Cubase 5.5.3. final service update

Cubase 5 deed het vanaf het begin af aan heel slecht bij mij, met veel vastlopers en standaard de foutmelding 'Cubase reageert niet meer' van Windows tijdens het afsluiten.

Ik heb net de nieuwe update gedownload en geinstalleerd (wat wel verdacht snel ging). Nog steeds die melding bij het afsluiten helaas. Ik heb geen zin meer om uitgebreid te gaan uittesten hoe het zit met de vastlopers ed.

Dan maar upgraden naar C6 dus. De trial daarvan draait al een paar weken zonder enig probleem, Cubase is nog nooit zo stabiel geweest.

Cubase 5 deed het vanaf het begin af aan heel slecht bij mij, met veel vastlopers en standaard de foutmelding 'Cubase reageert niet meer' van Windows tijdens het afsluiten.

Ik heb net de nieuwe update gedownload en geinstalleerd (wat wel verdacht snel ging). Nog steeds die melding bij het afsluiten helaas. Ik heb geen zin meer om uitgebreid te gaan uittesten hoe het zit met de vastlopers ed.

Vraag is of de vastlopers en de melding puur aan Steinberg liggen. Vaak is het een combi van software en hardware (moederbord, geluidskaart, drivers etc.). En het is natuurlijk onmogelijk voor hen om iets te maken wat in alle omstandigheden stabiel is. Wat het natuurlijk niet minder lastig maakt voor de gebruiker.
Vroeger waren hiermee nog veel meer issues met DAW's en moest je echt bepaalde typen moederbord of combi's moederbord/CPU etc. mijden, anders was het vragen om problemen.
Zoals nu nog dat bv FireWire toch het best schijnt te draaien op een FW TI chipset.

Heb gelezen dat ze wat kleine bugfixes gedaan hebben. Iemand deze versie geinstalleerd, danwel zwaar belast gebruikt? Wil heel graag weten of t een meerwaarde heeft deze nog te installeren, want de fixes die gedaan zijn, lijken voor mijn toepassing niet interessant....

Voorlopig nog geen C6 voor mij, wel handig om nog even te installeren. Thanks!

Back