Hoe het volgende drumloopje te maken en te vinden.

mm1985

Ingeburgerd
Mijn vraag is waar ik een drumloopje zoals onderstaande nummer kan vinden.

Vanaf seconde 0:07

Het gaat me natuurlijk niet om het identieke loopje maar meer om een soort gelijke. Het heeft namelijk een behoorlijke drive. Iets wat ik graag in mijn nummers zou willen gebruiken. Zijn er sample cd's die dit soort loopjes hebben. Ik heb namelijk wat gezocht en beluisterd. Bv. No kicks 1&2, Vengeance sample cd's en nog paar andere maar daar vond ik niet waar ik naar op zocht was.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat voor effecten op dit loopje gebruikt worden.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Met vriendelijke groet,

Waarom sample je niet gewoon het YouTube filmpje?! Oh nee, dat gaat niet, want zelfs dat is teveel werk... :(

Met samples van Vengeance en een computer met battery of een hardware sampler moet je een heel eind komen.

Gewoon proberen, het is niet een heel ingewikkeld loopje.

maar hoe kun je nou zoeken op een samplecd als je wil weten hoe je dit maakt?
maar zoals negative plus zegt, gewoon proberen, is geen heel moeilijk loopje.

Je vraagt of er cd's zijn waar dit soort loopjes opstaan en aan de andere kant zeg je dat je wil leren hoe je zo'n loopje maakt. Dat is een tegenspraak.

Wat ik zelf doe is om eerst een maat ga isoleren en die vervolgens in cubase op "loop" zet. En dan op een nieuwe track zelf deze "loop" in elkaar te draaien. Eerst concentreer ik me volledig op de kick. Ik pak dan een kick van een sample cd die er al wat op lijkt (helemaal vanaf nul maken is nog een stap verder) en die ga editen. Wat eq, compressie, weet ik wat er allemaal nodig is om deze zo precies mogelijk op het origineel te laten luisteren.

Dan ben ik een dag verder.

Vervolgens ga ik dan alle onderdelen zo af. In audition kan je gemakkelijk een stukje muziek vertragend afspelen. Dat gebruik ik ook vaak om te luisteren hoe iets in elkaar zit.

Al met al (en ik ben er niet zo handig in) kost het me best veel tijd en energie om iets te krijgen wat er op lijkt.

Kortom gewoon beginnen en gaan prutsen. Je schrijft dat je wil leren en dat doe je alleen al door er mee bezig te zijn. Dan merk je wat het effect is van je handelingen.

Paul

Je vraagt of er cd's zijn waar dit soort loopjes opstaan en aan de andere kant zeg je dat je wil leren hoe je zo'n loopje maakt. Dat is een tegenspraak.

Wat ik zelf doe is om eerst een maat ga isoleren en die vervolgens in cubase op "loop" zet. En dan op een nieuwe track zelf deze "loop" in elkaar te draaien. Eerst concentreer ik me volledig op de kick. Ik pak dan een kick van een sample cd die er al wat op lijkt (helemaal vanaf nul maken is nog een stap verder) en die ga editen. Wat eq, compressie, weet ik wat er allemaal nodig is om deze zo precies mogelijk op het origineel te laten luisteren.

Dan ben ik een dag verder.

Vervolgens ga ik dan alle onderdelen zo af. In audition kan je gemakkelijk een stukje muziek vertragend afspelen. Dat gebruik ik ook vaak om te luisteren hoe iets in elkaar zit.

Al met al (en ik ben er niet zo handig in) kost het me best veel tijd en energie om iets te krijgen wat er op lijkt.

Kortom gewoon beginnen en gaan prutsen. Je schrijft dat je wil leren en dat doe je alleen al door er mee bezig te zijn. Dan merk je wat het effect is van je handelingen.

Paul

:okdan: +1

Back