Eerste demotrack af

jick

Stamgast
http://sixhillsgiant.bandcamp.com/
Binnenkort wordt er nog veel meer opgenomen, maar dit is het resultaat van de eerste opnamesessies. Deze versie is nog met FL drums, maar binnenkort gaan we de studio in.

Wellicht niet helemaal het genre wat hier voorbijkomt, maar desalniettemin wilde ik em even met jullie delen :)

Maar in elk geval beter dan de helft van wat we hier voorbij horen komen.;)

Het is wel eens verfrissend om wat rock voorbij te horen komen, maar het moet gezegd dat dit een SynthForum is en rock wort i.h.a. niet met een synth als basis gemaakt. Dus daarmee is het natuurlijk wel logisch dat je dat hier niet vaak zult horen.

Paul

Aardige productie, maar snel de studio in voor die echte drums.

Terwijl ik luister tik ik.

En de zangers mogen wel even op zangles. Los van het feit dat ze af en toe behoorlijk tegen de toon aan zitten, mag er van mij harder gezongen. Het klinkt mij te ingehouden gezongen, alsof de buren het niet mogen horen.
Maar gelukkig hebben jullie geen autotune gebruikt!

En ik "snap" de break bij 2:50 helemaal niet. Andere toonsoort, wat mij betreft compleet overbodig. Gewoon snel doorgaan naar 3:22.
En dan is het nummer plotseling afgelopen, zonder uitsmijter aan het eind.

Nee. Ten eerste geen synths. Gitaren niet erg strak ingespeeld, zang zwak en slecht verstaanbaar. Dikke brom in het begin, de drums klinken wel aardig. En ik hou gewoon in het algemeen niet van dit genre. Het stuk waar het leuk moet worden (na 3 minuten) is te machinematig geknipt en geplakt.

Niet dat ik het beter kan.

Rommelig is het eerste wat in me opkomt...
Het 2e is : geen synths?? (synthforum )
Drums qua klank wel redelijk maar die ging je dus vervangen.....
Zang moet absoluut over. Graag door een zanger die klinkt alsof ie het meent...

Nou ja niet mijn muziek... mijn reactie lijkt negatief, dat wel, maar het was niet de bedoeling om je af te zeiken...

Ik ben het niet met de anderen eens: ik vind het helemaal niet zo rommelig. Ik vind het eigenlijk wel een lekker nummer. Zang mag wat harder en iets zuiverder gezongen, maar voor de rest is ie aardig goed.

Ik heb wel mijn vraagtekens bij de structuur van het liedje. Eigenlijk zou hij na 2:44 afgelopen moeten zijn. Ergens in het midden kan nog een bridge (want anders is het wel een heel kort liedje). Dat hele freaky tokkel stukje na 2:50 zou ik in zijn geheel wegknippen. Ik zou in de coupletten de drum veranderen.

Nog een ideetje wat me zo te beginnen schiet: dat freaky tokkel stukje kun je ook als intro gebruiken, ergens in het lied laten terugkomen en als outro laten wegfaden.

Het begin is er, maar ff heel eerlijk:
- mix is zeer slecht
- accent is VERSCHRIKKELIJK misschien beter nederlandstalig gaan zingen?
- stemmen zijn te zacht
- stemmen zijn vals

Zang is een beetje uit de toon volgens mij.
Of je muziek moet je beter aftemmen naar de zanger.
Bij 2.50 min is een erg rustig stuk,te rustig.
Maar is toch best aardig gedaan.

Het idee is best leuk en het klinkt aardig.

Maar:
1) Zanger is moeilijk te verstaan en inderdaad zit hem net off-key.
2) De drums in de eerste couplet zijn niet per se "passend".

Ik zou dit gewoon zoals het is als demo bewaren en dan een andere versie, wat korter misschien, met de vocals opnieuw doen (en dan de boel laten masteren) want het heeft potentieel. En met zo'n bridge konde jullie misschien wat progressie in brengen, langere overgang van passages per stuk. Ander lijkt het alsof de track op 2.45 moet beëindigen.

Ik hou niet van het genre, maar ik kan het wel waarderen en vooral: ga zo door! :)

Ja klinkt wel lekker eigenlijk, geeft mij een beetje festival gevoel. lekker biertje in de zon, bandje erbij, niks perfect geluid... hoeft ook niet :)

Als het zo op cd zou staan, heeft masteraar iets niet goed gedaan.

Nou, voor een eerste demo op progressive rock gebied best goed zou ik zeggen!
Er kan nog gesleuteld worden maar het zit als symfonummer al aardig in elkaar.
Ik denk alleen dat veel forumleden niet echt bekend zijn met dit genre en daar moet je dus qua kritiek wat door heen lezen. Er zitten wel degelijk toetsenpartijen in.
Ik zou wel mee willen doen of willen producen!

Back