Hoi

Okalnix

Stamgast
Na vele jaren muziek maken als trompet/schuiftrombone/horn/soesa verschilende bandjes.
Heb ik nog steeds zin om muziek te maken via een andere weg.
Ooit heb ik met Magix music maker 3 muziek stukjes gemaakt de laatse was in 2002.
Dus een beetje vast geroest om na zo veel jaren toch wat proberen met een stap verder.
Heb nu Fl studio dus dat is toch wat anders :)
Ik vind het toch best moeilijk om zomaar wat te maken wat er in je hoofd zit.
Meschien lukt het toch een beetje.
Daarom wadeer ik iedereen die muziek maakt ,dat je op een straat speel of achter een pc zolang je plezier heb wat je doet.
Voor mij zelf zal ik altijd wel een amateur blijven qwa muziek maar het is zo leuk om het te maken.
Ik voeg deze link van mij oud muziekje van 2002 klasiek wat ik toen maakte.
Ik wil toch die richting gaan qwa muziek maar dan wat moderner.

http://www.jopineke.nl/sound/jopineke_klassiek.MP3

Welkom

Welkom

Allereerst geweldig wat je gemaakt hebt op dat linkje Ik weet niet wat voor een beeld je hebt van muzikanten en van jezelf, maar het is echt wel heel goed qua sfeer. Met de juiste tonen kan dit zo in een game als je het mij vraagt. So keep on going als je het mij vraagt. Je hebt HET gehoor, dat hoor ik en gezien je achtergrond de nodige kennis over toonsoorten e.d.

Zelf heb ik jaren gespeeld en nu nog steeds trouwens, op alleen een goed gehoor. Ik krijg vaan te horen dat DIT het belangrijkste is. Ik zeg dan "dat is OOK belangrijk". Maar ik merk gewoon dat zonder theorie je op een gegeven moment behoorlijk vast kan komen zitten. Ik heb 4 jaar gefrustreerd alles zelf proberen uit te zoeken. Iets wat ik altijd al deed met alles. Zet me in een band en ik speel op mijn gehoor melodisch overal op mee. MAAR... 1 probleem komt bij mij kijken dat ik niet meteen zie welke bepaalde relaties, zoals ladder eigen akkoorden of het verspringen van toonsoorten, bij elkaar horen. (Van de majeur wel bijvoorbeeld) Ik ben zelf nog steeds bezig met het bestuderen hiervan en vind dit een verrijking voor mijn creativiteit weer.

Misschien ben jij beter in theorie en benader je alles vanuit dat punt? (omdat je dat schreef) probeer eens je ogen dicht te doen en dan op je gevoel de noten te spelen.

Het belangrijkste is denk ik. MAAK waar je een goed gevoel van krijgt. Ik zelf wissel heel veel af, tussen techno, trance en klassiek. Speel zelf al 20 jaar gitaar. Daarnaast secundair piano, bass, drums en zang. Mijn hart licht bij de muziek die ik net van jou gehoord heb. Klassieke kerktoonladders combineren en het spannend maken. Lekker met dominanten spelen. Heroische kleurtjes in de muziek... Leuk voor game muziek :)

Ik zeg. Goed bezig en welkom!

Dankje voor je mooie en goede advies.
Het is inderdaad best moelijk om van uit je hoofd op papier te krijgen.
Ook de majeur blijft ook moelijk voor mij ook.
Verloopig blijf ik met wat muziek stukjes hangen,en loop hier en daar ook vast.
Het beste is gewoon opzij leggen en een paar dagen laten rusten.
Gewoon een andere projectje starten of een ander stukje verder gaan.
Het sluiten van je ogen werk inderdaad bij mij ook.
Een heel orkest komt to leven.
Vandaar uit werken naar een echt muziek stuk lukt nog niet echt.
Vaak is de klank van een instument net niet wat je heb en blijft zoeken of verbeteren aan dat instument dat in de richting komt.

Het beluisten of bestuderen van muziek geeft een warm gevoel hoe andere zo mooi met muziek bezig zijn.
Dat geeft mij zin en moed om door te gaan.

Dankje voor de mooie uitleg en hulp.

Back