doepfer pocket fader softwarematig switchen

Kneelz

Reuzebonk
ik heb een pocket fader die ik gebruik om de ovlumes van de verschillende kanalen in ableton te regelen. Nu had ik er nog een paar over (faders) die ik nu gebruik voor de panning van een aantal kanalen. Echt fijn allemaal. Eigenlijk lijkt het me wel superhandig als ik eenvoudig kan switchen tussen presets zodat ik bijvoorbeeld;

-preset1 16xvolumefader
-preset2 16xpanning
-preset3 16xVST EQ

Je kunt op de achterkant met een kleine schroevendraaier (of scherpe lange nagels) presets wisselen maar dat is niks...kun je beter met de muis dan. Ik dacht zelf om softwarematig te switchen zodat je met één druk op een vooringestelde keyboardbutton, de inkomende cc's vanaf de doepfer omzet naar preset 1, 2 of 3. Dus de 'standaard gezonden' cc's wat vervormen zodat ableton een ander cc binnen ziet komen.

Kan da?

ja, het eerste waar ik aan denk is het gratis programma Pure Data, die van alles kan omvormen tot van alles, erg modulair systeem, soort van max kloon.
http://puredata.info/

Maar wellicht is dit te omslachtig, er zal vast een makkelijker midi vertaler zijn.
Of je verhuist de dipswitches naar een outboard bakje, zodat je makkelijker kan schakelen, dan hoef je niet met software te werken.

Of nog makkelijker, je koopt een pocket dial, waar 4 bank knoppen opzitten:

PD_gr.jpg

Maar dan heb je weer geen faders ....

heej bedankt, dat zijn goede alternatieven... Eigenlijk lijkt het verhuizen van de dipswitches (oja zo heten die dingen) de beste oplossing. Software zit ik ook altijd een hoop tijd mee te kloten voordat het 'een beetje' werkt dus een leuk bakkie maken zal
daar niet tegenop wegen. Pocketdial kan ook inderdaad, maar die heb ik niet nodig verder dus die laat ik mooi im deutchland stehn...(ik kan geen duits nee).

Tnx, vanavond eens even kijken of er wat moois van te maken is...

...dat ik daar zelf niet aan heb gedacht trouwens...

zo, dat is opgelost...
4 kabeltjes, 2 schakelaartjes en een doosje van een relatiegeschenk en ik heb nu 4 doepfer pocketfaders, voor de prijs (en RUIMTE) van eentje.

Top!

Back