Akai AX-60 filmpje/track

Leuk filmpie.

Ik heb een ax73, vind ik ook nog steeds een leuke synth.
Ook al heeft ie weinig knoppies en schuiffies.

wat ik me trouwens afvraag:

Er zijn twee verschillende versies gemaakt van deze synth
weet iemand wat de verschillen zijn?

Attachments

• akaax6001.jpg
    akaax6001.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 65
  • w_akai_ax60.1_a.jpg
    w_akai_ax60.1_a.jpg
    50,9 KB · Bekeken: 66
is het niet duidelijk genoeg? ;)

attachment.php

ik ben niet zo fan van het filter van de AX60
hij's 12 db (net zoals de SID chip bijv) dus je hebt idd geen dikke *BWAP* als het filter dicht gaat... maar wel ideaal voor pads enzo...
Track/filmpje gemaakt met alleen de AKAI AX-60 in de hoofdrol

rustige ambient-achtige sfeer
klinkt goed, mooie demo :koffie:

Attachments

• AX60.jpg
    AX60.jpg
    80,6 KB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
wat ik me trouwens afvraag:

Er zijn twee verschillende versies gemaakt van deze synth
weet iemand wat de verschillen zijn?

Die tweede is hoogst waarschijnlijk nooit in productie geweest. Kijk maar 'ns op internet; je ziet ook nooit een foto van de 2e synth (met blauwe druktoetsen) in iemands studiotje, het is altijd de eerste (met baluwe en witte druktoetsen). Ik heb daar toevallig ooit eens met iemand van synthmuseum.com over gesproken. Volgens hem kwam de foto van de tweede AX60 rechtsreeks van de Akai site, en heeft de webbeheerder per abuis een foto van een prototype hadden geplaats omdat die high res was.

Die tweede is hoogst waarschijnlijk nooit in productie geweest. Kijk maar 'ns op internet; je ziet ook nooit een foto van de 2e synth (met blauwe druktoetsen) in iemands studiotje, het is altijd de eerste (met baluwe en witte druktoetsen). Ik heb daar toevallig ooit eens met iemand van synthmuseum.com over gesproken. Volgens hem kwam de foto van de tweede AX60 rechtsreeks van de Akai site, en heeft de webbeheerder per abuis een foto van een prototype hadden geplaats omdat die high res was.

Dank voor je reactie.

is dat ook weer opgelost en scheelt weer eindeloze zoektochten naar die "andere" versie;)

Dat is idd een mooi plaatje die 2e maar die heb ik ook nog nooit gezien. Die met de rode knopjes zijnde de VCO versie (wat anders) heb ik hier staan. Leuk ding, klinkt iets anders als de VX-90/AX-73 ietsje makker maar dat zit hem denk in de iets andere (wel uitgebreider overigens) programmeer mogelijk heden. Er zitten dezelfde cems in (voice on chip) als de AX-73 VX-90 en SC Sixtrack. :gaap:

Hijs weer top, lekker mellow en een lekker swingetje zo rond de :50 en 2:20.
Ik had verwacht dat de akai een iets nastier sound zou hebben trouwens, dat hoor ik in ieder geval altijd over de vx90/ax73.

Hijs weer top, lekker mellow en een lekker swingetje zo rond de :50 en 2:20.
Ik had verwacht dat de akai een iets nastier sound zou hebben trouwens, dat hoor ik in ieder geval altijd over de vx90/ax73.

Klopt dit gaat wel beter op de VX-90 AX-73 vanwege een extra OWFM parameter die de AX-60 niet heeft. De AX-60 kan wel rauw klinken maar neigt toch meer naar een JUNO 106 kwa sound over het algemeen en das ook wel eens leuk he

Klopt dit gaat wel beter op de VX-90 AX-73 vanwege een extra OWFM parameter die de AX-60 niet heeft. De AX-60 kan wel rauw klinken maar neigt toch meer naar een JUNO 106 kwa sound over het algemeen en das ook wel eens leuk he

volgens mij heeft de AX-60 ook een soortgelijke parameter de VCF/VCO mod

zie foto

AX-60 kan net zo ranzig klinken als de AX73 en de VX90.
Ik heb ze allemaal gehad..

Attachments

• ax67.jpg
    ax67.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 68
Back