Korg Monotribe

Dat dacht ik ook..

Maar dit staat in de manual van 2.1:

"If the current system is version 2.0...Your Monotribe is already up to date"

Ik ben nieuw met cv gate, maar heb em aan mn sequencer (maq16/3) gehangen en dan gebeurd er verder nada..

Als je op deze manier met een extern CV signaal je Tribe aanstuurd doet de Range knop het dan nog? En wat doet de ribbon? En als je de interne sequence speelt tegelijk met een extern CV signaal?

De range knop werkt alleen in drie standen
De ribbon overruled CV
De interne sequence overruled de CV input maar je hoort je CV input er wel tussendoor

iemand die externe audio door de monotribe jaagt om de filter te kunnen gebruiken?
been there done that.. maar gebeurd nada.. ?

Waarschijnlijk is er maar een bepaalde range waarin je volgens Korg de oscillator nuttig kunt inzetten en wordt dat met 3 octaven + 5 octaven uit de CV benut. Het mooie van jouw CV/Gate mod is dan waarschijnlijk dat je de sequencer nog kunt triggeren via de trigger input zodat die in sync kan lopen.

iemand die externe audio door de monotribe jaagt om de filter te kunnen gebruiken?
been there done that.. maar gebeurd nada.. ?

Je moet de envelope triggeren door de sequencer of in CV/Gate mode. Vervolgens moet je ook, als je hem niet wil horen, door middel van een 1SHOT modulator op de VCO te zetten en door de hoogst mogelijke toon te kiezen in je sequencer de oscillator buiten bereik van je filter moduleren.

Het is een prima derde stem voor je MS-20 mini. Hij ondersteunt gewoon V/Hz als je hem extern aanstuurt. Jammer dat de sequencer geen CV uit stuurt. Dan zouden ze er nog bergen van kunnen verkopen naar mijn idee.

Vanaf 14:30 kun je luisteren naar de geniale combinatie Monotribe/weerberichtcomputer. :halleluja

Back