[Track in Progress] Tigerblood (Winning)

Oxy-Yan

Action
Hier mijn laatste werk in progress. Ik dacht, laat ik Charlie Sheen eens een hart onder de riem steken....

http://soundcloud.com/oxy-yan/oxy-yan-tigerblood

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, aangezien ik een ben vastgelopen na 2:50. De melodie is wel oke, maar begint saai te worden naar verloop van tijd.
Hoe kan ik dit oplossen??

Vocal erin?

Iemand suggesties?

Ook hoor ik graag jullie feedback over soundkeuzes etc.

Greetz, Oxy

Ik vind 'm erg goed! Sound ook (bijna) allemaal erg goed.

Ik zou het begin meer rekken; niet gelijk de hele beat incl. bas (?) erin. Meer opbouwen. De eerste keer dat het thema invalt vind ik de sound niet zo lekker; zou een wat "puntiger"sound kiezen (zo's soort sound die je veel hoort in lady gaga achtige nummers). Ook zou ik in het midden meer rust inbouwen; een stukje met alleen drums en perscussie.
Wellicht meer opbouw ala One van Swedish House Mafia.

Maar al doe je dat allemaal niet, dan blijf ik 'm erg lekker vinden!

Ja, ik kan er wel inkomen dat het begin rustiger wordt opgebouwd. "one" is ook 1 van de inspiratie tonnen geweest, maar ik wil voorkomen dat het een te duidelijke Ripoff wordt.
Ik ga nog wel effe op zoek naar die gaga sound!

Wordt vervolgd.

Inmiddels heb ik de track verder afgerond.

De link is overschreven door het nieuwe bestand.

Nice. Scratch stukje is gaaf.
Zou 'm nog beter vinden als:
- na het scratch stukje het thema 1 keer invalt zonder drums en dan de drums erin laten kicken
- de kickdrum iets harder zou zijn (maar kan ook aan m'n koptelefoon liggen)
- naar het einde toe het thema even losgelaten wordt en alleen 1 toon blijft doorgaan in hetzelfde ritme voor een paar maten (en daar evt. nog wat sounds uit laten faden en in laten faden dan de "swell" erin als einde.

Maar kan me ook voorstellen dat-ie af voor je is en dan blijft het een leuke track :okdan:

http://soundcloud.com/oxy-yan/tigerblood

Hier is dan de finale versie.
Heb de bassdrum nog even gelaagd, ik vond het wat te clean klinken.
En tot slot de subbass iets meer aanwezig gemaakt, zodat er wat meer diepte in komt.

Lekkere track, hoor.:okdan:
Kickdrum ligt lekker soepel in het gehoor. Mooie melodielijnen en tegenmelodieen.
tot ongeveer 2:23 vind ik het top, de melodische veranderingen die je daarna doet vind ik meer passen om echt pas in het allerlaatste 'refrein' te doen.
Het gescratch vanaf 3:10 vind ik dan wel weer goed en wat daarna komt ook.

Misschien dat je die transitiesample, dat ademhalen, wel erg vaak voorbij laat komen in dezelfde vorm. In het begin vind ik em echt vet, daarna wat meer van hetzelfde.

Persoonlijk vind ik het ietwat gladjes geproduceerd, de sounds passen mooi in elkaar, dat zeker, maar er is geen lead met een bite die er lekker uit knalt. Misschien ook totaal niet je bedoeling, maar ik hou daar altijd wel van.

Op naar de volgende track?

Back