Prophet 600 (of 5?) gezocht

Status
Please reply by conversation.
Je kon er toch zo goedkoop eentje kopen?
Of wil je nu al een tweede?

Join the club.

Zoek ook al een poosje een 600, maar de prijzen (700-800€) zijn niet meer in verhouding met de specs van deze synth. En meestal schort er ook wel iets aan.

Join the club.

Zoek ook al een poosje een 600, maar de prijzen (700-800€) zijn niet meer in verhouding met de specs van deze synth. En meestal schort er ook wel iets aan.

nounou, de p600 heeft toch aardige specs, en dat is dan nog op papier - in het echt klinkt ie ook niet verkeerd.

ik vind het juist een synth waarvan de prijs onwaarschijnlijk is achtergebleven bij andere synths. (net als de moog source trouwens.)

700 euro is nog steeds erg weinig. het loont de moeite al zo'n ding te kopen en er de chips uit te trekken; die brengen op ebay al meer op.

het kan altijd goedkoper, met een beetje mazzel en geduld, maar 700 lijkt me toch wel de prijs waar je mee moet rekenen voor een p600.

had sander02 er niet een te koop ?

analogmadness ging/gaat dacht ik een p5 wegdoen.

.... maar 700 lijkt me toch wel de prijs waar je mee moet rekenen voor een p600.

Nou, voor €700,- zal ik mijn p600 nooit verkopen. Dit is nog een niet ontdekte synth. Veel mooier en vetter dan bv een juno60. Belachelijk wat ze daar voor durven vragen. Net als de ms20. Ach ja, het leven is raar 8o)

meer mogelijkheden door de 2oscs....maar hoe erg is dat stappende filter???

ik zie ene juno60 al voor 800 euro te koop staan.... juno bassje is leuk maar geen 800 euro leuk.
Je kan er 3 geluiden uithalen of nouja je kan de chorus ook nog aan zetten dus 6 geluiden :D
enige is als je DE juno60 sound wilt moet je toch 800 ballen lappen tegenwoordig....

meer mogelijkheden door de 2oscs....maar hoe erg is dat stappende filter???

ik zie ene juno60 al voor 800 euro te koop staan.... juno bassje is leuk maar geen 800 euro leuk.
Je kan er 3 geluiden uithalen of nouja je kan de chorus ook nog aan zetten dus 6 geluiden :D
enige is als je DE juno60 sound wilt moet je toch 800 ballen lappen tegenwoordig....

Ju60 kan goede bass, maar is vooral een algemene synth voor warme sounds en pads.. En hij past overal, zat ook in ZO veel klassieke tracks jaren 80.. M.i. net zo divers als een 2osc synth

:)

ja padje, basje en simpel fx dingetje/sequence

Juist dat ie in zoveel klassieke tracks herkenbaar is, is omdat ie zo simpel is met super kenmerkende sound...
Begrijp me niet verkeerd, prachtige sound. Maar voor mij persoonlijk te duur, 800 euro's. das alles.

:)

Ik vind zelf de arpeggio erg goed in de Juno6/60

Eigenlijk tover ik wel alles uit deze minimale bak.
Brass en leads zijn bijv. ook echt wel goed te doen.

Ik vind de wind sounds ook erg diep klinken uit een Juno6/60
Beter dan uit mijn 101, en dat zonder de chorus aan.

nounou, de p600 heeft toch aardige specs, en dat is dan nog op papier - in het echt klinkt ie ook niet verkeerd.

ik vind het juist een synth waarvan de prijs onwaarschijnlijk is achtergebleven bij andere synths. (net als de moog source trouwens.)

700 euro is nog steeds erg weinig. het loont de moeite al zo'n ding te kopen en er de chips uit te trekken; die brengen op ebay al meer op.

het kan altijd goedkoper, met een beetje mazzel en geduld, maar 700 lijkt me toch wel de prijs waar je mee moet rekenen voor een p600.

istioch wel een verschil een p5 [om t even welke versie rev ] met een p600
de p600 is zekesr een leuke knobbies / poly cem based poly synth
...die redelijk betaalbaar blijft [?]
weinig te koop ook ;-]

ik denk dat een ax80 / en evt de kawai sx 210/240 ook leuke idem synths zijn kosteweer de helft 350eu zoon beetje aleen die knobbies he

vergeet de matrix +6 .....niet zijn zat edittors voor
en kost ook 400 ?

Ik vind zelf de arpeggio erg goed in de Juno6/60

Eigenlijk tover ik wel alles uit deze minimale bak.
Brass en leads zijn bijv. ook echt wel goed te doen.

Ik vind de wind sounds ook erg diep klinken uit een Juno6/60
Beter dan uit mijn 101, en dat zonder de chorus aan.

Juist, de Juno 60 is een overal inzetbaar werkpaard. En bewijst bovendien dat 1 Osc niet noodzakelijk minder moet klinken dan 2. Mijn JX-3P klinkt in vergelijking bijvoorbeeld eerder dunnetjes, zelfs met osc sync en chorus.

De Prophet 600 heeft een heel mooi specifiek en (voor mij) erg begerenswaardig geluid, maar het is geen jack-of-all-trades zoals de 60 dat is, en heeft naar verluidt ook niet de build quality. Dus de gelijke prijsverhouding tussen de twee lijkt me wel gerechtvaardigd.

Ik heb recent een goeie Juno 60 voor 600€ gekocht, dus voor een P600 moet dat ook kunnen, denk ik.

Status
Please reply by conversation.
Back