Korg Monotribe

Of gewoon de zelfde manier als de vorige update?

Yup. Net als de vorige update.

Hier een grove vertaling van de Japanse PDF:

Hou SN en GATE ingedrukt bij het aanzetten van de Monotribe.
Wanneer de Monotribe aan is, zet STEP 1 aan. De Monotribe staat nu in CV/Gate mode.

STEP 2 aan: Hz/V
STEP 2 uit: Oct/V
STEP 3 aan: low gate is note on.
STEP 3 uit: high gate is note on.

Calibreren van de Monotribe:
Zet de VCO OCTAVE knop op 16'.
Kies de KEY of NARROW range op de Monotribe.

Speel de noot C4 op je keyboard.
Terwijl je de noot speelt, druk op PLAY.
De LED van PLAY zal even branden (seconde oid) en gaat dan uit.
Speel daarna noot C5 op je keyboard en druk wederom op PLAY op de Monotribe en wacht tot de LED weer uit is.
De Monotribe is nu gecalibreerd.

Om alles op te slaan, druk op REC.

CV voltage is max. 5 Volt.
Gate voltage is max. 20 Volt.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

wauw

Nee ik bedoel dat ze waarschijnlijk op de zelfde manier als ze CV/Gate omzetten naar het digitale deel ze ook V/Oct (dat is de standaard voor Korg?) digitaal kunnen omzetten.

De inkomende CV signalen worden inderdaad omgezet naar digitale signalen.
V/Oct was vroeger juist niet wat KORG gebruikte, daar deden ze (net als bij Yamaha) Hz/V. Tegenwoordig zie ik eigenlijk alleen nog maar V/Oct.

Ik zet hem uit, houd flux hh en 1 ingedrukt, zet hem aan:

- 1 knippert even
- nada

Volgens mij moeten er nieuwe batterijen in. Zo ff verse Duracells kopen.

Nooit gekocht. Misschien nog maar eens doen. Is pas het tweede setje extra batterijen wat er in moet, en de vorige moest er ook pas in toen ik wilde upgraden.

ik heb er eindelijk 1!
hehehehe en wat ben ik er blij mee! die tikkende gate is dan wel een beetje jammer maar daar gaat vast iemand nog wat op vinden (hoop ik)
de drums wil ik ook een eigen output geven want die synth klinkt wel erg lekker door een buisje
niet al te strak getimed maar was even snel een testje
https://soundcloud.com/colloidsounds/monotribe-test

ik heb er eindelijk 1!

Gefeliciteerd!!

hehehehe en wat ben ik er blij mee! die tikkende gate is dan wel een beetje jammer maar daar gaat vast iemand nog wat op vinden (hoop ik)

Ik voel me aangesproken.. :)

de drums wil ik ook een eigen output geven

Houd er wel rekening mee dat die erg zacht zijn als je ze tapt van de op de print aangegeven punten. Ik heb er versterkertjes voor gebouwd maar dat koste me wel de speaker... Weinig ruimte in dat ding..

Ik heb er sinds kort ook weer eentje, maar schijnbaar heeft de persoon er de nieuwe versie op gezet. Heeft iemand een idee hoe het met de nieuwe versie precies werkt en is er een nieuwe indeling wellicht, want ik krijg de sequencer niet goed geprogrammeerd, hetzelfde sequencer loopje blijft erin zitten.

Help, wie kan me helpen.:eureka:

Ik heb CV/Gate nu aan de praat, echt lekker om te jammen samen met mijn MC-202. Vanavond ff proberen of ik de oscillator zo hoog kan pitchen vanuit de MC-202 dat ik niet meer mijn modulator hoef op te offeren om de oscillator uit de output te halen als ik externe audio ga filteren.

Die 2.1 update is toch niet nodig als je Monotribe al geupdate is naar 2.0 ?

Back