Philicorda AG 7500 achtergrond noise

Liquitone

Nieuwkomer
Ik ben een Philicorda AG 7500 plus versterker aan het reviseren.
er waren een hoop condenstators lek en ik heb die vervangen door sprague atoms, ook heb ik de boel goed schoon gemaakt.. alles doet het nu goed, alleen één probleem krijg ik niet opgelost.
als je het volume open zet hoor je een geluid op de achtergrond, alsof alle toetsen tegelijk ingedrukt worden. het is vrij zacht en valt niet op als je aan het spelen bent, maar ik wil dit toch oplossen.
Ik kan de oplossing hiervoor maar niet vinden maar vermoed dat dit komt door de vele paralel gebundelde kabels die interferentie veroorzaken.
heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand bevestigen of dit bij alle AG 7500's het geval is?

groet Liquitone

dat heet bij een orgel doorzingen.
door voornamelijk capicatieve koppeling van de bedrading hoor je op de achtergrond alle tonen tegelijk.
vooral als en geen kortsluit contact is die een toets in rust het signaal naar de massa afvoert.
zoals bij een 7500.
dus, als je niet speelt, het volume pedaal dichtzetten.:okdan:

en nee, dat is niet simpel op te lossen.

:mega:

Het is dus wat ik vermoedde.
In mijn gitaar effecten probeer ik dit altijd te voorkomen met een zorgvuldig uitgedachte layout, maar het zal met orgels als dit bijna onmogelijk zijn om niet zoveel parallel gebundelde signalen te maken.
Volgens de handleiding worden de pinnetjes in rust met aarde verbonden, dus ik zal dit pad naar aarde nog eens helemaal doormeten en kijken of er nog iets aan te doen valt.

bedankt voor de reacties,.

groeten Liquitone

Back