JP8000 VS Nord Rack 2

Dat is zeker een mooie deal, komt dan nog 15 E, maar ben je wel klaar. Sowieso opmerkelijk dat er op de Belgische markt veel meer te vinden is.

Wel nee, Nederlanders verkopen ook in .be kijk eens bij onze oosterburen, dat is pas een markt.
Maar je gaat toch niet blind een synth halen zonder ergens zelf te beluisteren?? Kan een koude kermis worden....

True, ga van tevoren ook nog wel ff iemand lastig vallen voor een testrit. Maar ja, uiteindelijk moet je toch de knoop doorhakken. Anders doe ik hem weer weg, zal er niet meer dan 50 E verlies op draaien.

Als je in de buurt van deventer bent mag je wel eens op mijn JP rammen mocht je toch nog interesse hebben :)

JP8000 is gladjes met 2 pots voor hi en low EQ, daar knapte ik wel op af na verloop van tijd.. EQ op een synth is een soort middeltje voor het verhullen van een dunne sound..
leuk voor 13 in dozijn dance dingetjes en string tapijten..

Nordlead is gewoon rauwe synthese en klinkt veel puurder en cleaner, goed voor echte electronica vind ik

zoals Bass zegt.
de JP kan heel breed klinken, maar toch niet echt in your face, niet heel krachtig. de Nord heeft geen toeter en bellen maar klinkt uit zichzelf gewoon heel krachtig. ik mis mijn rack 2 eigenlijk toch wel een beetje...

heb hem toen weggedaan omdat hij niet goed overweg kon met grote hoeveelheden midi informatie (4 parts tegelijk) maar de klank is echt top.

Ik vind eigenlijk zelf de combi van de JP en NL erg prettig. Ze vullen elkaar mooi aan.

Wat ik altijd mooi van de NL vind is dat als je denkt... das lekker! En dan vervolgens nog wat effecten erover gooit je echt hoort hoe lekker hij klinkt. Hij zit ook altijd goed in de mix.

Kwa scheuren zou ik je echt aanraden een ms2000 of microkorg te proberen. Staan ook bekend om diepe solide bas, en zitten lekkere filters en distortion op. Kwa out of the box scheuren, scheurt een ms2000 een NL2 eruit! Ik heb ze allebei gehad. NL2 verleidde mij meer tot het maken van kamerbrede pads, maar dat is natuurlijk subjectief. Net zoals... al het voorgaande :)

JP8000 is gladjes met 2 pots voor hi en low EQ, daar knapte ik wel op af na verloop van tijd.. EQ op een synth is een soort middeltje voor het verhullen van een dunne sound..
leuk voor 13 in dozijn dance dingetjes en string tapijten..

Nordlead is gewoon rauwe synthese en klinkt veel puurder en cleaner, goed voor echte electronica vind ik

Dus volgens jou moet een synth geen filters hebben.

Kwa scheuren zou ik je echt aanraden een ms2000 of microkorg te proberen. Staan ook bekend om diepe solide bas, en zitten lekkere filters en distortion op. Kwa out of the box scheuren, scheurt een ms2000 een NL2 eruit! Ik heb ze allebei gehad. NL2 verleidde mij meer tot het maken van kamerbrede pads, maar dat is natuurlijk subjectief. Net zoals... al het voorgaande :)
Pads op een NL? WTF?

De JP is geen scheurbak out of the box kan ik je vertellen. Wel een supersynth, maar geen scheurbak. YT maar eens op beide bakken.
Met externe effecten is natuurlijk wel het één en ander te bereiken.

Ehhh, heb je je wel eens verdiept in de JP? Dat ding schreeuwt en scheurt aan alle kanten als een gek.

ontopic: Ik heb allebei de apparaten gehad, de JP heb ik nog. De JP is een betere keuze als je echt heel erg vieze scheurende geluiden wil maken. De Nord Rack 2 is grappig en heeft een goede algemene sound, maar heeft verreweg niet de power van de JP.

wat is scheuren kun je je beter afvragen....

rauwe unison detune geluiden of rauwe 1 of 2 osc geluiden??

Back