Spicy Guitar nu gratis

ruud07

Nieuwkomer
Het blijkt dat de gitaarsynth Spicy Guitar nu voortaan gratis is vanwege financiële problemen (helaas) bij de ontwikkelaar. Dit is een erg leuke VST-plugin.

Groeten,
Ruud

Vet, die moet ik proberen :)

Toch ook even geïnstalleerd en het is zeker bruikbaar (zeker als niet gitarist). De aanslag bij akkoorden is ook erg handig. Hier gaan we in ieder geval eens iets meer mee doen!

klik ende save... thanks :koffie:

schema_keys.png

Wauw, had ik net nodig!

zeer handig, werkt prima met wat reverb en eq, perfect voor house/trance

edett: ik krijg portamento niet aan de praat extern, want er zit zoiezo geen functie ingebouwd toch?

Attachments

• stilltron.mp3
    602,1 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Een bend omhoog alleen.. (effect van snaren opdrukken)
Portamento zou leuk geweest zijn maar kan op een echte gitaar helaas alleen met een zogenaamde "bottleneck". Voor mij is het ontbreken van portamento niet de bottleneck.. maar stuit wel op een heel klein minnetje.
Speel je wat hogere tonen claimt de besturing al snel de hoge E snaar.. een terts of kwint daarbovenop bijvoorbeeld resulteert dan in het uitsterven van de vorige noot. Bij het spelen van 2 stemmige stukjes verdeeld ie de snaren soms wel op de B en E snaar en soms weer niet.. Er is wel een mogelijkheid om vanaf midi-kanaal 2 to 7 iedere snaar apart te aan te sturen, maar dan ben je nog wel ff bezig met bv die welbekende solo uit de Sultans of Swing.. maar nooit meer snaren vervangen en stemmen is ook wat waard. :D

Vind deze plug wel erg goed klinken. Bedankt voor het posten :okdan:

Back