Minimoog met Lintronics midi

Ik doelde er meer op dat het fijn is dat jij de interessante objecten er tussenuit vist en deze met ons deelt, dat dat gepaard gaat met een klein beetje sarcasme, sja, dat is meer hoe jij het opvat misschien?

Je mag overigens Michel zeggen.

Ik doelde er meer op dat het fijn is dat jij de interessante objecten er tussenuit vist en deze met ons deelt, dat dat gepaard gaat met een klein beetje sarcasme, sja, dat is meer hoe jij het opvat misschien?

Je mag overigens Michel zeggen.

Ok op de vroege ochtend kan ik niet zo veel met sarcasme... :mega:

:-0

Edoch mijn excuses dat ik het zo oppakte..

Ik hoop met hier te posten anderen op mooie spullen te wijzen..

2600 is toch een koopje voor een Mini? Het is dat ik het geld niet heb anders was ik zo naar Dortmund gereden

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse misos ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

2600 is toch een koopje voor een Mini? Het is dat ik het geld niet heb anders was ik zo naar Dortmund gereden

Nou koopje wil ik niet zeggen maat met Lintronics ingebouwd wel een goede koop!!

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse misos ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

Apart dat ik die indruk wek bij sommige forumleden.. Jij ooit iets van gemerkt Niels?
Eigenlijk diep van binnen koester ik een inmense haat tegenover mensen waarvan hun naam met RA begint............. :luv:

ik denk dat voor sommigen de linn midi een + is (pragmatisch gebruiker) en voor anderen een - (pure vintage liefhebber). gisteren ging een mini met linnttonics midi op ebay.com voor minder dan €2000 ($2600 of zoiets).
komt natuurlijk nog een €300 bij voor verzenden en douane, dat wel.

ik weet niet of linntronics midi voor de mini nou net zo bijzonder is als de lamm-upgrade voor memorymoog, trouwens.
zelf zou ik liever meer betalen voor een heel mooie, originele minimoog, dan voor een midi-gemodificeerde.
waar de functionaliteit wordt verhoogd, tast je wel het vintage karakter aan en zo langzamerhand is wel duidelijk dat juist dat voor een deel de prijs bepaalt.

Ik heb bij Lintronics een mini gezien die op alle knoppen werd uitgerust met midi dus niet alleen note on en off..dat vind ik persoonlijk wel stoer.

dat is wel bijzonder ja.
maar doet dat niks met het karakter?

nouja, persoonlijk geef ik niet zo om midi. wel om mini trouwens.

Ik ben absoluut voorstander van originaliteit maar een mini met al zijn klank en karakter die volledig op kan gaan in een moderne studio is best een pre! De midimini is er voor uitgevonden. Lintronics is een degelijk bedrijf dus over de kwaliteit van die implementatie hoef je ook geen zorgen te maken.

da's niet veel geld voor een mini met lintronic uitbreiding.
ziet er ook goed uit ( vztb) , wel wat donkere foto's helaas.
denk dat hij snel weg zal zijn
dat met midi op alle knoppen ken ik trouwens alleen van de verhalen van ralph. zal wel een zeer speciale uitvoering geweest zijn, info altijd welkom !

Ik heb voor de mijne ook zitten denken aan een Lintronics MIDI, maar sindsdien heb ik eigenlijk nog wat mooiers gevonden.
Al een tijdje is Kevin Lightner (ik neem aan wel voldoende bekend) bezig met een optical contact board voor de Mini. Niet alleen fixed dat de bekende problemen (waar ik eigenlijk zelf geen last van heb tot op heden) maar ook komt er hierdoor MIDI IN/OUT beschikbaar. Het zou hier gaan om een vrijwel drop-in replacement.

Volgens mij is het ding inmiddels voldoende uitontwikkeld en wordt op korte termijn beschikbaar (en wie weet wat nog meer aan leuke extra features, ik zag al LFO, Arpeggiator etc.).

After several years of work on my own and finally with the added skills of a very talented engineer named Howard Davis, I'm proud to announce a new optical contact board for the Minimoog D.

In simple terms, one rips out their old contact board and buss bars and installs this in place.
No wiring or soldering.
It plugs directly into the original 6 pin keyboard connector provided on every model D.
Key presses are sensed by reflective optical (IR) sensors.

Here are some features:

16 bit control voltage accuracy.
Low note priority (just like stock)*
Extremely low power consumption
MIDI IN, OUT and Thru, including wireless MIDI option*
Optical sensor based. Sensors don't touch anything and there's nothing to wear out.
No contact cleaning.

*additional software is now being developed for other key modes (high, low, last), keyboard inversion (Zawinul mode), alternate scales, MIDI functions, arpeggiator, chromatic glissando, LFO, etc.)

Right now, the basic firmware is operational and emulates an original Mini keyboard action perfectly (mono, low note priority.)
The software is contained in non-volatile" flashable" memory.
The MIDI code, key priority and some other features have been completed, but not yet tested or loaded into the firmware.
I expect a few weeks more, but may happen sooner.

I have enough boards and parts now to make only a handful at the moment, but am taking preorders or deposits.
Delivery expected in 30-60 days.
Cost is $395 for the basic opto contact board replacement and $495 with the MIDI firmware and connectors.
(All the MIDI hardware is already included on every board.
Only a software upgrade needs to be installed.)

No need for a separate MIDI to CV converter.
It will even allow the Moog to be used as a sound module, while the keyboard is used as a MIDI keyboard. (local off supported.)

Additional features will be available either by sending in your MPU chip for reprogramming or purchase of an updated chip (they're socketed) for about $30-50 or so depending on new features provided.
Wireless (IR-Infrared or ghz microwave) MIDI is also being developed and will be offered later.
The board already supports this feature too, but the external box must be developed.
It'll just plug right in once it's available.

Others versions are also being developed for the Arp Odyssey and perhaps other synths.

Anyway, photos and video are worth a thousand words:

http://www.synthfool.com/optoboard.jpg

http://www.synthfool.com/optos.jpg

http://www.youtube.com/v/Ifa7yNkkNf8

Thanks for reading!
Kevin Lightner / Synthfool

Voor meer info, zie ook http://www.moogmusic.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=9706.

Ik wilde hier eigenlijk nog even over mailen met z'n vrouw, Kevin schijnt momenteel ziek te zijn (zoiets las ik).
Iemand die meer weet van dit verhaal?

Back