Korg Monotribe

dat zei ik toch? de Monotron was een voorzichtige eerste teen in het water om de techniek maar vooral ook de respons te testen.
tja.... ZO kan je het ook noemen idd :D

hoe bijzonder bijzonderdereder is dit bakkie nu dan nog weer ten opzichte van alle alle vergelijkbare monofony's?
synthese gewijs kan ik niet echt iets spectaculairs ontdekken anders dan dat ie iets meer heeft dan zijn voorgangertje...
het is niet meer dan een mono(s)tron(t) met 3 drumgeluidjes en een ziekwenser...
eigenlijk nog steeds een quasi speledingetje doch iets minder kinderlijk...

en gaat nu iedereen (tha fanz ov tha monotron) deze weer aanschaffen omdat ie helemaal te kickuh vet NOG meer kan?

het is ook nooit goed he? Gaat eindelijk een grote fabrikant weer een beetje leuk experimenteren gaan wij weer massaal zeuren dat er geen pattern geheugen op zit of CC controle van de filter Cutoff of USB of aftertouch of whatever... gewoon massaal kopen dit bakkie, dan komt die nieuwe MS-20 er ook wel.

tja.... ZO kan je het ook noemen idd :D

hoe bijzonder bijzonderdereder is dit bakkie nu dan nog weer ten opzichte van alle alle vergelijkbare monofony's?
synthese gewijs kan ik niet echt iets spectaculairs ontdekken anders dan dat ie iets meer heeft dan zijn voorgangertje...
het is niet meer dan een mono(s)tron(t) met 3 drumgeluidjes en een ziekwenser...
eigenlijk nog steeds een quasi speledingetje doch iets minder kinderlijk...

en gaat nu iedereen (tha fanz ov tha monotron) deze weer aanschaffen omdat ie helemaal te kickuh vet NOG meer kan?

hij kan toch ook meer dan de monotron ?
hij heeft 7 parameters meer dan dan de monotron, namelijk 15. twee keer zoveel. dus niet ietsje meer. maar twee keer zoveel. en dan nog de drie drumsounds, sequencer, sync. vermoedelijk lagere noise pollution.

Voor 180 euro is het leuk, maar het moet niet veel gekker.

ben ik't wel mee eens
maar ik vind het nog best veel geld
ik zou 2 X de monotron prijs realistieser vinden

en als er memory/midi op zou zitten zou ik'm niet eens willen

ik hoop alleen wel dat hij net als de monotrut makkelijk van CV is te voorzien

Je kan er wel vrijwel die CD van Mr. Oizo mee namaken.. :D

Blijf 't (zelf) jammer vinden dat er geen MIDI opzit...

Je kan er wel vrijwel die CD van Mr. Oizo mee namaken.. :D
en fuckstep
Blijf 't (zelf) jammer vinden dat er geen MIDI opzit...
er zit idd nog niet genoeg op hoewel er een aantal van mijn monostront ideeen wel terug te vinden zijn trouwens zoals de white noise en de VCA envelope...

Ze hebben gewoon je ideƫen gejat, 6 Trak.
zoiets als parallel bestaat nutuulk ook nog... maar opzich ook niet zo moeilijk om te voorspellen wat er nog op zo'n dinkie had gemoeten om het interessanter te maken alleen helaasch is het bij de monotribe weer 'net niet' genoeg... slimme jongens daar bij Korg :D

Als er (simpele note on/off) MIDI op gezeten had, had ik hem gekocht. Nu is ie voor mij nutteloos, want er zit ook geen keyboard aan vast! Erg jammer, maar hopelijk een voorbode voor meer. Korg maakt nu van de grote 2 (ik reken Roland niet meer mee, das nu een soort Casio) de leukste spullen!

Laatst gewijzigd:
Ik heb er gisteren lekker mee gespeelt en dit is echt een geweldig ding voor het geld.
Hij komt eind Mei begin Juni zeggen ze en zal weer mondjes maat binnen komen net als de Monotrons.

Alleen de analoge drum machine is het al waard, super van Korg dat ze dit gedaan hebben

Leuk te horen!
Kan je de sounds van die drummachine ook wijzigen? Of is dat allemaal preset?
Dat denk ik niet, maar waarschijnlijk heeft Korg het wel weer gemakkelijk gemaakt om daar mods voor te maken.

Laatst gewijzigd:
Back