Hoe maak ik dit...

deathspell

Ouwe rot
... en dan bij voorkeur in een eurorackomgeving?

Ik zou heel graag dit geluid nabootsen. Het lijkt vrij eenvoudig - een zaagtand door een filter met hoge resonantie en een sequence die de filter cuttoff reguleert. Maar wat ik ook probeer - je kunt zelfs meekijken in de video - ik krijg het gewoon niet goed. Kan iemand me uitleggen wat hier precies gebeurt?

Volgens mij is dat echt het oberheim filter want hij speelt ook met de balans van het filter waardoor je volgens mij het 12db lowpass en bandpass filter hoort. Je hebt ook snelle envelopes nodig waarbij de truc is dat je de sustain van de filter envelope ook flink omhoog gooit. Dan krijg je echt die snelle electro geluiden waar de pro 1 zo goed in is. Ik probeer hem na te maken met mijn Fenix... :)

Ja, dit komt echt een heel eind in de buurt. Zou je me kunnen vertellen wat je precies hebt gedaan? Ik hoor een ADSR met een snelle attack, geen of bijna geen decay, veel sustain en geen release... en je hebt dus een 12 dB SEM-filter gebruikt?

Misschien heb ik gewoon het verkeerde filter gekozen - een ACL lader filter en een E-330 van Synthesis Technology. Ik zal het eens met een SEM-achtig filter proberen.

Zaagtand + Sub een octaaf lager - 12db lowpass filter tegen het randje van zelfoscillatie, eventueel hetzelfde signaal ook door een bandpass filter. Een envelope voor de vca en een envelope voor het filter. Klein beetje decay op filter fm en de sustain minstens op 50%

Ik heb nog een filmpje gemaakt. Ik draai de sub er later bij en pas de envelopes aan. 1 is vca 2 filter modulatie. Dit is alleen het 12db lowpass filter.

En deze gemixt met een bandpass ook gemoduleerd door envelope 2

Back