automation vsti's in Cubase5

PaulB

Stamgast
Hi,
Als ik in C5 een parameter van m'n minimoog vsti een midiCC meegeef en deze "automate" met de lijnen in de automation tracks onder de miditrack waar de vsti op staat, pakt hij deze. Als ik echter nog een parameter van dezelfde vsti wil automaten met een midiCC, pakt hij deze wel maar niet als je ze simultaan wil laten veranderen. Parameter A begint totdat parameter B gaat veranderen. Dan wijzigt B maar A niet meer totdat B wwer stopt waarna A vervolgens omhoog scjiet naar de waarde van het automation lintje op dat moment.

Kent iemand dit?

Volgens mij speelt het niet op de vst instrument tracks die ook automatisch worden aangemaakt maar daar heb je weer het probleem dat ze lastiger te timen zijn omdat je de opgenomen sporen niet ziet en vooral dat de waarden van de parameters niet zichtbaar zijn. Is dat een kwestie van ergens een vinkje zetten of zo?

Thx,
Paul

Bij gebrek aan reactie reageer is zelf maar ;)

Automation blijkt inderdaad als een zonnetje te lopen als je instrument tracks aanmaakt ipv midi tracks dus dan doen we dat voortaan maar. Hij pakt 'm zelfs op op de waarde die de parameters hebben in de beginstand van de preset!! Ook worden de parameters van de plugin direct herkend! Top!

Lukt dan alleen niet als je op meerdere midi kanalen van dezelfde vst gebruik wil laten maken (zoals ik bv al snel 20 tracks gebruik voor Battery waar elk instrument/geluid z'n eigen track heeft) maar goed, je kan niet alles hebben.

Ben overigens nog steeds wel benieuwd waarom niet meerdere midi CC's tegelijk worden gepakt. Maar is meer vanuit theoretisch oogpunt.

door op ""+" te klikken in het eerste autom. spoor?
Nee, blijft zelfde resultaat geven. Hij pakt de eerste totdat de tweede verandert, dan gaat-ie daarop over.

Back