Minimoog met Lintronics midi

Ik wilde hier eigenlijk nog even over mailen met z'n vrouw, Kevin schijnt momenteel ziek te zijn (zoiets las ik).
Iemand die meer weet van dit verhaal?

Saint Eric zegt dat ie in een rolstoel is beland afwachtend op een operatie die ie niet kan betalen..Maar dat heb ik van Eric.

Apart dat ik die indruk wek bij sommige forumleden.. Jij ooit iets van gemerkt Niels?
Eigenlijk diep van binnen koester ik een inmense haat tegenover mensen waarvan hun naam met RA begint............. :luv:

Zeg dan gewoon wat je bedoeld ipv er om heet te "hinten" of "sarcasten"

da's niet veel geld voor een mini met lintronic uitbreiding.
ziet er ook goed uit ( vztb) , wel wat donkere foto's helaas.
denk dat hij snel weg zal zijn
dat met midi op alle knoppen ken ik trouwens alleen van de verhalen van ralph. zal wel een zeer speciale uitvoering geweest zijn, info altijd welkom !

Ik heb er destijds bij Lintronics een zien liggen met midi op alle knoppen, maar of dat een standaard Lintronics mini midi kit is dat weet ik niet.

nee da's niet de standaard linntronic voor zover mij bekend.
overigens vind ik een orginele mini, liefst oud bord , met mooie kast gerecaped en geserviced en wel standaard trig en 1 volt/oct aansluiting. het meest orgineel en voor mij het meest aantrekkelijk.
zaken waarbij alle pots of het hele keyboard vervangen worden en vervolgens een hoeveelheid ic's erin lijken me wat minder toekomstbestendig.
dat gezegd hebbend:
de linntron modificatie van herr rudi zou ik wel willen proberen, mede omdat ik weet dat hij ook tav de toekomst probeert zoveel mogelijk rekening te houden dat het ook blijft werken. tot nu toe waren ze te duur voor mij, en inmiddels ben ik wel verzadigd wat mini betreft.
maar dit is, lijkt mij, geen verkeerde synth voor geen verkeerde prijs op geen verkeerde bereisbare afstand ( als je niet verkeerd rijdt natuurlijk ;) )

Hoe herken je de oude borden en wat zijn de verschillen tussen de serienummerreeksen? Laag serienummer = beter dan hogere serienummers? Waar zit de overgang en wat is het verschil? En is dat hoorbaar?

je kunt het oa zien aan de hoeveelheid gaten/ calibreeropeningen aan de achterkant, als je hem opklapt.
7 bij oudere borden
en aan het serienummer. waar precies de scheiding ligt weet ik niet en bovendien zijn er ook nog behoorlijke verschillen tussen de echt eerste en de types van ca 2000-4000 bij opbouw van de electronica
de nieuwere 10.000+ zijn sowieso allemaal nieuwe borden met meer (9 dacht ik ) openingen.
ik ,en met mij nogal wat mensen, vinden de oudere wat minder strak maar verder levendiger, warmer, voller etc , kortom beter klinken. en ik geloof ook niet dat dat allleen een kwestie van 1 ding is ( bv osc een beetje verstemmen ) maar meer een gevolg van meerdere kleine verschillen in ontwerp.
er is veel over te vinden op het net

De mini die Rudi aan het midificeren was behield al zijn originele pots etc...het was zover ik me kan herinneren nog al een hoop werk om al de pots aan te passen etc. Ik meen dat die upgrade ook 2500eu was.

De mini die Rudi aan het midificeren was behield al zijn originele pots etc...het was zover ik me kan herinneren nog al een hoop werk om al de pots aan te passen etc. Ik meen dat die upgrade ook 2500eu was.

het verhaal is zeker bijzonder te noemen, ga het eens navragen, ben wel benieuwd naar die speciaal gemodificeerde minimoog, met alle orginele pots maar wel volledig gemidificeerd.
interessant

Hoe herken je de oude borden en wat zijn de verschillen tussen de serienummerreeksen? Laag serienummer = beter dan hogere serienummers? Waar zit de overgang en wat is het verschil? En is dat hoorbaar?

Veel info over uiterlijk en serienummers staat op http://minimoog.monsite-orange.fr/page1/index.html.

Ik hoop binnenkort een goed vergelijk op Youtube te zetten: RA mini (superoude VCOs en filters), 7+++ mini met nieuw VCO board en de digitale Arturia Mini.
(nb: RA met dank aan VintageLover).

Laatst gewijzigd:
ik verheug me er ook al op, zou eventueel een 2000-3000sn bij kunnen zetten, als het in de buurt is of anderszins te regelen ( patch en midifile uitwisselen ? )

Back