Korg Monotribe

het is inderdaad inmiddels bereikt !
voorwaarts/ avanti

Ron ik begrijp geen zak van je berichten, het ergste is nog dat ik wel mijn best doe. Heb ik dat eindelijk eens gezegd.. :)
In alle Monotribe's zit dezelfde CPU. De software is up te daten via de KORG website.
Ik post zo wel een stukje Monotribe made music. Ik vind het wel degelijk een bruikbaar apparaat, al helemaal met MIDI en/of CV Inputs.

Begreep ik je toch best aardig.. ;)

@Sunny: Leuk dat er nu een bedankje in het bericht voor de daadwerkelijke felicitatie staat... :)

Ron ik begrijp geen zak van je berichten, het ergste is nog dat ik wel mijn best doe. Heb ik dat eindelijk eens gezegd.. :)
In alle Monotribe's zit dezelfde CPU. De software is up te daten via de KORG website.
Ik post zo wel een stukje Monotribe made music. Ik vind het wel degelijk een bruikbaar apparaat, al helemaal met MIDI en/of CV Inputs.

Begreep ik je toch best aardig.. ;)

@Sunny: Leuk dat er nu een bedankje in het bericht voor de daadwerkelijke felicitatie staat... :)

:engel: FYN EGTE INFO;-]
iig op ebay gooien ze je dood met allerlei printjes voorje monotribe

beter we kunne gwoon by jouw[pwm] terecht...
1up
:doei:

ik ben ook nogal verknocht aan m'n oude roestbak, irrationeel misschien, maar ja dat heb je met die muzikanten he

denkspelletjes

wat zwaar op het puntje en soms niet helemaal bij de les, maar inderdaad.
klinkt er enige verbazing door in uw opmerking ?

Is er hier iemand die de drums van de Monotribe wel ok vindt klinken?
Ik combineer vaak de drum voices van de Monotribe met die van een DR-110 en kan zo wel degelijke sounds krijgen (effecten op de één, de andere clean).

Ik heb de Monotribe gisteren nog es bovengehaald en blijft toch echt een leuk ding. Via de Ipad sequencen in je luie zetel en voor je het weet heb je een heel lijstje aan nieuwe sequences.

Het enige dat mij soms wat irriteert is dat getik/geplop in de gate.

De drums zijn wel ok, maar voor mij veel te beperkt om er echt lyrisch over te worden. Het gebrek aan afzonderlijke volumepots is een grote spelbreker en de drums apart bewerken zonder de synth te vervormen kan ook al niet aangezien er geen individual outs (of drum mix out) zijn. De klank zelf is wel ok (ook niet super), zolang ze maar niet over de interne speaker worden gespeeld. De drumrolls enz. zijn dan wel weer een goede toevoeging die mist op vele andere drummachines.

En die plop is inderdaad het irritantste. Die maakt dat je de gate bijna niet kan verkorten via de ribbon, wat anders wel een zeer leuke modulatiemogelijkheid zou zijn.

En weer een update:

http://www.korg.co.jp/Support/Download/Update/monotribe/

493_monotribe_os_v21_j1_1.jpg

HAD IK DUS TOCH GELIJK OVER DIE CV/GATE INPUT :okdan: :halleluja

Gaat mijn droom om de MonoTribe te sequencen met de MC-202 eindelijk in vervulling. Ja ik had de MC-202 dus eigenlijk in een opwelling gekocht omdat ik analoog wilde gaan sequencen voordat ik de MonoTribe gekocht had en te slecht had doorgelezen over de mogelijkheden tot CV/Gate modden.

Ook erg grappig is die CV/Gate --> MIDI conversion. Nog een goede reden om hem te laten modden naar MIDI.

Verder zou het wellicht mogelijk kunnen zijn (ik weet niet hoe groot de range is) dat je met een CV signaal de VCO boven de filter kunt pitchen en zo met behoud van alle modulatoren externe audio kunt filteren zonder dat je de oscillator hoort.

KORG rockt behoorlijk de laatste tijd!

vreemde soort jack plug ... of zou stereo ook goed zijn?

Weet je wat nou echt stoer zou zijn (maar nou ga ik echt even los):

- Genereert ook output op een zelfde soort kabel
- Kan ook switchen naar Korg formaat net zoals je verschillende polariteiten aan trigger kunt instellen

Want als het er met een speciale kabel in kan, kan het er toch ook op die manier uit bij de trigger out? 8)

Kun je hem mooi als derde oscillator inzetten bij een mini MS-20

Ik snap je niet helemaal.. Je bedoeld een CV out? Een VCO out?
VCO outputs heb ik in mijn mod bundel. CV out is lastiger en zal niet snel/makkelijk V/Oct worden.

Nee ik bedoel dat ze waarschijnlijk op de zelfde manier als ze CV/Gate omzetten naar het digitale deel ze ook V/Oct (dat is de standaard voor Korg?) digitaal kunnen omzetten. En dat de trigger output waarschijnlijk de zelfde specs heeft als de input dus dat deze ook deze signalen kan uisturen naar andere synths, zodat je de sequencer kunt gebruiken om een andere synthesizer analoog aan te sturen.

vreemde soort jack plug ... of zou stereo ook goed zijn?

Die jack plug zou je kunnen herkennen van je hoofdtelefoon die meestal bij een mobiele telefoon geleverd wordt, om de microfoon te te gebruiken.
Het is een TRSS plug of zoek naar een 4 polige 3,5mm jack plug.
De gemiddelde electronica boer heeft ze op voorraad.

Ik heb net een kabeltje in elkaar gesoldeerd en, nadat ik de Monotribe had geupgradet, ik kan jullie vertellen dat hij nu prima werkt met een Korg SQ10 sequencer :)

1 tip: vertaal de Japanse tekst uit de PDF even om erachter te komen hoe je in CV mode kan komen (en meer moois).

Zou je het hier neer willen plempen? Of is die vertaling echt duidelijk?

Back