FL: sends panning laten respecteren van tracks?

DjunaSaurus

Stamgast
Stel: ik heb 2 tracks op m'n mixer, de éne volledig links gepanned en de andere volledig naar rechts. Beide stuur ik naar dezelfde send met bvb een reverb op - is het mogelijk om de send (reverb) ook te laten pannen naargelang de panning van de track? Dus dat de track links gepanned ook alleen maar links reverb heeft én vice versa? Het tricky gedeelte is natuurlijk dat er meerdere tracks naar dezelfde send worden gestuurd...
(Nu ik het hier zo neerschrijf lijkt het mij onmogelijk - toch in FL, haha. :) )

Een stereo verb gebruiken.......

Zo simpel is het meestal niet.
Een stereo VST verb betekent bijna nooit dat als je die bvb hard links instuurt je ook hard links uit krijgt. Ik ken geen enkele algo verb vst die dit zo doet. Bij sommige impulses van convolution verbs daarentegen kan dit wel.

Urgh stom van mij, zo heb ik er één als vst maar net met die had ik het niet uitgeprobeerd... 't werkt dus, bedankt. ^^

Zo simpel is het meestal niet.
Een stereo VST verb betekent bijna nooit dat als je die bvb hard links instuurt je ook hard links uit krijgt. Ik ken geen enkele algo verb vst die dit zo doet. Bij sommige impulses van convolution verbs daarentegen kan dit wel.

Blijkbaar wel....

Heb het met de standaard FL reverb en Waves Trueverb geprobeerd, werkte allebei niet. Toraverb van D16 doet het wel. :okdan: Fantastische plugin trouwens.

Hey da's cool dat het met die D16 plug wel lukt! Is vrij uniek. ;) Ik ga die plug nu absoluut ff proberen. Benieuwd of ik er een leuke room uit kan halen... Ik hou er wel van om de (room)verb juist de andere kant op te pannen van de bron, dat kan erg fijne resultaten opleveren.

Het idee is goed.. alleen waarom zou je 1 reverb gebruiken? Als je meerdere sends gebruikt met verschillende soorten reverbs.. een roombv voor je drums.. en een andere send met een hall verb erin en die kun je dan mee pannen met de bron... doe eerder links op 9 uur of rechts op 3 uur btw..
Maargoed.. alles kan.. aether is idd een mooie.

Het idee is goed.. alleen waarom zou je 1 reverb gebruiken? Als je meerdere sends gebruikt met verschillende soorten reverbs.. een roombv voor je drums.. en een andere send met een hall verb erin en die kun je dan mee pannen met de bron... doe eerder links op 9 uur of rechts op 3 uur btw..
Maargoed.. alles kan.. aether is idd een mooie.

Ik gebruik wel meerdere reverbs ja, niet dat ik een vaste formule daarvoor heb ofzo.

panning laten respecteren...?! het moet niet gekker worden :D
Geen idee hoe ik het anders moet formuleren, ik had vroeger nochtans goeie punten voor grammatica en zinsbouw..? :P

Back