Prophet 600 (of 5?) gezocht

Status
Please reply by conversation.
Juist, de Juno 60 is een overal inzetbaar werkpaard. En bewijst bovendien dat 1 Osc niet noodzakelijk minder moet klinken dan 2. Mijn JX-3P klinkt in vergelijking bijvoorbeeld eerder dunnetjes, zelfs met osc sync en chorus.

De Prophet 600 heeft een heel mooi specifiek en (voor mij) erg begerenswaardig geluid, maar het is geen jack-of-all-trades zoals de 60 dat is, en heeft naar verluidt ook niet de build quality. Dus de gelijke prijsverhouding tussen de twee lijkt me wel gerechtvaardigd.

Ik heb recent een goeie Juno 60 voor 600€ gekocht, dus voor een P600 moet dat ook kunnen, denk ik.

Ja, dat hoop ik ook. Mijn budget voor een prophet 600 is ook 600 euro.

de Juno-60 is bepaald niet een jack-of-all-trades, het klank pallet is erg beperkt. hij is wel robuust qua bouw en doet wat ie moet doen (en da's niet erg veel) maar om daar nou 800 voor neer te tellen... k' daggut nie ey...
wat ik al helemaal niet snap is dat het meestal de wat onintressante bakken zijn (synthese gewijs) die sky high gaan qua prijs...

zou het dan toch met het uiterlijk van desbetreffende synth en de onkunde het persoon hebben te maken die juist voor die bakken kiezen?

de Juno-60 is bepaald niet een jack-of-all-trades, het klank pallet is erg beperkt. hij is wel robuust qua bouw en doet wat ie moet doen (en da's niet erg veel) maar om daar nou 800 voor neer te tellen... k' daggut nie ey...
wat ik al helemaal niet snap is dat het meestal de wat onintressante bakken zijn (synthese gewijs) die sky high gaan qua prijs...

zou het dan toch met het uiterlijk van desbetreffende synth en de onkunde het persoon hebben te maken die juist voor die bakken kiezen?
Tsja, noem het onkunde. Het pallet is beperkt dus alles wat je er mee doet klinkt goed. Wel zo makkelijk als je hitjes wil scoren. Probeer maar eens een pad uit een modular te halen, waarom moeilijk doenals het makkelijk kan?
Heb 'm zelf na een jaartje of vier weggedaan om plek te maken voor 'interessantere' bakken. Jammer hoor, want hij is toch wel erg handig als je effe snel wat nodig hebt.

Join the club.

Zoek ook al een poosje een 600, maar de prijzen (700-800€) zijn niet meer in verhouding met de specs van deze synth. En meestal schort er ook wel iets aan.

Je had er toch al een voor een paar honderd ?

700-800 staat niet in verhouding, daar heb je gelijk in, 1250 lijkt me redelijker.

Status
Please reply by conversation.
Back