HD -> DD

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Inderdaad afplakken met een stukje plakband en dan formatteren als DD.
Bij sommige diskettes werkt dit goed, bij andere slecht.

Mijn ervaring is dat het vaak op lees- en schrijffouten uitloopt!

gaatje afplakken, het werkt maar is eigenlijk niet de manier...
het schijfje is er niet echt voor gemaakt, de kans op fouten zijn na verloop van tijd zijn dus aanzienlijk aanwezig...

maar goed, men (in het bijzonder renepela) heeft er al voor eens voor gewaarschuwd...

Maar ik kan er dus ook gewoon plastic in branden? lijkt me beter dan zo'n stukje plakband
En anders, dus gewoon plakband over voorkant en achterkant van het vierkantje plakken , en dat is het?

plastic inbranden? :P
nee nutuulk niet, het heeft te maken met een detector die 'ziet' of er iets open is of gesloten...
iets dichtbranden met plastic of gewoon een plakbandje maakt geen verschil voor het magneto technish aspect...
En anders, dus gewoon plakband over voorkant en achterkant van het vierkantje plakken , en dat is het?
gewoon een lang stukje pakken die in 1x over de voor en achterkant heen gaat...

bij de C64 diskettes doe je pcies het omgekeerde; daar maak je er een gaatje bij in aan 1 kant ;)

mja je doet maar wat je niet laten kan nutuulk maar een plakbandje kost minder tijd :D
zeker als je er tientallen wil gaan doen en die smeerdamp van gesmolten plastic is ook niet echt gezond...
maar hij doet het perfect! :)
maar niet beter dan met een plakbandje ;)

Als nou iedereen roept dat je er een plakbandje overheen moet plakken, waarom doe je dan (zoals gewoonlijk) zo stront eigenwijs en ga je er plastic in lopen branden. Typisch weer zo'n geval van moeilijk doen als het makkelijk kan.

Overigens is het nog maar de vraag hoe lang dit blijft werken op deze manier hoor. Zoals ook al door anderen geopperd is de kans op lees/schrijf fouten wel groot.

ach die damp valt wel mee hoor gewoon niet in de wind staan als je buiten aan het branden bent.
vind het branden toch net iets vetter, die geur is ook wel lekker hoor :D:P

Niemand in 'the old' days die die gaatjes dichtbrandde met een stukje plastic, 'vroeger' deed je er idd gewoon een stukje tape overheen of jawel, een stickertje, of een afgeknipt stukje diskettelabel, supervintage nu, maar toen gewoon het handigst.

Met dichtbranden bestaat zowiezo de kans dat je je schijfje molt, grote vijanden van diskettes waren toch vooral magnetische en temperatuur invloeden.

Maar gaaf dat je het toch gelukt is om iets 'nieuws' uit te vinden.. :D

Vergeet het niet te posten op plasticzakkenforum.com en floppyforum.nl, hoor... :z

Als ik me niet vergis wil (of heeft) hij ook een commodore 64. Ik verwacht dus al snel een post waarin gevraagd wordt hoe je de C64 5.25 inch disks dubbelzijdig kunt gebruiken.
Ik had daar vroeger een keurig perforator achtig apparaatje voor dat precies op de juiste plek een klein vierkantje uit de floppy haalde, maar dat gaat analogman waarschijnlijk niet doen.
Die gaat zo'n gat waarschijnlijk met een aanstekker erin branden of even lekker met een setje vijlen aan de gang.

Het mooie is, dat je het stukje plastic wat je uit de C64 floppies haalt, weer mooi in die floppies van de Amiga kunt smelten. Zo werk je helemaal milieuverantwoord en wordt alles perfect gerecycled.

Zucht....

er zit een henk ten hoor tas in die floppy :P
904525574_5_dY1D.jpeg

Ik verwacht dus al snel een post waarin gevraagd wordt hoe je de C64 5.25 inch disks dubbelzijdig kunt gebruiken.
heb je een kristallen bol ofzo? :D

Attachments

• knipknip.jpeg
    knipknip.jpeg
    2,6 KB · Bekeken: 94
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back