Mono Poly en PS3100 op MP

Gvd 48 polyphony, toe maar!

Paraphonie..
Nee toch?
Quote van VSE:
The PS-3100 Analogue Synthesiser has monstrous polyphony - one built-in VCO, VCF, VCA, and EG for each of the keys on the keyboard for a total of 48 synthesizer circuits and polyphony!

Zal inmiddels wel een keer of 200 verkocht zijn. Ziet er leuk uit. Ondanks dat het een beetje een gammel ding is die ps3100 zou ik hem best nog eens willen. Hij klinkt wel erg mooi vind ik.

Het was een woordgrapje van Ralph, Paranoia + Polyphony = Paraphony (toch?)

Het is alweer een paar jaartjes geleden dat is een ps3100 had , maar er zitten maar 12 oscillators in.
De rest werd volgens mij opgelost door middel van dividers zoals in de delta of een philicorda.
Neemt niet weg dat het een leuke bak is [als die niet stuk is]

overigens...ik heb maar 10 vingers........;)

Het is alweer een paar jaartjes geleden dat is een ps3100 had , maar er zitten maar 12 oscillators in.
De rest werd volgens mij opgelost door middel van dividers zoals in de delta of een philicorda.
Neemt niet weg dat het een leuke bak is [als die niet stuk is]

overigens...ik heb maar 10 vingers........;)

Dus Parafoon..Voor een gedeelte

Het is en blijft een heel dik stringensemble

ik heb voor de zekerheid even de schema“s erop nageslagen, maar de ps3100 heeft voorzover ik het kon bekijken toch zoongeveer 48 ms10 synths in z“n kastje zitten.

polyfoon dus.

de delers die erin zitten zijn per vco, en bedoelt om , net zoals bij de 700, het bereik van de vco te completeren, dus niet om, zoals bij een orgel, iedere lagere oktaaf van een noot te voorzien.

:koffie:

Laatst gewijzigd:
Ik lees in de meeste bronnen toch 12 oscs... Zelf heb ik echter geen PS3100 dus ik kan het niet checken.

Het blijft een orgeltje. ;)

ik heb voor de zekerheid even de schema“s erop nageslagen, maar de ps3100 heeft voorzover ik het kon bekijken toch zoongeveer 48 ms10 synths in z“n kastje zitten.

polyfoon dus.

de delers die erin zitten zijn per vco, en bedoelt om , net zoals bij de 700, het berijk van de vco te completeren, dus niet om, zoals bij een orgel, iedere lagere oktaaf van een noot te voorzien.

Ok maar het blijft een luxe stringensemble :-)

Ik lees in de meeste bronnen toch 12 oscs... Zelf heb ik echter geen PS3100 dus ik kan het niet checken.

Het blijft een orgeltje. ;)

nope, dat dus precies niet.
orgel werkt met delers, deze dus niet.

Ok maar het blijft een luxe stringensemble :-)

ja, blijven jullie bezig................:D

nee dus, het is een echte polyfone synth.

en zit geen keyboard gedeelte bij de service manual, (alleen het triggergedeelte), maar de enige manier waarop deze synth, volgens het schema, zou kunnen werken, is een vco per toets.

of ze moeten nog met een keyboard assigner schema op de proppen komen, maar dat lijkt mij sterk.

:okdan:

ja, blijven jullie bezig................:D

nee dus, het is een echte polyfone synth.

en zit geen keyboard gedeelte bij de service manual, (alleen het triggergedeelte), maar de enige manier waarop deze synth, volgens het schema, zou kunnen werken, is een vco per toets.

of ze moeten nog met een keyboard assigner schema op de proppen komen, maar dat lijkt mij sterk.

:okdan:

Ik heb er een gehad en idd en leuke bak waarschijnlijk heb je technisch gelijk maar na 2 weken dacht ik bij mezelf "jezus luxe stringensemble" hahaha

Ik heb er een gehad en idd en leuke bak waarschijnlijk heb je technisch gelijk maar na 2 weken dacht ik bij mezelf "jezus luxe stringensemble" hahaha

tja, het is wel een erg dure. kazige, polysynth.

:mega:

Als ik de SOS omschrijving goed begrijp, werkt het als volgt in de 3100:

-elke toets heeft zijn eigen envelopes, VCF & VCA
-er zijn 12 oscillators die met divide down alle nodige octaven voeden.

De 3300 bevat 3 3100's in 1. Je hebt nog steeds divide down voor de oscillatoren om meerdere octaven van het klavier te bedienen, maar nu wel 3 onafhankelijke per noot zodat je 3VCO sounds hebt waar de 3100 slechts 1VCO sounds heeft.

Het blijft dus volgens de SOS omschrijving een divide down orgeltje :). Echter niet parafoon want per oscillator eigen envelopes en VCF/VCA.

Back