Betaalbare Multifx?

Alesis kan ook nog, maar heb ik verder geen evaring mee.

ik heb voor erbij een 40 euro alesis picoverb , klinkt best goed , zeker al galmpje voor even een synth wat op te fleuren bij jam en / of zomaar wat spelen.
moet eerlijk zeggen dat sinds laptop en lexicon softwaregalm ik de hardware inderdaad weinig meer aanraak.

Zijn er ook soms oudere 12-bit digitale effecten die de moeite waard zijn? En kan de lagere bitresolutie hier een meerwaarde bieden? Ik hou wel van het geluid van mijn S-330 sampler, bijvoorbeeld.

ibanes units kunje lower bit rate d8 ik de dm series

ibanes units kunje lower bit rate d8 ik de dm series
de Ibanez DM serie is volgens mij alleen een digitale delay....

Een Boss SX700 is leuk, betaalbaar maar heeft helaas 1in en 1 out....

Mocht je een Digitech Studio Quad (4x in en 4x out) overwegen dan zou ik zeker even kijken naar een Digitech Studio 400 (heeft exact dezelfde engine als de Quad alleen dan met een dubbele DSP erin)...
met wat geluk is deze voor hetzelfde bedrag als de Quad of evt. voor eur 50-75 meer te vinden...

Ik heb er zelf nooit een gehad maar een Ensoniq DP4+ volstaat imo in elke studio ....
en de ervaringen die van anderen heb gehoord is dat het een blijvertje is :okdan:

de Ibanez DM serie is volgens mij alleen een digitale delay....

Een Boss SX700 is leuk, betaalbaar maar heeft helaas 1in en 1 out....

Mocht je een Digitech Studio Quad (4x in en 4x out) overwegen dan zou ik zeker even kijken naar een Digitech Studio 400 (heeft exact dezelfde engine als de Quad alleen dan met een dubbele DSP erin)...
met wat geluk is deze voor hetzelfde bedrag als de Quad of evt. voor eur 50-75 meer te vinden...

Ik heb er zelf nooit een gehad maar een Ensoniq DP4+ volstaat imo in elke studio ....
en de ervaringen die van anderen heb gehoord is dat het een blijvertje is :okdan:

de boss micro [ 0.5 19 - inch ] rack series
zijn karrakterestiek te noemen ookniet te duur veel modellen
budget wise = ter ook een hoop crap te koop twee x lexiconnetje gehad snel weg gedaan mx series

de reflex was wel weer leuk extreme phaser/ flangers :doei:

Hoi Soma,

Ik heb een Lexicon MPX 550 multi effect te koop staan hier in het marktplaats forum.
Prima multi fx, wil je het gruizig gooi je er een tape saturation en/of compressor tussen (zit er ook in).
Mijn MPX 550 is praktisch nieuw in originele doos en manual.

Mijn DP4 heb ik ook voor 250 gekocht. 250 is een gangbare prijs hoor, gewoon goed kijken en dan kom je er vast eentje tegen... Het is een karakterbak:)

Ook maar even in dit draadje aansluiten en advies vragen :)

Een tijdje geleden heb ik erg goedkoop een DAP 256 effect unit aangeschaft met het idee, dat als zoiets bevalt ik wel naar een betere unit op zoek ga. (Weinig op het net te vinden over de DAP 256, maar zover ik heb kunnen uitvogelen lijkt deze van dezelfde electronica gebruik te maken als de KAM KMFX240)
Mijn ervaring met dit apparaat is dat hij een zeer "blikkerige" reverbs geeft.

Nu ben ik op zoek naar warme diepe reverbs, maar vraag me af in welke richting ik dan moet zoeken en of het wel realistisch is om zoiets onder de € 200,- te kunnen vinden.
Of misschien toch nog even wachten en een tijdje doorsparen?

De nodige modellen en typen heb ik hierboven voorbij zien komen, maar of ze warm of diep zijn haal ik er niet echt uit.

Software is niet echt een optie, aangezien de computer hiervoor niet geschikt is.

vond de lexicon mpx1 niet slecht voor de galm , maar iets boven je budget. zag er 1 alhier op het form

...aangezien de computer hiervoor niet geschikt is.
DE computer in het algemeen wel, jouw computer misschien niet?

Anyway, ik ben ook geen compu fan en doe alles hardware. Bevalt prima en er is genoeg onder 200 euro. Heb zelf een TC M300 (ca 100?) en Zoom 1201 (ca 50). Klinken heerlijk (Zoom ruist wel beetje maar heeft dan weer heel aparte effecten) en zijn supereenvoudig te bedienen (da's voor mij altijd een pre). Ook een Lexicon MPX100/110 is voor rond (of onder) 100 euro te vinden. Dus genoeg keus.
Er zijn zowel lexicon als TC fans. Proberen zou ik zeggen.

DE computer in het algemeen wel, jouw computer misschien niet?

Je hebt gelijk, ik zei het inderdaad fout, ik bedoelde inderdaad de computer die bij m'n synths staat. Voor eenvoudige midi bewerkingen etc. voldoet die wel, maar dit soort dingen gaan niet lukken.

vond de lexicon mpx1 niet slecht voor de galm , maar iets boven je budget. zag er 1 alhier op het form

En de MPX1 gaat inderdaad helaas boven mijn budget.

Ik zal eens kijken naar de verkrijgbaarheid van de hiervoor genoemde modellen :)

Je hebt gelijk, ik zei het inderdaad fout, ik bedoelde inderdaad de computer die bij m'n synths staat. Voor eenvoudige midi bewerkingen etc. voldoet die wel, maar dit soort dingen gaan niet lukken.

En de MPX1 gaat inderdaad helaas boven mijn budget.

Ik zal eens kijken naar de verkrijgbaarheid van de hiervoor genoemde modellen :)

Wellicht dat een DP Pro wat voor je is. Die zou je voor rond de 200 moeten kunnen vinden.

Het valt me op dat er veel "oudere" modellen worden aangeraden.
Met oudere modellen, bedoel ik dan modellen voor 2000.

Is het niet zo dat met de nieuwe technieken, hogere bitrates, snellere DSP's betere resultaten behaalt worden?
Of moet ik zeggen, behaalt zouden kunnen worden.

Blijkbaar zit de kwaliteit dus in de algoritmes waar de effecten mee opgebouwd worden?

Het valt me op dat er veel "oudere" modellen worden aangeraden.
Met oudere modellen, bedoel ik dan modellen voor 2000.

Is het niet zo dat met de nieuwe technieken, hogere bitrates, snellere DSP's betere resultaten behaalt worden?
Of moet ik zeggen, behaalt zouden kunnen worden.

Blijkbaar zit de kwaliteit dus in de algoritmes waar de effecten mee opgebouwd worden?

Daar heeft het zeker mee te maken. 'Merken' hebben hun eigen karakter en dat vloeit voort uit de gebruikte componenten maar zeker ook de wijze waarop algoritmes worden opgebouwd. Sommigen houden van de Lexicon-sound, andere zweren juist bij TC of iets dergelijks. Ik ben zelf liefhebber van Ensoniq, Kurzweil en Eventide.
Ik denk ook dat de nieuwere modellen juist door die snellere bitrates en nieuwere converters nog wel eens de neiging hebben om wat cleaner, wellicht zelfs wat kouder te klinken. Oudere modellen hebben daarom de naam om warmer te klinken, hetgeen objectief genomen simpelweg wordt veroorzaakt door verouderde componenten.
Voor rond de 200,-, zeker als je op zoek bent naar een goede reverb, zou ik je aanraden om een Kurzweil Rumour te beluisteren. Dat is een multi fx maar niet eentje die de hele range aan fx dekt. Je zult er geen amp simulation e.d. in aantreffen, die heeft z'n broertje de Mangler aan boord. Maar prachtige cleane, zuivere reverbs. Onderschatte bak. En moderner dan de DP Pro die ik eerder aanraadde. Die is overigens ook mooi, hoor. Je zou eigenlijk eens een in prijs vergelijkbare bakken naast elkaar moeten horen. Dan weet je waarschijnlijk wat sneller waar je eigen voorkeur naar uit gaat.

Ja, Kurzweil is ook een optie, al heb ik er persoonlijk minder een klik mee...

Met budget werk moet je, denk ik, verschil maken tussen wat oudere 'karakter' bakken en de wat nieuwere 'budget' bakken.
Voor veel fx vind ik een 'karakter' bak vaak het meest interessant, maar het eerste waar ik naar een wat nieuwere machine grijp is bij reverb. Oudere dozen klinken daar vaak toch te blikkerig.
Duidelijk voorbeeld vind ik hier de Boss SE50/70.
Wat ik een fijne budget bak voor reverb is de TC m300 (maar daar verschillen de opinies...) en bijv. ook de Behringer REV-2496. Let op: niet die goedkopere Behringers! (al zijn daar inmiddels geloof ik ook nieuwe van?)

Alles van het hierboven genoemde een beetje op de rij gezet hebbende kom ik in het kort voor mezelf ongeveer op de volgende uit.

Lexicon LX-15 (Eigenlijk net iets boven het budget)
Kurzweil Rumour (Iets minder makkelijk te vinden)
Bheringer 2496 V-Verb

De Bheringer word op dit moment aangeboden door een medeforumlid en ik zit sterk te denken voor deze te gaan.

Dank allemaal voor het meedenken en de informatie.
Ik merk weer dat zo'n forum als dit eigenlijk onmisbaar is om dit soort praktijk info te krijgen :okdan:

Back