Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

hij's 12 db (net zoals de SID chip bijv) dus je hebt idd geen dikke *BWAP* als het filter dicht gaat... maar wel ideaal voor pads enzo...ik ben niet zo fan van het filter van de AX60
klinkt goed, mooie demoTrack/filmpje gemaakt met alleen de AKAI AX-60 in de hoofdrol
rustige ambient-achtige sfeer

wat ik me trouwens afvraag:
Er zijn twee verschillende versies gemaakt van deze synth
weet iemand wat de verschillen zijn?
Die tweede is hoogst waarschijnlijk nooit in productie geweest. Kijk maar 'ns op internet; je ziet ook nooit een foto van de 2e synth (met blauwe druktoetsen) in iemands studiotje, het is altijd de eerste (met baluwe en witte druktoetsen). Ik heb daar toevallig ooit eens met iemand van synthmuseum.com over gesproken. Volgens hem kwam de foto van de tweede AX60 rechtsreeks van de Akai site, en heeft de webbeheerder per abuis een foto van een prototype hadden geplaats omdat die high res was.

Hijs weer top, lekker mellow en een lekker swingetje zo rond de :50 en 2:20.
Ik had verwacht dat de akai een iets nastier sound zou hebben trouwens, dat hoor ik in ieder geval altijd over de vx90/ax73.
Klopt dit gaat wel beter op de VX-90 AX-73 vanwege een extra OWFM parameter die de AX-60 niet heeft. De AX-60 kan wel rauw klinken maar neigt toch meer naar een JUNO 106 kwa sound over het algemeen en das ook wel eens leuk he