skin.

Kan ik dan alsnog doen wat ik wil of zal ik hem toch moeten kopen?

die trial zet watermerken in je page images.

artisteer is heel handig. het maakt alleen een gecentreerde container, al kan je die natuurlijk in de code ook wel verplaatsen. Maar als ik jou was zou ik gewoon op premium template sites kijken wat je het mooiste vindt, dat ergens downloaden en de css bewerken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back