[track] Electric emotions, commentaar graag

Traxopia

treksopia
Hoi,

Hier is dan mijn 2e track post op dit forum. dit maal niet iets trance achtigs maar meer iets dat op Ambient ofzo moet lijken. lekker rustig stukje muziek.

klik hier om het nummer te downloaden.

gebruikte gear:
- Yamha An1x
- Jomox Airbase99
- Waldorf microQ
- mengtafel: soudtracs solo 24ch
- Pc met Ztracker

helaas nog geen effect bak tot mijn beschikking om wat galm enzo toe te voegen dus het zou een beetje kaal kunnen klinken (in elk geval kaler dat mij lief is).

Ik hoor graag jullie mening over deze track.

Heb nog nooit van Ztrackrer gehoor en heb m net gedownd...
Ik zag dat je effecten kon tekenen, zou je dat niet met reverb kunnen doen?
Anders gebruik je gewoon een oude trackertruukie:
Kanalen dubbel kopieren maar dan diezelfde partij op een wat lagere volume wat later af laten spelen...
Zo delay je m ook een beetje, natuurlijk de tijd dat de 2e 3e 4 e kanaal bijv afspeelt naar jouw wens en ook de volume van hoe snel het allemaal afsterft.

Verder vind ik het een relaxte song, alhoewel ik de melodie partijen wat "korter" zou laten spelen,
ehm dat staccato was dat dacht ik

Delon

mooi bedachte melodieen, maar ik vind het ritme niet echt.. Beetje te makkelijke drumsounds voor de mooie piano-achtige geluiden. En de track komt ook niet echt los zegmaar. Het lijkt nu net 3 minuten intro van een nummer!

doe er je voordeel mee zouk zeggen..

gr
Arv

bedankt voor de tips.

die tracker tips ken ik ook idd, 6 jaar lang IT gebruikt. Dat effecten tekenen werkt alleen voor midicontrollers helaas.

dat de drums wat simpel zijn kan ik me in vinden. zal proberen de volgende keer wat interresanter ritme te maken.

Over het niet "loskomen" van het nummer: helemaal gelijk in maar dat vond k juist wel leuk. beetje als achtergrond muziek bedoeld zegmaar.

Dit is een interessant stukje muziek. Wel lekker om eens een keertje geen trance-achtige muziek te horen. De drums inderdaad een tikeltje de vreemde eend in de bijt, maar verder leuk om te luisteren. Vooral het begin voordat de drums in de muziek komen klinkt erg subtiel.

Groeten,
GoBat

Door de melodiepartijen stoorde ik me niet echt aan de drumpartij hoor=)

Back